Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 23:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2014 10:23 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Op de modelbouwdag hebben sommige van jullie de stand van de Verbeeten Challenge wellicht al zien staan. Bij ModelBrouwers zijn we met velen en (helaas) ook met veel verhalen over kanker. De gedachten van de Verbeeten Challenge is dat je samen vecht tegen kanker (namelijk de patiënt en al zijn/haar naasten) en dat komt ook terug in de challenge. Ik hoop samen met ModelBrouwers ook een steun en bijdrage te leveren aan deze strijd. Om dit waar te maken, ben ik op zoek naar vrijwilligers...

Wat gaan we doen?
ModelBrouwers gaat proberen of we op 11 april 2015 kunnen deelnemen als dagbesteding voor de kinderen van de ouders die zich sportief inzetten. Hopelijk vinden wij ook steun bij bijv een Revell die kits wil sponsoren voor het evenement. Ik zal dan samen met een aantal vrijwilligers de kinderen onder begeleiding laten modelbouwen.

Hoe werkt dat dan?
De exacte opzet zijn we nog aan het uitwerken, maar het idee is dat de kinderen (ik neem aan de ouders) een kitje kopen voor een leuk bedrag, waarvan een deel bestemd is voor de Verbeeten Challenge. Terwijl de ouders dan rennen, fietsen, enz. gaan de kinderen creatief aan de slag met kun kitje. Wij gaan er voor zorgen dat er geen vingers aan tafel plakken en de messen alleen in het plastic snijden, maar ook om de kinderen een beetje te leren hoe je nu een kitje in elkaar zet. Behalve het goede doel, zou het leuk zijn, als we deze kinderen een nieuwe hobby kunnen geven.

De oproep:
Wie wil en kan zich op zaterdag 11 april 2015 inzetten en mij helpen als vrijwilliger bij de dagbesteding van de kinderen?
De locatie zal ook in 2015 zijn op het terrein van Verbeeten Instituut Tilburg.
Heb je interesse, stuur mij dan een PB.


Verbeeten Challenge
En ik kan me voorstellen dat het voor veel van jullie nog altijd niet duidelijk is waar Verbeeten Challenge voor vecht. De Verbeeten Challenge, ontstaan uit een groep vrijwilligers van patiënten en nabestaanden, is een organisatie die geld ophaalt voor het Verbeeten Instituut. Het Verbeeten Instituut behandelt mensen met kanker en doet vooral ook veel onderzoek naar kanker. Helaas is het geen academische instelling en ontvangt het daarom geen geld van het KWF. Ondanks dat, is het Verbeeten Instituut een van de belangrijkste spelers in de wereld bij onderzoeken naar o.a. prostaat- en borstkanker.
Dit jaar heeft de Verbeeten Challenge met ruim 600 deelnemers het voor elkaar gekregen om meer dan 33.000 euro op te halen. En heel mooi bedrag en zeker als je weet wat het instituut er mee kan. Dit bedrag is namelijk een derde deel van de aanschafkosten van een speciale scanner, waarmee men heel nauwkeurig kankercellen kan opzoeken om deze te bestralen. Veel nauwkeuriger dan nu mogelijk is met de conventionele middelen. Hierdoor is een veel betere bestraling mogelijk, met als positief neveneffect minder schade aan het gezonde weefsel.
Wil je nog meer informatie, ga dan ook naar de website van de Verbeeten Challenge en het Verbeeten Instituut.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 9:21 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hoi allemaal,

Sommigen van jullie hebben dit bericht waarschijnlijk al gezien onder het Evenementen kopje, maar omdat ik nog geen reacties heb, wilde ik het nog even via deze manier proberen.

Ik hoop dat er nog enkele mensen willen en kunnen, anders wordt het voor ons niet mogelijk om de dagbesteding te verwezelijken.

Alvast bedankt,
Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 15:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Jammergenoeg voor mij een werkdag, anders had ik wel een dagje willen/kunnen opofferen hiervoor :(

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 22:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Arno,

Ik kan je helaas ook niet helpen. Zit namelijk zelf op de fiets om geld in te zamelen!

Vindt het een heel erg mooi initiatief en hoop jullie daar te zien!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 nov, 2014 11:25 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Lex schreef:
Ik kan je helaas ook niet helpen. Zit namelijk zelf op de fiets om geld in te zamelen!


Dat is ook zeer belangrijk! Mocht je nog iemand kennen die bij ons wil meehelpen, dan hou ik me aanbevolen. Zoals het er nu uit gaat zien, zijn we met te weinig mensen. :(

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2015 19:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Beste forumleden.

Helaas heb ik moeten constateren dat we het niet voor elkaar hebben gekregen om alles rond te krijgen en ons steentje bij te dragen aan de Verbeeten Challenge. Dat is wel jammer, maar neemt niet weg dat het evenement zelf natuurlijk gewoon volle bak doorgaat. Mocht jij nu ook iets willen doen voor het goede doel, neem dan vooral een keer deel aan een evenement als deze.

Voor de mensen die zich bij mij hebben aangemeld (en wie ik ook nog via PM zal benaderen). Heel hartelijk dank voor je aanmelding, wie weet dat we elkaar op een ander moment nog een keer treffen.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement