Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 6:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 okt, 2014 18:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Bart & Andy schreef:
de scania, eerste lading, zou eind oktober bij hem geleverd worden, de prijs zou tussen de €150 en €200 liggen ongeveer.

Ik las in het IPMS-blad dat de kit in Nieuwegein voor het eerst aan het publiek verkocht wordt.....€150. Een stevige prijs maar wel een leuk model.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 okt, 2014 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 11:35 am
Berichten: 125
Woonplaats: belgië
Hoi allen samen,

Dankzij Arjan weten we ondertussen weer wat meer over de scania.

Thanks Arjan. :D :wink: :brouw:

grtjs Andy

_________________
tips en tricks altijd welkom......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 okt, 2014 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Bart & Andy schreef:
wat betreft die kentekens op de truck, HOE zie je dat het gaat om een bedrijfswagen of een personenwagen? ik ben maar een domme simpele belg hoor, voor mij is dat allemaal gelijk. :D

Binnen Nederland zijn er diverse kleuren en vormen kentekens te zien. De kleuren zijn:
Lichtblauw met witte letters/cijfers. Deze kleinere platen zijn bestemd voor snorfietsen/-mobielen met een maximumsnelheid van 25 km/h.
Lichtblauw met zwarte letters/cijfers. Deze zijn bestemd voor personenvervoer (taxi's en taxibusjes).
Donkerblauw met witte letters/cijfers. Voor voertuigen met een datum van toelating vóór 1 januari 1978 én een combinatie van 2 × 2 cijfers + 1 × 2 letters
Groen met witte of zwarte letters/cijfers. Dit zijn handelarenkentekenplaten. Een handelaar mag zo'n plaat zelf aanbrengen op een auto die volgens de registratie bij de RDW tot de bedrijfsvoorraad hoort. Met de auto mag dan alleen gereden worden als dat voor de verzorging van de auto nodig is (proefrit, op weg naar de dealer enz.) Een auto met dit kenteken mag niet achtergelaten worden op een parkeerplaats of iets dergelijks.
Wit met zwarte letters/cijfers. Kenteken dat een kopie is van het kenteken van het trekkende voertuig, bedoeld voor getrokken voertuigen met een totaal gewicht van minder dan 750 kg en voor artikelen die ervoor zorgen dat de gele kentekenplaat onleesbaar is. Tevens gelden deze platen voor tijdelijke kentekens.
Geel met zwarte letters/cijfers. Overige voertuigen, inclusief bromfietsen/-mobielen met een maximumsnelheid van 45 km/h. Hierin zijn vele varianten, waaronder: Beginnend met AA: Koninklijk Huis
Beginnend met AF: AFCENT in Brunssum
Beginnend met B: Bedrijfswagens
Beginnend met C: Diplomaten
Beginnend met K: Defensie (net als sommige L-kentekens)
Beginnend met M: Motoren
Beginnend met O: Opleggers die zwaarder zijn dan 10.000 kg (onbeladen)
Beginnend met V: Bedrijfswagens onder de 3.500 kg (onbeladen)
Beginnend met W: Aanhangers


Motoren en voertuigen waarop geen kentekenplaat van standaardformaat past, krijgen een aangepaste plaat, die uitgegeven wordt door de RDW.

Vroeger kon iedereen, met een voertuig voor maximaal 3 personen, een grijs kenteken krijgen, dat minder duur was in de wegenbelasting. Met ingang van het jaar 2000 bestaat deze mogelijkheid alleen nog voor bedrijven (ingeschreven in het Handelsregister bij de KvK), en dan nog op voorwaarde dat het voertuig een vlakke laadruimte, zonder laaddrempel heeft.


Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kenteken

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2014 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 11:35 am
Berichten: 125
Woonplaats: belgië
hey hey allen,

snel ff een bedankje aan tom voor de info.

thanks man :brouw:

grtjs andy

_________________
tips en tricks altijd welkom......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 okt, 2014 22:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hallo Bart en Andy.

Knappe truck :brouw: inderdaad die afwerking onder de voorruit viel mij direkt ook op. Misschien is het al verholpen :brouw: en is er geen man overboord.

Ik vind echter de cabine-interieur een beetje kaal en steriel aanziend. Ik mis een kleurtje. :(

Succes


Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 okt, 2014 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 11:35 am
Berichten: 125
Woonplaats: belgië
hoi hoi,

@ Ives, ik heb het interieur bewust sober gehouden met een two-tone kleur. ik bezie het als een pas afgeleverde wagen die zen chauffeur nog toegewezen moet krijgen. :wink:

grtjs andy

_________________
tips en tricks altijd welkom......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2014 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 02 okt, 2014 21:44 pm
Berichten: 18
Woonplaats: barneveld
mooi project!
maar, je heb de logo`s op die spiegels omgedraaid.
succes verder!
grt, arnout

_________________
bezig met;

- Daf xf 105.510 spacecab
-Volvo fh12 globetrotter xl

ik bouw truck`s op schaal 1/24 van italeri.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 okt, 2014 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 11:35 am
Berichten: 125
Woonplaats: belgië
hoi allen,

proficiat Arnout, jij bent de eerste die het opmerkt. Ik had het gemerkt bij het plaatsen van men spiegels dat ik ze ondersteboven had geplaatst. natuurlijk hingen ze er al enkele weken op en krijg ik ze er met geen stokken meer af. er is een optie maar die zie ik niet zitten, nl eraf schuren en spiegels weer spuiten en er nieuwe op plakken....... nee dank u. en men zou ze eraf krijgen met set en sol en dat werkt bij mij dus niet want heb het geprobeerd...

grtjs andy

_________________
tips en tricks altijd welkom......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2014 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 11:35 am
Berichten: 125
Woonplaats: belgië
hoi allen,

na vandaag naar nieuwegein geweest te zijn, de beurs van IMPS, en de aangekochte spullen geklasseerd te hebben was het tijd om nog wat te brouwen. niet zo heel veel gedaan eerlijk gezegd maar toch wat dingen gedaan zoals de deuren in de bak geplaatsd en een paar decals erop gezet.

hier enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding

voor hen die niet geweest zijn en intresse hebben in die scania heavy haulage tractor, .... die was nog niet geleverd bij Heinz spijtig genoeg :( :( :( :cry: :cry:

grtjs Andy

_________________
tips en tricks altijd welkom......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 nov, 2014 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 11:35 am
Berichten: 125
Woonplaats: belgië
hoi allen.

men volvo is voltooid gebrouwd geraakt.

hier de laatste foto's...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

grtjs andy

_________________
tips en tricks altijd welkom......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement