Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 20:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Maak je gebruik van de fotobalk bij het plaatsen van posts?
Ja 69%  69%  [ 79 ]
Nee, omdat ik de BrouwersAlbums niet gebruik 17%  17%  [ 19 ]
Nee, ondanks dat ik de BrouwersAlbums gebruik 2%  2%  [ 2 ]
Fotobalk? 13%  13%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 115
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 12:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Vind het perfect werken! Een verademing vergeleken met de vorige functie waarbij je alles moest kopieren en plakken...... Man wat heb ik een hoop linkjes gekopieerd en geplakt in al die jaren hier op het forum..... :roll: :wink:

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
BBT schreef:
De brouwersalbums zijn qua ideologie dan ook opgezet in de zin van Imgur: no bullshit, foto's uploaden, basic galerij en verder makkelijk te integreren. :)
Wat betreft bandbreedte - die is ongelimiteerd voor ons, dus daar hoef je het niet om te doen ;)

Dan ga ik het toch maar eens proberen binnenkort! :brouw:


BBT schreef:
walesha schreef:
Ik gebruik die fotobalk en het album met plezier, heel eenvoudig in gebruik... zelden zo een gebruiksvriendelijke manier gezien.
Als we het dan over foto's hebben: kan er niks worden gedaan aan die verschrikkelijk grote foto's bij sommige topics? :roll:

Ja! Je kan op het rode kruisje rechtsbeneden bij de post klikken en de te grote foto rapporteren zodat de mods hem verkleinen.

Ik doe bewust niet aan 'automatische' oplossingen, omdat de mensen dan minder nadenken over het herschalen van foto's omdat het toch automatisch gebeurt. Het resultaat is dan poster-formaat foto's die wel netjes getoond worden, maar de volle 5-10 MB voor de foto wordt wel gedownload, terwijl een herschaalde foto < 1MB groot is.

Ik zou toch graag zien dat foto's automagisch verkleind worden (net zoals bij Imgur mogelijk is bij uploaden :wink: ). Je kan een stukje code toevoegen om te controleren hoe groot een pica is (in bestandsgrootte en/of afmetingen) bij uploaden, en indien te groot de gebruiker een melding geven dat 'ie daar wat aan moet doen, of dat het dan automagisch gebeurt.

Dit stukje CSS voor de reactievelden zou ook handig zijn
Code:
#reactieveld img {
max-width: 1024px;
}

Dit zou goed van pas komen voor het plaatsten van grote referentie-foto's van andere websites, waarbij je geen invloed hebt op de grootte van de afbeeldingen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 15:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
ik gebruik hem ook weer. hij deed het vorige week niet. dat is echt een gemis.

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
BBT schreef:
Wat betreft bandbreedte - die is ongelimiteerd voor ons, dus daar hoef je het niet om te doen ;)


Oeh, dus hiermee zeg je dat het geen punt is om foto's vanuit de Brouwersalbums te linken naar andere forums? Ik upload altijd mijn foto's én in de brouwersalbums én op Photobucket om vanaf die laatste site op andere forums te posten. Dat hoeft dus niet?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Erg fijn in gebruik die fotobalk!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 20:36 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Nem schreef:
BBT schreef:
walesha schreef:
Ik gebruik die fotobalk en het album met plezier, heel eenvoudig in gebruik... zelden zo een gebruiksvriendelijke manier gezien.
Als we het dan over foto's hebben: kan er niks worden gedaan aan die verschrikkelijk grote foto's bij sommige topics? :roll:

Ja! Je kan op het rode kruisje rechtsbeneden bij de post klikken en de te grote foto rapporteren zodat de mods hem verkleinen.

Ik doe bewust niet aan 'automatische' oplossingen, omdat de mensen dan minder nadenken over het herschalen van foto's omdat het toch automatisch gebeurt. Het resultaat is dan poster-formaat foto's die wel netjes getoond worden, maar de volle 5-10 MB voor de foto wordt wel gedownload, terwijl een herschaalde foto < 1MB groot is.

Ik zou toch graag zien dat foto's automagisch verkleind worden (net zoals bij Imgur mogelijk is bij uploaden :wink: ). Je kan een stukje code toevoegen om te controleren hoe groot een pica is (in bestandsgrootte en/of afmetingen) bij uploaden, en indien te groot de gebruiker een melding geven dat 'ie daar wat aan moet doen, of dat het dan automagisch gebeurt.

Dit stukje CSS voor de reactievelden zou ook handig zijn
Code:
#reactieveld img {
max-width: 1024px;
}

Dit zou goed van pas komen voor het plaatsten van grote referentie-foto's van andere websites, waarbij je geen invloed hebt op de grootte van de afbeeldingen.


Bij het uploaden naar de brouwersalbums worden de foto's wel automagisch verkleind ;) De CSS oplossing is de oplossing waar ik tegenstander van ben, omdat die de foto's zijn waar je het minst controle over hebt.

Wat betreft externe foto's - even rehosten in de BrouwersAlbums (je kan een url opgeven om te uploaden) en het is alsnog herschaald + geen risico op dode linkjes. Je kan in de beschrijving van de foto de bron aangeven + de originele locatie om te voldoen aan de copyrightregels.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 20:46 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
TheFlyingDutchman schreef:
BBT schreef:
Wat betreft bandbreedte - die is ongelimiteerd voor ons, dus daar hoef je het niet om te doen ;)


Oeh, dus hiermee zeg je dat het geen punt is om foto's vanuit de Brouwersalbums te linken naar andere forums? Ik upload altijd mijn foto's én in de brouwersalbums én op Photobucket om vanaf die laatste site op andere forums te posten. Dat hoeft dus niet?

Het is netjes om het ergens anders te uploaden omdat het wel scheelt qua serverbelasting, maar de voorbije maanden zijn er wat infrastructuuraanpassingen uitgevoerd waardoor we die nu beter kunnen dragen.

Wat mij betreft is het geen probleem, en het is niet zo dat het forum plots niet bereikbaar zal zijn omdat we over onze limiet zitten - want die is er dus niet. Dus om je vraag een duidelijk antwoord te geven: dat hoeft inderdaad niet.

Mocht iedereen nu plots massaal beginnen brouwersalbums foto's op andere domeinen te linken, dan gaan we in de eerste plaats kijken of we er echt last van ondervinden en als dat zo is kijken we dan wel weer verder hoe we het aanpakken :-)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
BBT schreef:
Bij het uploaden naar de brouwersalbums worden de foto's wel automagisch verkleind ;)

Wat betreft externe foto's - even rehosten in de BrouwersAlbums (je kan een url opgeven om te uploaden) en het is alsnog herschaald + geen risico op dode linkjes. Je kan in de beschrijving van de foto de bron aangeven + de originele locatie om te voldoen aan de copyrightregels.
Ik moet toch maar eens gebruik van maken van je albums want het klinkt.. sexy * voor webnerds teminste :lol: *

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2014 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
In eerste instantie maakte ik gebruik van foto-emmer. Maar inmiddels maak ik al een tijdje gebruik van de Brouwersalbums en dit bevalt mij veel beter. Deel hiervan is inderdaad ook het gebruiksgemak van de fotobalk. Top dus! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 okt, 2014 22:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
hayke55 schreef:
ik gebruik hem ook weer. hij deed het vorige week niet. dat is echt een gemis.

gr harry


Hier precies hetzelfde !
Ben er blij mee !

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement