Hallo, brouwers, dank voor de belangstelling voor dit project en ik doe mijn best.
Voor wat betreft die driehoek, Hermann, dat was een lengte-driehoek (met verlichting). Als je er een aanhanger of oplegger achter had, moest hij omhoog. Zonder aanhanger naar beneden. Later werd het verboden en moesten er lichtjes op de aanhanger op 1.80 m hoogte. Maar dan kan er geen dekzijl overheen. Dan maar Onder de laadbak. Gaan ze stuk door de spatborden of bindtouwen. Dan maar weer verbieden!!! Je ziet ook geen lampjes onder de aanhanger van de Amstelauto. Een schril contrast met de verlichting van tegenwoordig.
"Ik doe mijn best", Odorf, en niet alleen met bouwen maar ook zal ik zoveel mogelijk proberen,wat extra foto's te maken.
Op de twee laatste foto's waren de bumper, spatborden en tussenschot te zien. Voor de bumper heb ik eerst van een stukje hout een mal gemaakt. Daarna van 1mm polistyreen een boven- en een onderplaat uitgezaagd plus voor de voorkant een strip van 0,5 mm styreen. De twee platen met klemmen aan het blokje geklemd en de strip er voorlangs gelijmd. Dan de bevestiging aan het chassis uitzagen, een trekoog in het midden en twee buisjes in de zijkanten gelijmd voor de breedtestokken.
En zo ziet het geheel er dan uit:
Op de Amstelfoto is te zien dat het spatbord tussen koplamp en motorkap, ja, naar binnen buigt? Ik heb daartoe een stukje uit het Büssingspatbord gezaagd en een stuk van een oud spatbord ónder het het spatbord gelijmd en dan het geheel in vorm vijlen, (op de foto het rode stukje). Ook heb ik de rubbermatjes op de spatborden kleiner gemaakt waar tzt een alluminiumstripje omheen moet.
Ook is op de eerdere foto het begin van het tussendeel te zien, het is daar nog 1 plaat van 1 mm. Daar zijn dan nog een paar platen tegenaan gelijmd tot een dikte van 9 mm. Die plaatdelen hebben dan een n-vorm, het loopt over naar de binnenkant van de cabine. En dan komt er een periode van vijlen, aan de buitenkant overlopend van cabine naar motorkap, aan de binnenkant overlopend in de v-vorm van het voorraam. Tenslotte de binnenkant met een freesje uitslijpen voor, zeg maar, het voetengedeelte.
Moeilijk uit te leggen, ik hoop dat het duidelijk is.
Oant safier, Theo Zuidema.