De motorkap bestaat uit een deksel en twee zijkanten. Het deksel is gemaakt uit 2 lagen styreen (0,5 en 0,25 mm) op elkaar gelijmd. De trapeziumvormige platen met thinner insmeren en en snel op zijn plaats op tussenschot en voorfront plaatsen en met plakband in vorm plakken:
Dan heeft het deksel zijn gebogen vorm en door twee gelijmde lagen moet dat zo blijven:
Voor de ronde kanten van het deksel een mal gevijld van een stuk hoekijzer waarbij de bocht bij het tussenschot groter is dan bij het voorfront. Evenals bij het deksel uit twee lagen opgebouwd:
Hierbij een foto van de mal en de ruwe bochten:
Tegen tussenschot cabine en achterkant voorfront een steunstrip gemaakt waar de motorkap op moet liggen (was ook al eerder te zien):
En daar de ronde hoeken op passend gemaakt:
Dezelfde soort steunen gemaakt voor de motorkap en de kap afgetekend:
En de motorkap met steunen en ronde kanten tezamen gelijmd:
Daarna de de kap afgewerkt.....
......en passend op zijn plek:
Oant safier, Theo Zuidema.