Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2014 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Inderdaad, die rand ben ik ook tegen gekomen. Als je dan een ring CNCd die daar in past kun je de ingekorte naaf weer gebruiken. Gaat heel goed. Ik heb dit trucje overigens nog niet zolang toegepast op de flatbed die ik aan het maken ben.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2014 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ik zet altijd de ingekorte velg op het uitstekende deel van de binnenste velg wat je dan uiteraard ook moet inkorten en lijm vooraf de buitenvelg alvast op die binnenvelg. Dan is de eerdere verdieping wel iets dieper (materiaaldikte) maar je kunt mooi de naven apart spuiten van het geheel en eventueel met penseel dat verdiepte gedeelte nog meepakken.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2014 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik ga het eens proberen heren, voorlopig zitten de Cardi velgen er (nog los) onder om de trailer eerst helemaal af te kunnen maken. Heb me vandaag bezig gehouden met de koelunit. Moet nog één decal op maar dan moet die zwarte band eerst droog zijn. Dat Humbrol zijdeglans zwart droogt altijd heeeeeeel erg langzaam.

Afbeelding

Andere vraag; heeft deze unit de brandstoftank achter de deuren? Of is er een tank aan het chassis nodig?

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 okt, 2014 6:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 14:12 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Numansdorp
Tank aan het chassis!
Grt Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 okt, 2014 12:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi André,

De trailer ziet er inmiddels al heel mooi uit, de hamburger lichtjes doen het altijd goed.
Ook ik heb ze tot nu toe op de 20FT trailers gebruikt en geeft een mooie afgewerkte look.
Schilderwerk ziet er zoals gewoonlijk weer lekker strak uit.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Vandaag me bezig gehouden met de decals op de zijkant van de opbouw. Dat ging makkelijker dan gedacht. Het is vrij eenvoudig deze mooi recht te strijken en ze drogen heel vlak en strak op. De lange strepen zijn in twee delen met meer dan voldoende overlap. Deze moeten nu eerst maar goed uitdrogen, doen we morgen de andere kant. Tevens zal het nu duidelijk zijn waarom ik de deuren aluminium heb gespoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ondanks dat het eigenlijk 'gemakkelijk' is om een striping van een bepaald truckmerk te gebruiken op 'n oplegger moet ik zeggen dat ik het hier wel heel mooi vind staan! Een mooie frisse verschijning zo.

Het zit er inderdaad netjes aangebracht op.
Mijn idee over de velgen? Persoonlijk zou ik, als je toch de striping op truck en trailer hetzelfde hebt, de velgen van de trailer hetzelfde maken qua kleur als de trekker. Misschien als je de naven van trekker en oplegger bijvoorbeeld allemaal rood zou verven dat het dan de grijze massa wat breekt.
Eventjes zo mijn gedachten hierover... Ben ik ook aan het doen als ik foto's van trucks op internet of boeken voorbij zie komen. Dan bedenk ik me vaak hoe IK het gedaan zou hebben. Je moet maar ergens mee bezig zijn, nietwaar?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 20:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Jaaa!! Word een mooi span zo bij elkaar, niks bijzonders wat het juist mooi maakt! De sobere kleurstelling vindt ik juist zijn charme hebben uit het straatbeeld van het verleden, mooi dat de decals zich goed lieten plaatsen want dat kan nog wel eens lastig zijn op zulke lengtes. Mooi geheel zo en toch jammer dat je dit niet meer ziet in het hedendaagse straatbeeld tussen het moderne geweld!

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik snap wat je bedoeld Jeroen, ik vindt de striping eigenlijk ook te veel "Volvo". Maar het is wat Italeri gekozen heeft. En dat hebben ze misschien ook wel bewust gedaan want de gelimiteerde heruitgave van de F12 kit #751 is naar 3000 stuks verhoogd. De velgen zijn nog tijdelijk, ik ga nog andere maken en die dan ook grijs schilderen om één geheel met de Volvo te zijn. De F10 velgen ga ik sowieso niet van kleur veranderen. En het zal jullie opvallen dat ik er een Heller dieseltank onder heb geplakt.

Hieronder nog even een foto van zijn beste kant. De koelunit zit er nu ook op. Aan de andere zijde vindt ik de tekst eigenlijk iets te hoog zitten. Heb nog geprobeerd om deze met veel water weer te lossen en op te schuiven maar tevergeefs. Ook niet echt een probleem, al mijn modellen hebben een goede en minder goede kant.

Afbeelding

Nu alleen nog wat lampjes op de kop en de box aan de onderzijde grijs schilderen.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 20:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ik weet niet of het moeilijk te maken is (en of het überhaupt wel kan) een blok maken om de luchtslangen en licht snoer(en) aan te kunnen sluiten? :brouw:

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement