Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2014 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Klinkt simpel :mrgreen: Maar alsnog genoeg werk. Ziet er al netjes uit.

Gr. Johan

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 aug, 2014 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Jawel Dames en Heren, het gaat hier ook weer verder. Ik heb het chassis nu in delen klaar voor verf. Onderweg nog een klein foutje tegen gekomen wat volgens mij al in het chassis van de containertrailer zit. De schoor steunen aan de poten die naar voren wijzen vallen in gaatjes in die poten maar dan halen ze de dwarsbalk van het chassis niet. Op zich eenvoudig te verhelpen door ze hoger dan de gaatjes aan te brengen. Tevens heb ik de bolling op de mee gegoten achterlichten vlak gemaakt zodat ik er CTM "hamburger lichten" op kan lijmen.

Morgen eens zien of ik genoeg verf heb om de kleur van het F10 chassis te mengen.

Afbeelding

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Laatst bijgewerkt door AdV-Online op za 30 aug, 2014 23:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 aug, 2014 20:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
André,

Waarom de "Hamburger" achterlichten? Persoonlijk lijkt het mij mooier achter "De Zweedse koning" om deze trailer met originele achterlichten te houden. De "Hamburgers" zijn natuurlijk wel erg mooie achterlichten, ben benieuwd....

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 aug, 2014 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Jeff, de hamburger achterlichten zijn juist ook die standaard in de kit zitten, mee gegoten aan het achterdeel van het chassis. Maar ipv schilderen lijm ik die van van CTM er op. Neemt niet weg dat er nog wel een andere, modernere achterbumper met lichten bij de kit zit die je niet moet gebruiken maar wellicht wel passend te maken is. Voor het verslag (ook voor TWM en IPMS) hou ik me even aan wat de tekening zegt. Daarnaast ook wel een gebruikelijke achterlicht unit voor begin jaren '80.

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hoi André

Ziet er goed uit waar je mee bezig bent.
De verlenging van het chassis ziet er nu veel beter uit met dan met die pas stukjes van italeri.
Dat je de gegoten verlichting er af hebt gehaald en vervangt door glazen lichten maakt het ook veel mooier.
Maar ik las dat je de verlichting op het kopschot oranje wauw doen, maar kopschot is toch altijd wit.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Dan zal ik te Amerikaans gedacht hebben, wit klinkt inderdaad logischer. Er waren tijden dat AMT zijn "lampjes" als glashelder transparant ipv oranje en rood bij zijn dozen voegde, eens zien of ik daar nog wat van heb. Bedankt voor de tip.

En na een rondje schilderen afgelopen weekend en vandaag is het chassis zo goed als geheel van kleur voorzien. De as stellen hebben al een blanke lak laag. Deze keer een acryl lak en die droogt toch net even meer helder op dan de iets gele Humbrol die ik op het chassis van de Volvo heb gebruikt. Hierdoor iets kleurverschil dus denk ik het chassis maar weer normaal met Humbrol te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Nog even en hij staat op z'n wielen!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Voordeel van acryl lak is dan wel weer dat het snel droogt. Dus heb ik de trailer even provisorisch op z'n wielen achter de F10 gezet. Oogt goed al zeg ik het zelf. De ruimte tussen de banden en de opbouw blijft beperkt. Ook zonder spatborden is dat nog wel te doen en zoals ze vroeger rond reden. Motiveert om de opbouw klaar te maken voor verf want het weer wordt met de dag beter en met wat geluk kan ik 'm van de week buiten spuiten. Wel jammer van de krimplijnen in de zijwanden daar waar aan de binnenzijde de sjor-strippen zitten. De naad zit er natuurlijk ook nog. Eens zien wat ik daar aan ga doen, heb er met de Heller Trailor veel tijd aan besteed en uiteindelijk zie je het nog.

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Lijkt toch een lange vervelende zinknaad op de foto André, zijn de wanden geprofileerd of volledig glad want als de wanden glad zijn zou ik toch een paar keer plamuren. De echte naad zou ik dichtmaken met een papje van thinner en sprue, duurt even voordat het goed droog is maar dan heb je nadien geen vervelende krimpnaad.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ben ook bang dat er niks anders op zit Johannes. Dat papje ga ik dan maar eens proberen. Heb hier veel gelezen over goede ervaringen. Ook over het verdunnen van plamuur. Misschien kan ik verdunde plamuur beter over de lengte van de zijwanden glad trekken. Moet wel zeggen dat het strijklicht de krimplijnen op de foto benadrukt maar het stoort me nu al te veel om er niet iets aan te doen. Maar even de mouwen opstropen!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi André,

Het verdunnen van Tamiya Putty met thinner werkt inderdaad erg goed.
Hiermee heb je het voordeel dat de putty véél beter in de naden en krassen loopt als je dit met een kwastje op brengt, en natuurlijk minder schuren.

Het welbekende papje is ook een heel goed alternatief, heb het zelf ook veel gedaan, maar heeft inderdaad een langere droogtijd nodig terwijl met verdunde putty dit droogproces vele malen sneller gaat.
Persoonlijk zou ik in dit geval voor de putty gaan.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement