Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Zojuist de verlengstukje willen maken maar nadat ik er één op maat had gemaakt leek het mij nogal klein. Een foutje in de tekening. Waar Italeri 15mm neerzet blijkt het 26mm te moeten zijn. Gelukkig kan je de bijgeleverde verlengstukken aan beide zijden inkorten en gebruiken. Komt er dus op neer dat je het chassis met 15mm moet verlengen. Dat kan je dus ook met wat styreen doen ipv de verlengstukken aan te passen. Wordt dan vast ook fraaier want de flenzen van de chassisbalken zijn net iets breder dan van het verlengstuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ik heb zopas het decalsheet eens zitten bekijken.....
Schoonheidsfoutje: in de goede oude tijd hadden opleggers en aanhangers in B dezelfde nummerplaat als het trekkend voertuig (bv met opleggers, elke keer dat je afkoppelde en een andere aankoppelde, moest je de nummerplaat van de trekker er ook weer ophangen).
Ik weet niet juist wanneer, maar ergens in de beginjaren 90 (denk ik) kregen de trailers dan een eigen nummerplaat.
Dat waren aanvankelijk met rode letters die allemaal met U begonnen, nadien zijn ze dan met zwarte letters geworden die dan met Q begonnen (en nu beginnen ze met 1-Q..-... maar dat is een tijdperk later als deze trailer is bedoeld, alhoewel, als je nu nog een oude oplegger inschrijft, krijgt hij ook een 1-Q nummerplaat hoor, bij ons wordt de nummerplaat uitgereikt volgens datum van (her)inschrijving, niet volgens eerste registratie, en de nummerplaat blijft ook bij de eigenaar en niet bij het voertuig zoals elders).
En die vind ik dus niet terug op het decalsheet. Geen 3 gelijke (met rode letters dus), geen rode U platen en geen zwarte Q platen.
Ik zie alleen maar 2 gelijke nummerplaten, dus goed voor de trekker, plus een andere, maar dat is dus niet goed voor de oplegger.
Als ome agent dat zag, kreeg je meteen een bon!!!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Zo te zien heeft Italeri bij alle nationaliteiten hetzelfde met de kentekens gedaan. Dan kan het zo maar voor sommige landen fout zijn.

Ondertussen heb ik de chassisverlenging met styreen opgelost. Het is dan net even fraaier pas te krijgen. Tevens heb ik de ophanging al aardig op weg. Bij deze trailer kan je mooi in "sub-units" werken wat het schilderen/spuiten vergemakkelijkt. Het chassis wil ik dezelfde kleur geven als dat van mijn F10. Maar dat pas nadat ik de koelbox hoogte op het chassis voor elkaar heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
AdV-Online schreef:
Dan kan het zo maar voor sommige landen fout zijn.

Ach ja, het zou Italeri niet zijn, dat zijn we intussen gewoon van die lui.
We leven in de 21e eeuw met internet en weet niet wat voor informatiebronnen allerhande en toch slagen ze er telkens weer in om de bal mis te slaan.
Zo hebben ze nog in geen enkele kit dat ik me kan herinneren het juiste 60km plaatje voor B afgedrukt op de decalsheet (met de letters KM onder de 60).
Een beetje speurwerk kan toch zo moeilijk niet zijn.
Je moet daarvoor nog niet eens het hele net afstruinen, ga gewoon op een parking langs de autostrade kijken en je zult zowat alle nationaliteiten trucks zien staan, neem een foto van de nummerplaten en andere tekens en je hebt ze met afmetingen, kleuren en alles.
Maar dat is voorzeker veel te simpel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hoi André

Dat gaat een mooie trailer voor achter je F10 worden, en ja de striping past daar natuurlijk prima bij.
Leuk dat je daar je steentje aan bij mocht dragen, zo heeft zo'n trailer gelijk een berg meer waarde voor je zelf.

Ik begrijp uit je tekst dat je de hoogte van de bak op het chassis wil aanpassen.
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar wat foto's van de trailer als je hem standaard bouwt, of als je hem hebt aangepast.
Zou je daar vergelijkings foto's van willen maken??

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Dat ben ik zeker van plan Sebastiaan. Eerst standaard op z'n wielen zetten om überhaupt eerst te zien hoe het standaard uit de doos is. Daarna volgen de eventuele aanpassingen.

Persoonlijk vindt ik de strepen te veel naar de Volvo neigen. Het was eerst ook alleen maar een ontwerp van "hoe het zou kunnen" na de vraag van Jan Rosécky om iets met de Volvo kleuren te doen. Voor ik het wist was het een officieel Italeri ontwerp compleet met voorlopige decalsheets en een boxart ontwerp! Evengoed geen klagen hoor, het blijft erg leuk!

En je hoeft de strepen niet te gebruiken, de trailer heeft, zoals gezegd, vele mogelijkheden:

Afbeelding

André

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 22:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ik vind de laatste foto een zeer mooie mogelijkheid!

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 aug, 2014 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Gisterenavond en vanmiddag de helften van de opbouwpanelen aan elkaar gelijmd. Vreemd genoeg bestaat het kopschot ook uit 2 helften welke ook nog eens slecht aan elkaar passen. Gelukkig wordt die naad voor het grootste deel afgedekt door de koelunit. De 4 lampjes welke op de hoeken van het kopschot zitten heb ik er afgesneden en zullen vervangen worden door transparant oranje lampjes van Ertl. Vanavond ga ik de opbouw geheel in elkaar zetten om daarna de naden aan te pakken.

Afbeelding

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 aug, 2014 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
En we gaan door.......

Na het eten de opbouw in elkaar gezet en ik moet zeggen dat dit de makkelijkste traileropbouw is die ik tot nu toe gebouwd heb! Het dak heeft sleuven waar de zijpanelen precies in passen. Eenvoudig wat lijm in de sleuven en het kopschot houd het ene zijpaneel op zijn plek terwijl je de andere plaatst. De zijpanelen hebben dan weer sleuven waar de vloer precies in past. Die kan je zonder lijm op z'n plek zetten en dan de lijm in de naden laten lopen. De vóór- en achterkant zijn overigens precies hetzelfde dus vergt dat geen extra oplettendheid. De tekening verteld je een andere volgorde van opbouwen maar deze manier werkte voor mij uiterst eenvoudig. De deuren zijn aan de beurt als de lijm droog is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2014 9:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Een kind kan de was doen. :lol: :lol: Ziet er goed uit.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement