Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Net nieuw uit mallen van Italeri heb ik vandaag de Classis 40' Reefer Trailers binnen gekregen. Het ontstaan van deze kit is een idee van Jan Rosécky, Heinz Schwartz en anderen (ik weet niet of die bij naam genoemd willen worden) welke men eind vorig jaar bij Italeri opperde. Het oude Freuhauf container chassis is hierbij gecombineerd met een koelopbouw. Doordat er sprue's van verschillende kits zijn samengevoegd zegt de bouwtekening dat er enkele onderdelen niet nodig zijn maar sommige ervan zijn zeker wel te gebruiken om de trailer je eigen draai te geven.

Afbeelding

Eerder dit jaar vroeg Jan aan mij of ik een Nederlands decal ontwerp wilde maken gebaseerd op de Volvo strepen. Ik had het ontwerp in verschillende kleuren gemaakt en hoewel ik zelf eerder de blauwe zou hebben gekozen, is Italeri voor het oranje-rode ontwerp gegaan. Wat dan natuurlijk wel weer heel goed past bij de onlangs heruitgegeven F12. Hoe dan ook kan ik met gepaste trots zeggen dat het wel heel erg gaaf is om je ontwerp op een Italeri bouwdoos te zien!

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vanavond gelijk al begonnen met het chassis. Dit moet verlengd worden zodat de koelopbouw past. Hiervoor is een verlengstukje bij gevoegd.

Afbeelding

Deze trailer gaat natuurlijk vanwege de decals geweldig passen bij mijn F10 maar bied daarnaast, door de dubbellucht as configuratie, nog veel meer mogelijkheden. (Ja, ik ben de trailer natuurlijk aan het promoten :mrgreen: )

Afbeelding

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Jaja, echt geweldig. Mooie decals heb je ontworpen. Erg goed voor je ego! En ik denk ook dat er legio mogelijkheden zijn om er een prachtige combinatie van te maken.
Goed bezig, en goed van die Italianen om ook de bouwer er bij te betrekken

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi initiatief en mooie uitwerking. Vooral de decals zullen het 'm doen :mrgreen: en zo te zien kan je nog wel even vooruit met die volle doos.
Ben wel benieuwd hoe dit lijkt als ie op de pootjes staat want dit chassis voor de containertrailer vond ik aan de hoge kant.
We zullen het zien,

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 7:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
ingzagers schreef:
Ben wel benieuwd hoe dit lijkt als ie op de pootjes staat want dit chassis voor de containertrailer vond ik aan de hoge kant.

Vroeger zag een trailerchassis er wel wat steviger uit dan het er nu uitziet.
Met een container op de "armen" kwam je daar nog mee weg, met de huifbak of een andere best die containerdraagarmen weglaten, en de vloer rechtstreeks op het chassis lijmen (de dwarsbalkjes onderaan wegsnijden op de breedte vh chassis), een paar mm zakken dus en het geeft al een heel ander uitzicht.

Voor een echte klassieker vind ik de thermoking (nog) een beetje te modern, ik zou liever een zien zoals in de Heller kit (maar wie heeft die niet liggen in de onderdelenbak? dus rap switchen)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 7:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Dat belooft een mooi trailertje te worden. Widespread?

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Het is inderdaad het widespread chassis van de container trailer. En dus ook het hoge chassis. De bouwtekeningen toont ook al een zijaanzicht met vrij veel ruimte tussen de banden en de koelopbouw. Het spatbord vult dit enigszins op maar een aanpassing zie ik er ook wel van komen. Tevens wil ik kijken wat er te doen is met de onderdelen die je niet nodig hebt.

Afbeelding

En de ere komt mij alleen toe voor de decals. Waarbij Italeri zelf de Globetrotter strepen in het oranje er nog bij bedacht heeft. Alle lof dat deze kit er is komt toch echt Jan Rosécky en Heinz Schwartz ten goede. De vier stuks trailers zijn helaas niet allemaal voor mij. Ik wil naast de F10 combinatie er ook nog wel een F12 Globetrotter broertje bij bouwen.

Vanmiddag meer, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 10:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Aerodyne schreef:
ingzagers schreef:
Ben wel benieuwd hoe dit lijkt als ie op de pootjes staat want dit chassis voor de containertrailer vond ik aan de hoge kant.

Vroeger zag een trailerchassis er wel wat steviger uit dan het er nu uitziet.
Met een container op de "armen" kwam je daar nog mee weg, met de huifbak of een andere best die containerdraagarmen weglaten, en de vloer rechtstreeks op het chassis lijmen (de dwarsbalkjes onderaan wegsnijden op de breedte vh chassis), een paar mm zakken dus en het geeft al een heel ander uitzicht.

Voor een echte klassieker vind ik de thermoking (nog) een beetje te modern, ik zou liever een zien zoals in de Heller kit (maar wie heeft die niet liggen in de onderdelenbak? dus rap switchen)


Ik heb die niet....

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
he leuk dat jij die tekst hebt ontworpen, nu ook eens een uitgave zonder schrijffouten.
En een decal die ik zelf ook zou gebruiken als ik hem zou bouwen.
Ga dit zeker volgen, succes :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 11:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 jan, 2014 16:15 pm
Berichten: 31
Echt gaaf dit! Mag je terecht trots op zijn!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Trukker 48 schreef:
Aerodyne schreef:
Voor een echte klassieker vind ik de thermoking (nog) een beetje te modern, ik zou liever een zien zoals in de Heller kit (maar wie heeft die niet liggen in de onderdelenbak? dus rap switchen)

Ik heb die niet....

Zoekertje plaatsen op het marktplaatsgedeelte van het forum?
Anders..... Heller frigo trailer kit kopen, bouwen als platformoplegger (heeft trouwens een mooie vloer die zich daartoe perfect leent), heb je die sowieso liggen :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement