Hallo mede-brouwers,
Deze up-date is een niet zo'n goede update
Laat mij het uitleggen :
Door het antwoord van Bazz ben ik beginnen twijfelen of ik de opbouw nog een extra laagje wilde geven.
Knoop doorgehakt en alle grote vlakken opnieuw met 600 mat schuren en nog een laagje erop.
Gisteren dus gespoten: 4 laagjes met tussenpozen van 4 minuten ( vlg info op spuitbus ) rustig-aan gesproeterd.
Na een tijdje viel mij op dat de verf reageerde met de onderliggende laag op en rond de koelunit vooraan. Ik dacht dat dat wel kon weggewreven worden dus geen probleem.
Vandaag nader inspektie en al direkt begonnen met die koelunit met 600 wrijven.
Geen vuiltje aan de lucht MAAR DAN....
sprong er een vel verf op de zijkant.
raar
Bleek dat de primer niet op het plastic bleef plakken
raar
Als dat stukje niet plakt ? hoe zit het dan met de rest ??
Met een naaldpincet kon ik als het ware de verf MET onderliggende primerlaag afpelen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het blanke plastic wel heel glad had gewreven met scotch-brite.
Misschien is het daardoor dat de primer niet blijft plakken? lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk
Kijk en huiver
liefhebbers van perfekte laklagen : gelieve U eventjes af te wenden
Nochtans is er eerst een laag Motip -primer opgespoten
Na de nodige niet-christelijke verbale uitspraken, heb ik dan besloten om alles proberen af te halen door middel van het remolie-bad .
Ik weet nu ondertussen al dat remolie niet werkt op spuitbusverf; maar nu is het met het gedacht van: de olie kan nu onder de verf kruipen en misschien los de verf nu wel.
Niet simpel want een traileropbouw van +/- 50 cm kan niet in een emmertje van 20 cm diameter en 15 cm diepte. 'kzal iets anders moeten zoeken
Met deze dikke tegenslag en de tijd die zal nodig om de opbouw te 'ontverven' , zal ik mijn modelbouwgoesting op een klein pitje zetten.
Maar moest het toch nog beginnen kietelen; ik heb nog een restauratie-projektje en een Scania op de kast staan
groetjes
Ives