Hallo brouwers!
Jeroen en Onne, bedankt!
, inderdaad Onne, er zijn zoveel kleine details die uiteindelijk het moeten gaan doen.
Ja en ik weet, je probeert steeds een stapje verder te gaan naar mate je makkelijker met bepaalde materialen omgaat, en ik moet zeggen, sinds ik vorig jaar écht met styreen ben gaan werken, dat dit eigenlijk toch wel een heel fijn materiaal is om mee te werken.
Je kan er veel meer mee doen dan ik aanvankelijk gedacht had.
Hierbij hebben diverse kunstenaars hier op het forum de trigger bij mij overgehaald, het is hun schuld!
Dan nog even een kleine update mannen.
De vooras is geplaatst en hoefde alleen maar de hoogte uit te mikken.
Op diverse sites van handelaren die een sideloader verkopen, viel mij op dat de meeste sideloaders behoorlijk laag op de assen staan.
Dit betekend dat deze Actros toch wel zo'n beetje naar een lowliner gaat met 1 verschil.....er komen geen lage serie banden op, want dat heeft de lowliner dan weer wel.
Het maken en mikken van de as was niet zo'n problematisch iets, wél moet een groot gedeelte van de vooras zelf gemaakt worden omdat de kit van een blad geveerde as uit gaat.
Even het voorbeeld....
Tja dat is schrikken.......ik zal niet alle kabels doen hoor.
Dan de zelf gemaakte as......
Hieronder zien jullie de dwarsbuis waar de schokdempers op bevestigd zitten, deze moet je uiteraard ook zelf maken en door een aanval van luiheid, heb ik de kleine schokdempers van een SK gepakt.
Deze zijn qua dikte aardig op maat.
Er zal op de luchtveren nog het één en ander aan detail toegevoegd worden.
Tevens moet er nog een halve maan achter de vooras gemaakt worden die de krachten van het chassis stabiliseren bij een lucht geveerde as.
Deze zien jullie op de foto, ik moet alleen nog even uitdokteren hoe de stabilisatorstangen bevestigd zijn, heb ik nog niet kunnen vinden.
Als er zich toevallig Actros rijders onder jullie lezers bevinden en een foto toestel hebben......
....alvast bedankt.
Dan nu kijken hoe het hele spul op zijn as staat.
Ik zit nog steeds met een half chassis wat van achter ondersteund wordt met een potje verf en een blokje op het chassis verzwaard wordt.
Ziet er al héél anders uit.
Zo al met al heb ik het lastigste van de verbouwing al aardig achter de rug.
Zal even kijken of ik de cabine nog voor het inkomen van het permanente slechte weer, nog gespoten krijg.
Zal denk ik wel weer een "Wirtschafts Farbe " gaan worden met grijze kunststof delen.
Heren, tot de volgende.
En de Benz heeft gewonnen!!!!!!
Hermann.