Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 aug, 2014 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Geweldige aanpassingen weer Hermann, mooi om te zien dat je niet snel tevreden bent en dat je daadwerkelijk elk onderdeel, tot zelfs het interieur, onder handen neemt!

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 aug, 2014 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Odorf en Tom, bedankt voor jullie reactie"s! :brouw:

Woedram had er een beetje genoeg van......Woedram was een beetje geagiteerd....nee, Woedram was WOEST! :twisted:
Die kleine opstaptreden zouden Woedram toch niet klein gaan krijgen? :x
Wat ik er ook aan deed, het werd alleen maar erger en slechter. :(

Uiteindelijk met mijn bureaustoel een ferme zijdelingse zwaai gemaakt en de opstaptreden voorzichtig van de bumper af getikt.
Waarom had ik er van begin af aan niet gewoon een paar treden van styreen gemaakt? :roll:
Veel tijd en energie gestoken in iets wat toch niet beter werd, dus voor de Actros verbouwers, maak gewoon compleet nieuwe opstaptreden, scheelt een hoop tijd en energie én het ziet er van begin af aan meteen véél beter uit.

Oh ja, de spatbordranden heb ik inmiddels ook wat smaller gemaakt.

Afbeelding

De bumper moest aan de zijkant ook veel rechter geschuurd worden, zit oorspronkelijk een kleine glooiing in de kit versie.

Afbeelding

Met glooiing....

Afbeelding

Zonder glooiing en alles met tape gefixeerd....

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder zijn de opstaptreden al aan het spatbord gelijmd....

Afbeelding

De binnenschermen moesten nog verder ingekort worden, in de 1e instantie waren ze ingekort op de afmeting van de strook die ik van de cabine heb gehaald.
Dit bleek te weinig te wezen omdat er héél andere soort spatborden op komen te zitten die uiteindelijk wat hoger op uitkomen.

Afbeelding

Na een dryfit, komen deze binnenschermen wel goed uit.
Vervolgens de cabinesteunen aangepast door deze volledig weg te zagen en van styreen nieuwe steunen maken.
Hieronder zien jullie de ruwe vorm van de nieuwe steunen.
Later zullen de gaten nog geboord worden om de pennetjes te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

De cabine staat nu op de juiste hoogte en kon op deze manier de ophang punten van de cabine bepaald worden.
Goed meten en van 2 sprue stukjes, 2 busjes gemaakt die uiteindelijk verder bewerkt worden.

Afbeelding

Als laatste laat
ik jullie zien, hoe mooi vrij de motor zit van de bodemplaat als je besluit om de bodemplaat te verbouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Genoeg bouw en opbouw ruimte. :D
Zo heren, ik hoop dat dit weer een update is waar jullie wat aan hebben en dat de eventuele verbouwers niet dezelfde missers hoeven te maken die ik zo af en toe ondervind.....bijvoorbeeld dat gevalletje, "opstaptreden". :wink:
Voor nu, tot later!

Afbeelding

Vond ik ook wel een stoer ding!
Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 aug, 2014 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
dus tegenwoordig WOESTDRAM? :twisted:
zo,n kind gun je toch een ..... :brouw:
mooi opgelost wo...eeehh hermann
hoor je nog wel
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 aug, 2014 19:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 apr, 2014 16:56 pm
Berichten: 9
mooi project :D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :arrow: :idea: :| :mrgreen: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 aug, 2014 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Mooi opgelost, die opstappen. En van fouten leer je!
Dat zware defensievoertuig die je laat zien doet mij denken aan die voertuigen die Paul Nutzfahrzeuge in Duitsland maakt!
Als Mercedes fanaat (mij als niet-Mercedes fanaat trouwens ook :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) moet dat bedrijf je wel aanspreken, met die gekke aanpassingen die ze doen.

http://www.paul-nutzfahrzeuge.de/index.php?id=5

Afbeelding

Afbeelding

Echt mooi spul

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 aug, 2014 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik zou me bijna schuldig gaan voelen na mijn opmerkingen :oops:.
Maar het ziet er nu zeer zeker wel beter uit!
De uiteindelijke hoogte van de cabine op het chassis komt op de foto's nog niet helemaal duidelijk over maar ik ga er vanuit dat het wat lager is geworden? Of kun je nog wat foetelen met de vooras want als je die regelrecht overneemt uit de bouwdoos staat de truck altijd wat te hoog op zijn pootjes...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 aug, 2014 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Mooie update weer Hermann. Het ziet er nu heel goed uit. Jammer dat ik mijn Actros aan Hessel verkocht heb wat lage cabine's spreken mij altijd wel aan!

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 aug, 2014 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie interesse en reacties! :brouw:

Tom,

Paul Nutzfahrzeuge in Duitsland, ken ik inderdaad van het net.
Hier staan inderdaad hele mooie, stoere en bijzondere uitvoeringen tussen.
Het defensie materiaal is misschien een leuk idee voor een volgende Actros. :wink:

Jeroen,

Jeroentje, Jeroentje, Jeroentje.......plaatjes kijken hé. :lol: :lol:
Woedram schreef:
....alles luchtgeveerd, dus óók de vooras.
Woedram schreef:
Omdat er in een later stadium op de vooras luchtveren komen te zitten, zullen de wielen ook wat dieper in de wielkasten komen te zitten

Even zonder gekheid Jeroen, qua hoogte's van de kit ten opzichte van de echte Benzen hebben we al eens een post aan gewijd.
Het was bij de NG 2238, waarbij Eddy, ( 18Wheeler), er achter kwam dat bij Italeri de hoogte uiteindelijk wél klopte door het referentie materiaal én dat de NG 2238 als model ook hoger stond dan iedereen eigenlijk gewend was.

Met de Actros is dit eigenlijk hetzelfde laken en pak..
Je hebt de Baumachines die per definitie al hoger op de bladveren staan om meer bodem vrijheid te verkrijgen bij bijvoorbeeld bouwputten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de gewone "straat" versies hebben hogere wagens, dit zijn vooral de blad geveerde Actrossen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lagere versies zijn de lucht geveerde voorassen, die je waarschijnlijk doorgaans het meeste tegen komt.
De lowliners hebben eigenlijk zover ik weet ten alle tijden een lucht geveerde vooras.
Dan als laatste heb je ook nog de zogenaamde "buikschuivers", Actrossen die wel héél laag op de vooras staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus ja Jeroen, of het goed of fout is..... :roll: ....laat ik het zo zeggen, ik heb het op dit moment nog niet nagemeten op het chassis omdat er toch een luchgeveerde as onder komt.
Toch zal ik voor de gein het eerst eens nameten om te kijken of Italeri of Revell het wel of niet goed hebben.
Bij de NG en SK klopte het achteraf ook, terwijl velen dachten dat het een fout was. :wink:

En zo rollen we eigenlijk gelijk naar de volgende update.
De vooras is inmiddels zover gereed, dit wil zeggen dat er later alleen nog de steunen op het chassis gemaakt moeten worden, waar de luchtveren in bevestigd worden.
Het voorbeeld heb ik een beetje globaal aangehouden.

Afbeelding

En de 1/24 versie, let er wel op dat de steunen minimaal 55 tot 60 graden naar opzij lopen.
Dit omdat je anders niet voorbij de chassisbalken komt en het hele chassis op je steunen rust.

Afbeelding

Hierna de cabine ophanging gemaakt, goed het voorbeeld erbij houden en er zit nogal wat verbouw en extra detailwerk op deze ondersteuning.

Afbeelding

Ik vind hem mooi.......athans....ik vond hem mooi. :?
Toen deze ondersteuning klaar was, vroeg ik mijzelf af...waarom zitten er eigenlijk aansluitingen voor koppelingen op deze steun?
Het wordt tenslotte toch een bakwagen.......even kijken naar andere foto's....en inderdaad.
Heb ik in al mijn enthousiasme een ondersteuning voor een trekker zitten maken. :|
Ja heren, ook de fouten worden getoond. :wink:

Even de steun van de MP1 pakken en opnieuw beginnen.

Afbeelding

Als laatste, de detaillering van de achterwand.
Hier wat extra verdikking in het plaatwerk gemaakt en de onderkant van de achterwand moest nog een beetje vermaakt worden waarbij de steunen nog wat verder uitgewerkt zijn.

Afbeelding

En dan even alles op het chassis...

Afbeelding

Afbeelding

Ja heren, dit was het dan weer voor vandaag, en ik zou zeggen......Bis Bald!

Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 aug, 2014 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Sorry Hermann, ik doe inderdaad liever plaatjes lezen dan letters kijken...

Maar ik vergeleek de jouwe met de MB trekker die je van de zijkant liet zien.
Ik ging er vanuit dat dat jouw uitgangspunt was.

Verders ben ik zelf vooral liefhebber van trucks die ietsjes voorover staan dus zeg maar dieper in de voorvering dan achter. Zo'n achteroverstaande vrachtwagen ziet er niet uit. Als kaal chassis waar bijvoorbeeld nog een kraan achter de cabine moet komen snap ik dat je dan een hoger op de pootjes staande vrachtwagen krijgt bij aflevering. Die zakt nog dieper in de veren als die kraan gemonteerd is geworden geweest.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 aug, 2014 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Het is ook bij deze toch echt weer de detaillering die het hem doet hoor Hermann. Het moet allemaal kloppen, anders gaat niet :shock:
Viel Erfolg :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 47  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement