Hallo brouwers!
Eric, Ives, Carl, Tom en Jelmer, bedankt voor jullie mooie complimenten!
Voor de overige toeschouwers, bedankt voor jullie interesse!
Eric,
Inderdaad Eric, met de rode Side-Loader armen geeft dit een heel mooi contrast met deze lichte cabine kleur en zoals eerder vermeld, is dit een wat zachtere overgang t.o.v. een witte cabine.
Ives,
Een luchtleidingsysteem komt er zéker in en de bekabeling zal een beetje globaal blijven.
Tom,
De cabine wordt inderdaad kantelbaar.
Het kantelsysteem is van deze nieuwere kits een stuk beter dan die van de oudere Benzen.
Toch is bij dit mechanisme het een en ander veranderd, maar dat neemt niet weg dat ik wel zicht wil geven op de motor en de bekabeling en natuurlijk ook de onderkant van de bodemplaat.
Zo brouwers, eindelijk een mooie spuitdag, iets waar ik even op zat te wachten om de cabine de laatste laag te geven.
Misschien een handigheidje voor spuitbus gebruikers......Motip heeft verschillende spuitmondjes en een pistool die goed werken.
Met het pistool heb je meer controle op het spuiten dan met de vinger op de spuitcap.
Tja, AB gebruikers zullen misschien gekrulde tenen krijgen, maar voor mij is dit ideaal omdat ik eigenlijk alleen met spuitbussen werk en andere zaken liever met de kwast doe.
Een AB heb ik nooit aangeschaft en zal waarschijnlijk ook niet gebeuren, want eer je goed kan airbrushen ben je ook weer een aardige poos bezig, afgezien van het verf mengen, waar ik niet zo'n held in ben, spuitcabine maken voor de bedwelmende luchtjes en dan heb ik het nog niet over het schoonhouden van deze apparaten gehad....pfffffff,
Nee, geef mij maar mijn Motip lakjes en hoef alleen maar een kleurenwaaier bij de hand te nemen, busje kopen, dan even pssshhhh, psssshhhhh, busje op z,n kop en dan weer pssshhh, psssshhhh, busje terug leggen met de kop schuin naar beneden en klaar is Woedram.
Goed, hier dan even de cabine.....
En natuurlijk kon Woedram weer niet van het plastic afblijven.
Het prille begin van de luchtvering van de Naloper en de naloper zelf.
Eerst even het voorbeeld....
Bron, Patrick Baron
Bron, Patrick Baron
En het styreen......
\
Het begin van de as zelf die gemaakt is van 4,8 x 4,8mm tube waarbij aan 2 zijde nog eens 2 strippen van 0,5 x 4,8mm is geplakt om de as wat rechthoekiger te maken.
Eerst de bovenkant.....
Onderkant......
Zoals jullie kunnen zien zijn de plastic asjes van de normale achteras gebruikt.
Dit kan gewoon omdat deze redelijk ver de as in komen te zitten, dus geen risico op schuine wielen oftewel een waterend hondje zoals we dit wel eens noemen.
De remboosters komen nu aan de voorkant te zitten omdat de ophanging van de schokbrekers aan de achterkant komt te zitten, en de remboosters in de weg zouden zitten.
Vervolgens even een oplossing voor de centrale hefbalg gevonden.
Een luchtketel op maat slijpen en dan met een messing as de voet maken.
Ik zit wel even te prakkiseren om de naloper echt bewegend te maken, dan moet er een veertje in de balg komen om de as naar beneden te houden en omhoog moet ik nog even wat verzinnen om te borgen...
....ja jongens.....ik kan nog even niks beloven.
Bron, Patrick Baron
De cardanas op maat maken, dit is het gedeelte van de achteras naar het tussenlager die later op de dwarsdrager komt te zitten.
De cardanas naar de bak moet dan ook even vermaakt worden.
Dan de luchtketels die aan de zijkant, buiten het chassis komen te zitten.
Deze van een SK bouwkit gepakt en de randen er af geslepen en de gekke gaten weer gevuld.
Bij de 1e serie MP2 zit op deze plek normaal gesproken het reservewiel, vanuit de fabriek dan.
Ook staat de accubak schuin op het chassis, d.w.z. dat de accubak met de vernauwwing in het chassis meeloopt en bij de MP2-euro-5 en MP3 zit deze accubak gewoon recht, dus zal er een langer steuntje erbij gemaakt moeten worden.
En heren..........de verbeterde velgjes.......bedankt Johannes, ziet er inderdaad een stuk beter uit.
Nu nog de ventielen.
Zo heren, weer een update van formaat dacht ik zo.
Ik hoop jullie weer pleziert te hebben en ik zou zeggen.......tot later!
Onder het mom van "Woedram is niet flauw"
Inderdaad, voor de Scania liefhebbers met een mooie achtergrond.
Hermann.
H