Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 19:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2014 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ecoliner?? Dit is volgens mij een Ecoliner:

Afbeelding

Ook een cabine uitdaging Hermann!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ow die bouwt hij zo, Hermann kan alles.
Alleen geen 8 cilinder in deze hoor haha.
Was een gezellige dag en leuk jullie gesproken te hebben.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 8:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo mannen!

Het was inderdaad wederom een gezellige dag.
Gisteren ook weer wat nieuwe gezichten gezien achter de projecten, waaronder Christiaan.
Leuk om jou ook eens gesproken te hebben en de modellen in het echt te zien.
Ook Jacco met de Shacman, leuk om je in het echt ontmoet te hebben en nog bedankt voor het zwarte laken.
Volgend jaar moet ik inderdaad maar eens voor een laken gaan zorgen, dit jaar een beetje vergeten. :oops:

Van de show in zijn algemeenheid niet zo héél veel gezien omdat ik weer eens met een hoop mensen aan de praat raakte, en het besef van tijd is dan opeens weg, behalve......mijn maag, die weet exact hoe laat het is. :lol:

Wat de Ecoliner betreft......ik denk dat de uitdaging nog groter is bij een Axor of zelfs de nieuwste MP4. :roll:
Niet dat op korte termijn dit gaat gebeuren, maar ik zit gewoon even hard op te denken.
Wat dat betreft heb ik méér ideeën dan handen, soms wil ik wel eens een soort "Shiva Nataraja " zijn, niet als betekenis, maar als figuur dan. :wink:
Het gekke is dat er wel tekeningen van een MP4 in mijn Benzenbijbel zitten, hoe dit kan weet ik niet, misschien per ongeluk er tussen gekomen of zo. :?

Hoe het ook zij, bedankt voor jullie belangstelling, gezelligheid en het lachen.
Onne en Arjan, bedankt dat jullie de "nieuwere" Duitse juweeltjes af wilden staan, gaat héél goed voor gezorgd worden. :mrgreen:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 sep, 2014 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Na een gezellige brouwersdag is er nu weer tijd voor het bouwen.
Het motorblok heeft nu een complete metamorfose ondergaan en is weinig meer van het originele blok uit de kit terug te vinden.

Het ombouwen naar een V6 betekend niet alleen dat er vele onderdelen verbouwd moeten worden, maar ook dat er weer onderdelen zelf gemaakt moeten worden.
Dit heeft vooral met de uitlaat spruitstukken en de turbo te maken.
De V6 krijgt maar één turbo en het hele uitlaat verhaal wordt hierdoor ook weer compleet anders.

Hiervoor heb ik diverse SK inlaat stukken gebruikt omdat deze héél erg dicht bij de werkelijkheid komen.
Ok, hier en daar wat weghalen, rondvijlen en wat bijplakken. :roll:
Hieronder de SK inlaat die hergebruikt wordt voor de uitlaat.
Het zogenaamde flexibel stukje komt op de bocht te zitten en de inlaatstukken van de SK, worden de uitlaatstukken voor de Actros.

Afbeelding

Even het originele blok......

Afbeelding

Afbeelding

en het plastic blokje......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nodige kabeltjes zitten er weer op en de lange kabel komt onder de cabine te zitten, die dan op de EPS schakel unit bevestigd wordt.......zogenaamd dan. :wink:
De "Voith" aquatarder krijgt zijn originele blauwe kleur en heb er de koelwaterleiding ook op bevestigd.
De Actros wordt NIET verweerd, maar wordt een hagelnieuwe truck.

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk even tussen het chassis, hierbij moesten de aansluitpunten op de radiator ook even ietwat vermaakt worden voor een betere fit.
Het chassis zelf is nog véél verder ingekort, waarom?
Nou heren, dit chassis wordt uiteindelijk een parallel chassis.
Dit zie je ook bij de tank motorwagens, vacuumwagens, afzet chassis en natuurlijk ook bij de sideloaders.
Qua bouw is dit wel makkelijker met meten en uitmikken, maar dit betekend wel dat de achteras ophanging helemaal vermaakt of zelfs zelf gemaakt moet worden.
Ik weet nu al dat het laatste het geval is. :P

Afbeelding

Afbeelding

Zo heren, dit was het weer voor vandaag!
Tot de volgende.

Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 sep, 2014 18:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
HerM.A.N. , dat is géén Mercedes!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 sep, 2014 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Wat bedoel je met parallel chassis Hermann, snap ik niet helemaal.
Mooi blokje hoor. :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep, 2014 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Mooie vorderingen weer Hermann!

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep, 2014 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Heren, bedankt voor de reacties . :brouw:

Ja Albert, had ik gezien maaaaaarrrrrr.......het zit in ieder geval in de Duitse hoek. :mrgreen:

Christiaan, een parallel chassis is gewoon een recht chassis, dus de vernauwing moet er tussen uit.
Het chassis is aan de achterkant net zo breed als aan de voorkant.
Hierdoor komt je achteras ophanging ook weer nét even anders te zitten.

Afbeelding

Afbeelding
Bron, Patrick Baron

Hermann.


Laatst bijgewerkt door Woefdram op do 25 sep, 2014 22:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep, 2014 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Recht ladderchassis 8)

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep, 2014 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Oke weer wat geleerd, mooi he zo'n forum.
Je gaat steeds een stapje verder Hermann, had je het originele chassis genomen had ik er niks vreemds aan gezien.
Maar knappe bouw hoor, ik leer veel van jou.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 47  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement