Hallo brouwers!
Na een gezellige brouwersdag is er nu weer tijd voor het bouwen.
Het motorblok heeft nu een complete metamorfose ondergaan en is weinig meer van het originele blok uit de kit terug te vinden.
Het ombouwen naar een V6 betekend niet alleen dat er vele onderdelen verbouwd moeten worden, maar ook dat er weer onderdelen zelf gemaakt moeten worden.
Dit heeft vooral met de uitlaat spruitstukken en de turbo te maken.
De V6 krijgt maar één turbo en het hele uitlaat verhaal wordt hierdoor ook weer compleet anders.
Hiervoor heb ik diverse SK inlaat stukken gebruikt omdat deze héél erg dicht bij de werkelijkheid komen.
Ok, hier en daar wat weghalen, rondvijlen en wat bijplakken.
Hieronder de SK inlaat die hergebruikt wordt voor de uitlaat.
Het zogenaamde flexibel stukje komt op de bocht te zitten en de inlaatstukken van de SK, worden de uitlaatstukken voor de Actros.
Even het originele blok......
en het plastic blokje......
De nodige kabeltjes zitten er weer op en de lange kabel komt onder de cabine te zitten, die dan op de EPS schakel unit bevestigd wordt.......zogenaamd dan.
De "Voith" aquatarder krijgt zijn originele blauwe kleur en heb er de koelwaterleiding ook op bevestigd.
De Actros wordt NIET verweerd, maar wordt een hagelnieuwe truck.
En natuurlijk even tussen het chassis, hierbij moesten de aansluitpunten op de radiator ook even ietwat vermaakt worden voor een betere fit.
Het chassis zelf is nog véél verder ingekort, waarom?
Nou heren, dit chassis wordt uiteindelijk een parallel chassis.
Dit zie je ook bij de tank motorwagens, vacuumwagens, afzet chassis en natuurlijk ook bij de sideloaders.
Qua bouw is dit wel makkelijker met meten en uitmikken, maar dit betekend wel dat de achteras ophanging helemaal vermaakt of zelfs zelf gemaakt moet worden.
Ik weet nu al dat het laatste het geval is.
Zo heren, dit was het weer voor vandaag!
Tot de volgende.
Hermann.