Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 18:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2014 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Odorf schreef:
Zoooo Duits ik moet dan meteen aan een Duitse taxi denken.
Je bedoelt toch niet die ózó bekende "Elfenbein" W123 met zo'n diesel die op zijn gemak en zonder problemen een miljoen kilometer weg staat te takkelen en daarbij niet kapot te krijgen is. :mrgreen:

Afbeelding
Bron, benzworld.org

Bedankt heren, ik wist dat Elfenbein wel in de smaak zou vallen. :brouw:
Aangezien ik al een paar typisch Duitse groene Benzen heb en een paar typisch Duitse blauwe Benzen cabines in de opslag heb liggen voor latere projecten dacht ik......goh!, laten we voor de afwisseling eens een héél andere kleur er tussen zetten.
Eerst moeten er nog wat kleine afwerk dingetjes gebeuren aan de cabine en dan gaat inderdaad het Elfenbein er over heen.
Ik heb namelijk even wat proefstukjes gespoten en moet zeggen dat het met donkergrijs en rood wel "wauw" is...... :roll: .......zal waarschijnlijk ook wel een beetje in het bloed zitten. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2014 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Voor de fun "ff" zo een taxi bordje freubelen, om op tentoonstellingen er op te plaatsen :mrgreen: :wink: :lol:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik dacht net dat Mercedes dat ooit eens gedaan had, een Actross als taxi maar ik zit fout. Dat was namelijk een tractormerk welke dat gedaan had.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Google maar eens Atros taxi . :lol: :lol: :lol:

Groeten Kees.
(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Toch wel dus?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 okt, 2014 12:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Afbeelding :D

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2014 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Dank voor jullie reacties en natuurlijk voor de foto van de Taxitros. :brouw:
Dit is inderdaad de kleur die er op gespoten gaat worden, heb er nu de 1e 2 lagen op zitten.

Tussentijds het chassis in elkaar gezet en gericht.
Het belangrijkste is natuurlijk om keurig recht te blijven en heb hier de messing profielen weer als hulpmiddel gebruikt.
De dwarsdragers ook even opnieuw gemaakt en zitten nu grotendeels op hun plek.
Later zullen alle dragers voorzien worden van boutkopjes en zo ook het chassis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de bevestiging van het styreen op het bestaande plastic, met een sprue-papje opgevuld.

Afbeelding

Nu even een hele week hier niet meer aankomen zodat dit uit kan harden, wordt namelijk harder dan een styreen-papje :wink: .

Ook de achteras uitgemeten en definitief op zijn plaats bevestigd.
De luchtveren en de schokdempers moeten iets ingekort worden om het chassis wat lager te zetten, het gaat om zo,n 2 tot 2,5mm.

Afbeelding

Bij de wielen heb ik ook de ABS sensoren, die er als witte tubes uitzien, er op geplakt, later zal duidelijk worden waarom.

Afbeelding

En natuurlijk ook op de voorwielen....

Afbeelding

De naven van de achterwielen had ik ook nog onderhanden genomen, in de Italeri accessoiresdoos zitten op deze naven 8 boutkopjes en 8 uitstulpingen.
Dit natuurlijk allemaal weg gevijld en de 10 boutkopjes met de 10 gedeeltelijke uitstulpingen op de naaf gemonteerd met een 1mm halfrond.

Afbeelding

Dan alles even op wielen zetten....

Afbeelding

En alvast de bumper voorzien van aansluitpunten op de lampen units......

Afbeelding

:? ......hoezo dan?

Nou heren, Woedram werd een beetje geïnspireerd door de "Gruber Stralis" op het Duitse forum.
Hier heeft de bouwer er een kabelboom in geplant en moet zeggen dat dit wel erg gaaf was om te zien.
Bij deze Actros is het hele chassis gewoon open en heeft het wel wat om dit te doen.
Of het zin of geen zin heeft is voor mij ook niet relevant, ik vind het zelf eigenlijk wel leuk om weer eens een stap verder te gaan. :wink:
Dus heren.......

Afbeelding

Het begin van de kabelboom en deze zal, als het chassis droog is, alvast ingelegd worden waarnaast natuurlijk ook de luchtleidingen nog komen.
Dit was hem voor vandaag en ik zou zeggen, tot de volgende!

Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2014 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Kabelbomen?? Tuurlijk!!! :roll:

Straks nog een vloeistofdichte brandstoftank om er diesel in te doen! :mrgreen:

Mooi werk weer Hermann! :wink:

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2014 15:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ha Hermann, weer supergedetailleerd bezig en soms denk ik wel eens dat je voor jezelf de lat wel erg hoog legt maar als je er maar plezier in hebt.
Niet vergeten die extra details af te werken. De aanpassing van je naaf bijvoorbeeld, mwoa met macro zie je altijd teveel maar mag ik zeggen dat die boutkopjes wel strakker hadden gekund. Ook het dichtmaken van de gaten in de velg voor het verplaatsen van de wielmoeren heeft littekens achtergelaten of zijn dat uitdrukpunten van de mal? Ik heb zelf ook zo'n aangepaste velg liggen en weet dat je er bijna niet bij kan komen hoor oftewel takkewerk. Macro is ongenadig en zie dit niet als kritiek maar als aandachtspuntje voor aanpassingen die je blijft zien op het model en straks niet aan het oog onttrokken worden door wat voor onderdeel dan ook.
Verder zet je als Benzenkoning natuurlijk weer een heerlijk waarheidsgetrouw model neer wat voor menigeen een mooi naslagwerk is.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 okt, 2014 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt mannen! :brouw:

André,
We gaan het gewoon eens proberen en kijken hoe dit gaat worden, ik heb wel het dunste draad gebruikt en zo met de dry-fit laat het zich erg makkelijk in alle bochten leggen.

Johannes,
De putjes die je ziet zijn inderdaad uitdrukpunten van de mal.
Zoals je zegt is dit een rot karwei omdat je er niet fatsoenlijk bijkomt.
Toch ben ik a.d.h. van je reactie eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn en heb nu waarschijnlijk een handige tool bedacht.
Ik ga dit éérst even op 2 andere reservewiel velgjes proberen en als dit inderdaad lukt dan heb ik voortaan ook dit probleem ondervangen.
Bij de 2 andere velgjes heb ik de uitdrukpunten al met verdunde putty gevuld en zal kijken hoe het met schuren gaat.
Gaat dit goed en makkelijk dan doe ik hier uiteraard een posting van.
Het gekke is dat bij de oudere Italeri reservewiel velgjes deze uitdrukpunten niet zitten......de boutkopjes zitten dan hier ook niet versprongen. :?
Naafje zal ik nog eens naar kijken want de andere ziet er wel picobello uit, heb ik nog eens naar gekeken.. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 47  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement