Hallo brouwers!
Dank voor jullie reacties en natuurlijk voor de foto van de Taxitros.
Dit is inderdaad de kleur die er op gespoten gaat worden, heb er nu de 1e 2 lagen op zitten.
Tussentijds het chassis in elkaar gezet en gericht.
Het belangrijkste is natuurlijk om keurig recht te blijven en heb hier de messing profielen weer als hulpmiddel gebruikt.
De dwarsdragers ook even opnieuw gemaakt en zitten nu grotendeels op hun plek.
Later zullen alle dragers voorzien worden van boutkopjes en zo ook het chassis.
En de bevestiging van het styreen op het bestaande plastic, met een sprue-papje opgevuld.
Nu even een hele week hier niet meer aankomen zodat dit uit kan harden, wordt namelijk harder dan een styreen-papje
.
Ook de achteras uitgemeten en definitief op zijn plaats bevestigd.
De luchtveren en de schokdempers moeten iets ingekort worden om het chassis wat lager te zetten, het gaat om zo,n 2 tot 2,5mm.
Bij de wielen heb ik ook de ABS sensoren, die er als witte tubes uitzien, er op geplakt, later zal duidelijk worden waarom.
En natuurlijk ook op de voorwielen....
De naven van de achterwielen had ik ook nog onderhanden genomen, in de Italeri accessoiresdoos zitten op deze naven 8 boutkopjes en 8 uitstulpingen.
Dit natuurlijk allemaal weg gevijld en de 10 boutkopjes met de 10 gedeeltelijke uitstulpingen op de naaf gemonteerd met een 1mm halfrond.
Dan alles even op wielen zetten....
En alvast de bumper voorzien van aansluitpunten op de lampen units......
......hoezo dan?
Nou heren, Woedram werd een beetje geïnspireerd door de "Gruber Stralis" op het Duitse forum.
Hier heeft de bouwer er een kabelboom in geplant en moet zeggen dat dit wel erg gaaf was om te zien.
Bij deze Actros is het hele chassis gewoon open en heeft het wel wat om dit te doen.
Of het zin of geen zin heeft is voor mij ook niet relevant, ik vind het zelf eigenlijk wel leuk om weer eens een stap verder te gaan.
Dus heren.......
Het begin van de kabelboom en deze zal, als het chassis droog is, alvast ingelegd worden waarnaast natuurlijk ook de luchtleidingen nog komen.
Dit was hem voor vandaag en ik zou zeggen, tot de volgende!
Hermann.