Hallo brouwers!
Bedankt weer voor jullie reacties!
Daffie,
Het maken van de kozijnen vind ik zelf een betere keuze omdat...
1) realisme
2) geen gedonder met lijm op transparante delen.
3) in het geheel een betere afwerking zodat we weer op punt 1 uitkomen.
In principe is het een eenvoudige werkje.
Met een 2,5mm x 0,5mm styreen strip, de rubberrand aan de binnenkant van het raamkozijn volgen.
Dit is ook ietwat verdiept om het raampje er normaalgesproken in te plakken.
Dan de brede rand die je uiteindelijk in het interieur ziet, op maat vijlen zodat het kozijn mooi overal op aansluit.
Hieronder is de blauwe lijn het deel wat gelijmd wordt, en de rode lijn, het deel waar het raam precies tegenaan komt te zitten, en dus hierop geklemd wordt.
Let wel, het is veel passen, meten en vijlen.
Zo heren, dan nog even wat kleine detail vorderingen.
De motor en de aandrijfas van het tussenlager naar de versnellingsbak is nu ook geplaatst althans, na een klein tegenslagje dan.
Tijdens het plaatsen van de as kwam ik maar liefst 6mm te kort...
Nu viel er in de eerste instantie even een stilte aan de werktafel........
Heb ik iets verkeerd gemeten?.....heb ik iets verkeerd gesneden?......wat doen we hier nu nie goed?
Vervolgens ontglipte mij even een heel kort woordje, kennen we waarschijnlijk wel, dus hoef ik dat hier niet te gaan vermelden.
Dan opeens denk je hier aan....
Johannes schreef:
Had je die aandrijfas nou niet uittrekbaar gemaakt want dan past ie ook nog eens altijd en kun je met nokken werken op het differentieel en versnellingsbak...... ik denk dat je hebt vergeten dat te melden
Laten we even opnieuw beginnen.......ahem.......Hallo brouwers!
Had ik al verteld dat ik de tweede aandrijfas uitschuifbaar had gemaakt?
Neeeeeee.....nou bij deze dan, de tweede aandrijfas is uitschuifbaar gemaakt zodat deze altijd past.
Dan de tankbanden afwerken en zal later nog een tankdop en wat leidingen op komen te zitten
Dan de hitteschilden met een folie op gemaakt.
In de eerste instantie heb ik alufolie geprobeerd, maar dit viel af omdat alufolie niet zo heel rekbaar is.
Deze folie scheurt nogal gauw en aangezien er veel vormen in een klein oppervlak zitten, had ik dus iets anders nodig.
De keuze is uiteindelijk gevallen op de folie die in een sigarettenpakje zit.
Je kan nog zo goed schilderen of spuiten, maar naar mijn idee geeft deze folie een veel realistischere look dan dat je met schilderen of spuiten bereikt althans, is mijn mening in deze.
En dan even het geheel.....
Als laatste, de koplampen in de bumper alvast met BMF behandeld.
Zo heren, dit was het weer voor even, en we gaan gewoon rustig verder met het afwerken van het chassis.
Try and error gehalte is wel erg hoog bij dit model, maar we blijven gewoon rustig doorademen en met enige volharding komen we er uiteindelijk ook.
Ach heren, de pret is er heus niet minder om en ik ben nog net zo enthousiast als in het begin van dit project.
Trouwens, de euro-5 set is sinds gisteren onderweg naar ome Woefdram, ben benieuwd.
Bron: Panothos
Hermann.