Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 21:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2015 9:56 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Dat zeg ik.....

Donderdag de 19e Hermannnnn

En mij niet meer pasten als ik net uit de nacht kom.... :shock:

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2015 2:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt voor jullie reacties mannen!Afbeelding

Christiaan, dat klopt!
Na het posten van de foto zag ik pas, dat ik hier nog een BMF rondje vergeten was.
Raar dat je zelf soms dingen pas ziet als je er een foto van gemaakt hebt.Afbeelding

Jeff,
Zoals Koos, die mij goed schijnt te kennen, al gezegd heeft, was ik inderdaad even in de war met datum en dag, misschien een speciale kalender die jullie hanteren.Afbeelding
Maaaareeehh......de trailer zal voor mij niet zo "boeiend" zijn , en als je er zelf niet bent......ach we zullen zien.

Onne,
Tja, op de bewuste dag hadden "we" even een één of ander ritje voor de boeg en de decal werkzaamheden waren pas de volgende dag aan de orde met daarbij, de veronderstelling dat ik nog een paar in voorraad had..... ....dus vandaar dat dit een dag later kwam. :oops:
Gelukkig hebben jij en Eric er nog wat liggen want ja, ik heb er later nog een paar nodig. :mrgreen:
Ik zeg maar zo..........er is geen betere raad dan voorraad!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2015 21:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Woefdram schreef:
Jeff,
de trailer zal voor mij niet zo "boeiend" zijn , en als je er zelf niet bent
Hermann.


Nee Hermann maar dan (probeer) ik ervoor te zorgen dat de collega's de deur van de Actros voor je open maken zodat je naar hartenlust foto's kan schieten...

Afbeelding


Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart, 2015 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Als je nou die Ster met racetrailer zaterdag bij Gerrit had gekocht voor 35 euri Hermann, had je het hele spul na kunnen bouwen :mrgreen: :lol: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart, 2015 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Onne,

Gerdi heeft uiteindelijk deze kit gekocht, stond zelf wel te twijfelen ivm de prijs maar ehhh, een race trailer zag ik niet zo zitten, ik heb er een tijdje terug ook 2 weg gedaan. :wink:

Heren brouwers, even een kleine update van wat klein werk.
De tanksteunen en tankbanden zijn nu gereed om te spuiten.
De bouw van deze steunen heb ik onder het mom van, Woefdram doet eens lekker eigenwijs, eens op een héél andere manier gedaan dan jullie doorgaans hier op het forum gewend zijn.

De steunen en de banden zijn in zijn geheel in 1x gemaakt.
De banden een fractie korter op de steunen lijmen, zodat deze heel strak om de tank zitten.
"Een fractie" is een gevoelsmatig iets, net zoals je aan je vrouw vraagt.....hoe lang nog voor de soep schat?....dan antwoord zij altijd....nog héél even....ook zo'n uitdrukking die niet in tijd of maat kan worden uitgelegd. Afbeelding

Enfin, hieronder het resultaat tot nu toe....

Afbeelding

Dan het geheel om de donkergrijs gespoten tank schuiven, en doordat deze tankband "een fractie" korter is gelijmd, zit deze superstrak om de tank.
En nee, je beschadigd met het er op schuiven helemaal niets!

Afbeelding

En even voor de looks....

Afbeelding

Op deze manier kan ik de randen van de tankbanden mooi met zwart bewerken.
Ook vind ik op deze manier steunen en banden maken, het makkelijkst en een mooi resultaat geven.

Dan de aandrijfas, de as van het differentieel naar het tussenlager is al gereed en gespoten.
De as van het tusenlager naar de bak was ook al aangepast maarrrrr.... omdat de kruiskoppelingen onder een hoek en massief zijn gegoten, komt deze korte as heel raar er tussen te zitten.
Lang nadenken was niet nodig, en heb de kruiskoppelingen maar even zelf gemaakt....vanzelfsprekend is deze werkend gemaakt.....Afbeelding.
Nu kan de as onder elke gewenste hoek geplaatst worden en zit deze dus ook veel "natuurlijker".
Na dat alles gespoten en geplaatst is, heb je uiteindelijk ook volledig zicht op deze as. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo heren, dit was het weer voor even, en tot de volgende ronde maar weer!

Afbeelding
Bron: Panothos

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart, 2015 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Had je die aandrijfas nou niet uittrekbaar gemaakt want dan past ie ook nog eens altijd en kun je met nokken werken op het differentieel en versnellingsbak...... ik denk dat je hebt vergeten dat te melden :mrgreen:
Weer details, details en nog eens details op deze helse machine, ook een mooie oplossing voor die tankbanden.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2015 1:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Het gaat naar zijn eind, maar nog geen eind in zicht wat betreft details :shock:
Man, man, man :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Johannes en Onne, bedankt voor jullie mooie reacties en de kijkers....bedankt voor jullie belangstelling!Afbeelding

Zo heren brouwers en brouwerinnen...jaaaa die hebben we nu ook! :brouw:, het was de afgelopen tijd een hoop spuit en afwerk werk wat er moest gebeuren.
Het weer zakte even in elkaar waardoor er even een paar dagen niet gespoten kon worden.
Geeft natuurlijk niets, want de cabine moest nog verder afgebouwd worden.

Als eerste heb ik de deurpanelen bewerkt.
Om de rare gaten en openingen weg te werken heb ik eerst de deur 1,5mm verlengt.

Afbeelding

Na een onoplettendheidje, had ik MP1 deurplaten gepakt, geeft natuurlijk niet, want die zal ook nog eens gemaakt gaan worden.
Om de zogenaamde "kit-look" weg te werken, en het realisme beter te benaderen, heb ik weer de deurbekleding zelf gemaakt.
Hieronder de goede MP2 deurplaten....

Afbeelding

Dan was het de beurt aan de binnen cabine zelf!
Een samenspel van grijze mat en seidemat tinten, hier en daar een beetje zwart en als laatste, de decals op de stoelen die met héél veel "sol" zijn bewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder nog een extra rand gemaakt om het rare gapende gat bij de voorruit weg te werken.

Afbeelding

Afbeelding

Dan een beetje het geheel....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een as bij het dakluik plakken....

Afbeelding

Zo al met al gaat dit al de goede kant op.
Toch is het erg veel dry fitten omdat er ook in deze kit, in het interieur een hoop pasproblemen zitten, lees: openingen en kieren.

Dan nu waar jullie op zaten te wachten.......kleur!
Het was even spannend of ik alles zou gaan raken met het chassis spuiten, maar zoals eerder geschreven, alles is geraakt.
Dit duurt wel even 3 lagen, maar bij de 4e laag zag ik dat alles mooi gedekt werd.
Luchtveren moeten nog beschilderd worden en de luchtpotjes en centrale hef-balg ophanging worden nog apart gemaakt en geplaatst.
Ik was even bang dat dit iets te veel zou worden met spuiten en heb besloten dit later er op te brengen.
Dan nu even een rondje om het chassis!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even met cabine en de rode tank voor het contrast!

Afbeelding

Zo brouwers, het gaat nu aardig richting de eindstreep.
Toch zit er nog een hoop werk op deze Duitser en voor de euro-5 uitlaat ben ik er inmiddels ook over uit.
Afgelopen week heb ik van een medebrouwer de naam gekregen, van de mensen die bij Jabbeke met Actros onderdelen stonden.
Zij boden toen een set aan met uitlaat, add-blue en een V6.

Ik twijfelde of ik een set zou kopen of niet, maar besloot het toen om het maar niet te doen, de V6 had ik sowieso niet nodig en de uitlaat en add-blue kan ik zelf wel maken.

Achteraf gezien een beetje jammer want, op de Wettringer is er al iemand die dus wel die V6 wil hebben, dus wordt zo'n set opeens wél aantrekkelijk.
Ook hoef ik geen hoofdbrekers meer te hebben over de zogenaamde ets delen die ik zelf zou moeten maken, tank en add-blue is goed zelf te doen, maar de ets delen...... :?
De set is in ieder geval in bestelling en zal deze tonen als hij binnen is.

Dames en heren.....tot de volgende!Afbeelding

Afbeelding
Bron: Panothos

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
netjes, word steeds mooier!!
Zitten die mooie stoelen bij de kit??

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 13:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Wat een mooie vorderingen weer Hermann,

Het chassis ziet heel erg mooi, en ook netjes afgewerkt uit met zo'n laklaag.
Het leek mij ook al een aardige uitdaging om overal verf te krijgen.
Maar dat is (uiteraard :mrgreen: ) helemaal goed gekomen.

En we wisten door jouw eerdere verslagen al dat je het interieur van een oudere Benz mooi kon aankleden.
Maar ook bij deze modernere variant weet je dit niveau ook goed vol te houden.

Wat een hoge stoelen hebben de heren chauffeurs toch, als je dat vergelijkt met zo'n oudje.

Succes met de verdere afwerking.
Ben benieuwd!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 47  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement