Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie reacties mannen en het tempo houden we er inderdaad even in.
Nog ruim een week voor de WMF dagen en hoop hiermee de Actros zelf, dan zo goed als af te hebben.
De container komt na deze 2 daagse show wel aan de beurt.
De cabine zit nu in de afbouwfase en hierbij is het zonnevizier dan ook bevestigd.
Nu heb ik als experiment de volgende verfen gekocht, Humbrol clear en Vallejo clear.
Vallejo clear viel meteen af, omdat deze erg mat opdroogt en de groene kleur niet de tint had of was die ik wilde hebben, ook niet na een aantal lagen.
Na wat testen vond ik de Humbrol green clear erg fijn schilderen op de transparante delen.
Tamiya clear droogt net even iets te snel op deze grote oppervlakte en vond uiteindelijk de Humbrol een betere keuze en qua tint en glans is deze gelijkend aan de Tamiya clear.
Het enige verschil tussen deze 2 verfen is, dat je bij Humbrol meerdere lagen moet schilderen om het donkerder te krijgen, maar daarintegen weer erg dun schildert.
Ook kun je de Humbrol verder aflakken met Tamiya clear, om de tint sneller donkerder te krijgen.
Ondanks dat Humbrol geen acryl lak is, bijten Tamiya en Humbrol clear elkaar niet.
Na al dit lakwerk heb ik het zonnevizier met autowax gepolijst en opgepoetst, en dan krijg je het volgende resultaat.
Bovenste SK vizier is met Tamiya gedaan en het onderste Actros vizier met Humbrol.
Dit waren overigens de test versies.....
Dan de uiteindelijk versie die inmiddels op de cabine zit.
De KFS chrome decal en het gaasje achter de grill.....
En het geheel tot nu toe, met de spiegels los er op.
De spiegels aan de bestuurderskant zijn ook dubbel uitgevoerd, net zoals bij de bijrijderskant.
Bij de 1e versie van de MP 2 heeft deze aan de bestuurderskant 1 spiegel en de Euro-5 versie een dubbele.
De MP 3 kreeg uiteindelijk dubbele spiegels aan beide zijden, in één gesloten huis.....
.......per kant dan.........anders zie je niks door de voorruit.
Ja heren, het wordt steeds lichter aan het eind van de lange tunnel.
Nog even de spatborden en de bumper....
......antennes........en dan is de Actros , de Actros die het moest worden.
Tot later!
Bron: baumaschinenbilder.de
Hermann.