Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 7:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2015 8:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Echt super deze details! En inderdaad, volgens mij heb jij meer vrije tijd als de meeste van ons.. :mrgreen:

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2015 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reacties mannen en het tempo houden we er inderdaad even in.
Nog ruim een week voor de WMF dagen en hoop hiermee de Actros zelf, dan zo goed als af te hebben.
De container komt na deze 2 daagse show wel aan de beurt.

De cabine zit nu in de afbouwfase en hierbij is het zonnevizier dan ook bevestigd.
Nu heb ik als experiment de volgende verfen gekocht, Humbrol clear en Vallejo clear.

Vallejo clear viel meteen af, omdat deze erg mat opdroogt en de groene kleur niet de tint had of was die ik wilde hebben, ook niet na een aantal lagen.

Na wat testen vond ik de Humbrol green clear erg fijn schilderen op de transparante delen.
Tamiya clear droogt net even iets te snel op deze grote oppervlakte en vond uiteindelijk de Humbrol een betere keuze en qua tint en glans is deze gelijkend aan de Tamiya clear.

Het enige verschil tussen deze 2 verfen is, dat je bij Humbrol meerdere lagen moet schilderen om het donkerder te krijgen, maar daarintegen weer erg dun schildert.

Ook kun je de Humbrol verder aflakken met Tamiya clear, om de tint sneller donkerder te krijgen.
Ondanks dat Humbrol geen acryl lak is, bijten Tamiya en Humbrol clear elkaar niet.

Na al dit lakwerk heb ik het zonnevizier met autowax gepolijst en opgepoetst, en dan krijg je het volgende resultaat.

Bovenste SK vizier is met Tamiya gedaan en het onderste Actros vizier met Humbrol.
Dit waren overigens de test versies.....

Afbeelding

Dan de uiteindelijk versie die inmiddels op de cabine zit.

Afbeelding

Afbeelding

De KFS chrome decal en het gaasje achter de grill.....

Afbeelding

En het geheel tot nu toe, met de spiegels los er op.
De spiegels aan de bestuurderskant zijn ook dubbel uitgevoerd, net zoals bij de bijrijderskant.
Bij de 1e versie van de MP 2 heeft deze aan de bestuurderskant 1 spiegel en de Euro-5 versie een dubbele.
De MP 3 kreeg uiteindelijk dubbele spiegels aan beide zijden, in één gesloten huis..... :roll: .......per kant dan.........anders zie je niks door de voorruit.Afbeelding

Afbeelding

Ja heren, het wordt steeds lichter aan het eind van de lange tunnel. :lol: :lol: :lol:
Nog even de spatborden en de bumper.... :roll: ......antennes........en dan is de Actros , de Actros die het moest worden.
Tot later!

Afbeelding
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2015 22:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Wat een enorm mooie, filigrane en verrassende details weet je in dit model te stoppen.
Je weet toch iedere keer jezelf te overtreffen Hermann, knap!

Alvast veel plezier bij de oosterburen!

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2015 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja Hermann, het wordt een prijzenwinnaar of doen ze daar niet aan?
Persoonlijk vind ik het Tamiya groen net iets realistischer......
Succes met die allerlaatste dingetjes en ik kijk al uit naar de buitenfoto's :mrgreen:
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2015 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik weet niet hoe het komt maar ik kan me niet heugen dat ik ooit van jou een bouwverslag heb gezien, maar het ziet er echt mooi uit! ik hou van die subtiele details zoals de sleutelbos en die klapper op de motortunnel. Ik wil nog wel eens een speld afknippen en verven om er een pen van te maken en een truckstar op het dashboard leggen, maar dit is echt leuk!
Ga hem wel verder volgen. succes verder,
Jacco

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reacties en interesse, al is het voor de 1e keer. :wink: :brouw:

Onne,

Bij het WMF kennen we geen wedstrijd of beoordelingen op het forum of shows.
De filosofie van het WMF is, dat het een hobby is en ook moet blijven.
Wedstrijden, indien gewenst, moeten dan buiten het WMF om gedaan worden.

Vandaag zijn we weer een beetje verder richting de zwart-wit geblokte vlag.
Heel veel kleine "Fummelarbeiten" aangebracht om deze Actros zijn uiterlijk te geven.
Vandaag dan de vorderingen op een rij zoals hij er nu bij staat.

Tevens heb ik 2 tableaus laten maken voor de presentatie van de modellen en zal hier alleen nog een grijs oppervlak op spuiten of een breed lichtgrijs schuurpapier op plakken, nog even verzinnen. :roll:

Komt iiiiieeeeee.........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bumper zit er nog los op omdat de knipperlichtjes nog geplaatst moeten worden.
Momenteel ben ik met de draadloze afstandsbediening bezig en moet hierna de spatborden nog gaan maken.
Het richten van de cabine was nog even prutsen, maar zit nu ook definitief op zijn plek en de snorkel sluit ook heel mooi aan op de luchtfilter unit.
En de tegenslagen??????..........ach, ik ben ze nu al vergeten! :D :D :D
Dit was het voor even en tot later!

Afbeelding
Bron: baumaschinenbilder .de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik vind eerlijk gezegd het groen niet zo mooi, dat past beter bij oudere trucks.
Ik had hem zwart gedaan of geen zonneklep.
Maar smaken verschillen, verder is het een geweldige truck.
Succes met de laatste loodjes :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Veel Fummelplezier dan nog Hermann, gaat best goed komen 8)

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2015 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Ook hier gaat het dan weer verder!
Nadat dit model al op de Wettringer dagen heeft gestaan, wordt het nu tijd om dit model af te krijgen voor de brouwersdagen.
Na lang piekeren over de achterspatborden, heb ik uiteindelijk de spatborden van de SK canvas truck gebruikt.
De 2 grote spatborden die jullie op verschillende referentie foto's zien, kon natuurlijk ook, maar omdat ik deze wagen zo standaard mogelijk wil houden, moesten dit uiteindelijk 4 losse spatborden worden omdat dit bij Mercedes een standaard uitvoering is.

De spatborden werden ietwat in hoogte ingekort, met heet water heb ik de diameter iets terug gebracht zodat deze spatborden wat strakker om de wielen zitten en hiermee ook een betere fit gaven t.o.v. elkaar.
De spatborden voor de naloper moesten natuurlijk weer versmald worden, en heb dit op dezelfde wijze gedaan als bij de spatborden van de groene Eurocab.

Het achterste spatbord si het spatbord uit de kit.

photo 321678

Dan het kleine hoogte verschil en als je goed kijkt, ook het diameter verschil....

photo 321679

Dan de het spatbord voor de naloper.....

photo 321680

En even los op de wagen.....

photo 321681

Begint er al op te lijken. :)
Zelf spatborden maken was natuurlijk ook een optie, maar zou meer tijd vergen dan deze spatborden aanpassen.

Op 1 van de Duitse forums, werd er door een oplettende Duitser een missertje gezien.
Spiegels.....na wat nakijken, bleken de spiegelsteunen niet te kloppen.
De steunen uit de kit zijn eigenlijk gewoon MP1 spiegelsteunen, en bij de Actros MP2 zijn de steunen aan de boven- en onderkant, wat afgeschuind. :?
Dit betekend natuurlijk weer een rebuild.
Van 1mm styreen as en heet water, 2 steunen gevormd, de spiegels en einddoppen van de oude steunen er af gesneden, gaatjes geboord en dit allemaal weer op de nieuwe steunen geplaatst.
De grote grap nu is, dat de spiegels nu verstelbaar zijn omdat ze niet vastgelijmd zitten. :mrgreen:

Dus v.l.n.r. MP1 steunen, 2x MP2 steunen.....

photo 321682

Zo heren, dit was weer even genoeg voor vandaag, en tot de volgende maar weer!

photo 321685
Bron: www.army-technology.com

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2015 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Kijk aan , ook deze fraaie Benz verder in opbouw. Goed dat de spiegel steunen nog aangepast kunnen worden Hermann. :D
groetjes Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 47  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement