Hallo brouwers, bedankt voor jullie reacties en interesse!
"Belofte maakt schuld".....de rit met de echte sideloader zit er weer op.
Was een hele leuke ervaring om zo'n apparaat in het echt te zien werken, en wat gaat dat toch vlug zeg!
Containertje op pakken, overpakken en noem maar op.
Ondanks dat je maar aan 1 kant kan laden en lossen, vond ik dat je toch wel erg flexibel bent met zo'n wagen
Kleine smalle straatjes, kleine parkeerplaatsjes, het maakt niet uit.
De chauffeur was natuurlijk ook erg behendig met deze installatie en kon zelfs de container verder wegzetten dan de armen rijken.
Zelfs een beetje sturen van de container ging heel goed.
Het mooie van deze dag was, dat ik nu heel veel details heb kunnen zien, bijvoorbeeld de klampen om de container op te pakken, om maar eens iets te noemen.
Ook het rijden was een feestje voor mij, want ik heb nog nooit op....
........
in een 1/1 truck gezeten.
Semi automatisch, wegtrekken in zijn 4, doorschakelen naar zijn 7, de Volvo deed het allemaal zelf.
Sensoren op de luchtvering die weer de pulsen doorgeven aan de bak, om in de juiste versnelling weg te trekken, ach....de chauffeurs onder jullie weten en kennen dit allemaal wel.
Ook het beeld wat je opeens van het verkeer hebt omdat je zo hoog zit, héél anders ineens en wat nemen sommige automobilisten een hoop risico op de snelweg, om nog even snel van de linkerbaan, voor de truck langs door te voegen naar de afslag.
Maar goed, zoals beloofd..... de foto's!
Des morgens om 06:00, het vertrek uit Vlaardingen richting Roosendaal.
Lege container brengen en een volle ophalen.....
Henger afkoppelen en de boel even overgooien.....
Nog een oud miltair USA chassis die gekoppeld kan worden aan andere chassis....
Dan naar de volgende locatie.....even op de container wachten.
Henger afkoppelen om hier de volle doos op te zetten.....
Even een zwak momentje tussendoor......
En "op" naar de klant in een renovatie wijkje.....
En dan aan het eind van de dag weer op de thuisbasis....
Ja heren, ome Woefdram had een geweldige dag!
Nu maar weer terug naar de 1/24.
Hermann.