Hallo Brouwers!
Wederom bedankt voor jullie mooie reacties en onuitputtelijke interesse!
Onne,
Onne schreef:
Indrukwekkend geheel Hermann, maar je had toch een zilvergrijze dieseltank in gedachten?
Al het prutswerk geeft uiteindelijk wel een geweldig resultaat en ben je dat gauw vergeten.
Ja Onne, dit had te maken met de kleur combinatie van het hoofdchassis en het hulpchassis.
Nu het hulpchassis rood is, hou ik het hoofdchassis met zijn opbouw attributen, in de donkergrijze kleur.
De brandstoftank is in dit geval al in de donkergrijze kleur gespoten.
Rolf,
Rolf schreef:
..... je weet er als altijd middels de juiste kleurencombinatie iets bijzonders van te maken.
"Kleren maken de man" en kleuren maken de truck....zeg maar.
Het is inderdaad altijd even goed combineren met verschillende tinten.
In de wagens die ik maak, probeer ik zo veel mogelijk contrast verschillen er in te brengen, die elkaar matchen.
Het mooie voorbeeld was de groene Eurocab even op het rode chassis van de NG.
Het zijn normale kleuren bij Daimler, maar het ziet er opeens toch wel een beetje raar uit, er werd hier ook vrolijk op gereageerd.
Kleuren zijn dus in alle opzichten, inderdaad heel erg bepalend voor een model.
Ik blijf mijn best doen.
Ja heren brouwers, nog even wat foto's van vorderingen, die zo op het oog moeilijk te zien zijn, maar met bouwen weer heel veel tijd hebben gekost.
We noemen dit detailleren....
...de laatste boutkopjes zijn er op geplaats, waren er nogal wat, en de doorvoerbusjes waar de luchtleidingen van de balgen, het chassis in gaan.
Vervolgens was het de beurt aan de 2e kabelboom.
Deze weer met stukjes tape, die met secondelijm zijn behandeld, netjes aan de linkerzijde van het chassis geplaatst.
Het grootste gedeelte van deze kabels gaan dan ook echt naar de accubak, waar een gaatje aan de achterkant is gemaakt.
De kabelboom zelf is hier en daar met secondelijm vast gekleefd aan het chassis en maakt aan de achterkant een sprong naar de rechterzijde.
De uiteinden zijn expres wat langer gehouden en zullen later op maat geknipt worden bij de montage op de diverse montagepunten.
De foto's zullen het verder uitleggen.
Hieronder de doorvoer naar de buitenkant van het chassis.
Hieronder de sprong naar de rechterzijde....
Ja heren, het eind komt nu aardig in zicht met dit chassis.
Nu nog de torsiestang van de naloper, samen met de schokdempers, het tussenlager van de cardanas, tankbeugels en dan ben ik al aardig richting het spuitwerk.
Dit was het voor even en ik zou zeggen....tot de volgende!
Bron: baumaschinenbilder.de
Hermann.