Hallo mannen, bedankt voor jullie mooie reacties!
Sebas,
Ik moet zeggen Sebas, ondanks het gebrek aan tekeningen, mag ik niet klagen met het resultaat.
Zelfs de hoek van de kasten heb ik zowat op de mm- graad goed.
Jeff,
Tja......zoals de bekende uitspraak, elk voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel.
Om te beginnen is het voor een transporteur belangrijk om te weten "hoe" je de Side Loaders in gaat zetten.
Deze manier van transport is vooral bedoeld om containers en/of zware containers vanaf een overslag bedrijf naar een klant te brengen die o.a beperkte ruimte en/of geen laadkade heeft en natuurlijk visa versa.
Denk bijvoorbeeld aan een bedrijven en ook particulieren die een container huren of vanaf het buitenland in ontvangst nemen.
Ook is de tijdsfactor voor laden en lossen een dikke plus.
Het voordeel t.o.v. een autokraan is, dat je binnen 5 minuten een container opgepakt hebt en ook binnen 5 minuten een container afgeleverd hebt, scheelt bijvoorbeeld heel veel tijd in een stad of een woonwijk.
Nu is tegenwoordig voor een automobilist 5 minuten een eeuwigheid, maar toch!
Het voorbeeld wat jij schetst is helemaal waar, daarom zie je hier je hier in Nederland, nauwelijks Side Loaders bij bouwplaatsen.
Nederland is klein, Nederland heeft van die pieterpotterige steegjes en dus in een aantal gevallen niet geschikt voor Side Loaders.
Des al niet te min zijn er aantal Nederlandse transporteurs die op deze manier van transport zijn ingesprongen, en groeiende zijn.
Onder andere het "bekendste" bedrijf, Gevezet
[youtube]0XbqgHXpEO8&x-yt-ts=1421914688&x-yt-cl=84503534[/youtube]
Maar bijvoorbeeld ook het bedrijf "Hellingman" uit Beemster, "De Jong-Graus" uit Hoogvliet en zo zijn er meerdere.
Het voordeel t.o.v. een autokraan is vooral "tijdswinst", met een autokraan of containerkraan, ben al gauw zo'n 10 tot 15 minuten bezig, eer je weer achter het stuur zit, denk aan het voorbeeld van een drukke straat.
Voor een transport bedrijf gaat het vooral om flexibiliteit v.s. kosten besparend.
Wél is het voordeel met een autokraan, zoals je aangaf, van het in 2 richtingen werken.
Dus ja...
.... zoals eerder gezegd, het is vooral belangrijk om te weten "hoe" je dit soort equipment in gaat zetten.
Daarom zullen veel van dit soort transport bedrijven zowel met Side Loaders als met gewone kranen uitgerust zijn, optimaal flexibel dus!
Australië en New Zeeland, zijn bijvoorbeeld de landen waarbij dit soort van transport al een hele poos een ingeburgerd begrip is.
Hier in Europa wordt dit soort van transport ook meer en meer, ik zie ze ook steeds frequenter in het Europoort gebied rondtuffen, ondanks dat dit systeem al in de jaren 50 of 60 in Duitsland werd geïntroduceerd door het Duitse merk "Klaus".
Tom,
Ook ik ben nu erg benieuwd naar de kleur, ik zal een mooie rode kleur op zoeken en hoop dat het weer snel minimaal 15 graden wordt.
Die McPherson veerpoot had ik zo'n 8 jaar terug gemaakt, moet weer ontlakt worden en even netjes bij gewerkt worden......voorlopig ligt hij weer in een bakje.
Hermann.
Edit, Ik was Hooymeyer vergeten.
[youtube]CwVZuQA5sSM&x-yt-cl=84503534&x-yt-ts=1421914688[/youtube]
Hermann.