Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie interesse en reacties!
Tom,
Paul Nutzfahrzeuge in Duitsland, ken ik inderdaad van het net.
Hier staan inderdaad hele mooie, stoere en bijzondere uitvoeringen tussen.
Het defensie materiaal is misschien een leuk idee voor een volgende Actros.
Jeroen,
Jeroentje, Jeroentje, Jeroentje.......plaatjes kijken hé.
Woedram schreef:
....alles luchtgeveerd, dus óók de vooras.
Woedram schreef:
Omdat er in een later stadium op de vooras luchtveren komen te zitten, zullen de wielen ook wat dieper in de wielkasten komen te zitten
Even zonder gekheid Jeroen, qua hoogte's van de kit ten opzichte van de echte Benzen hebben we al eens een post aan gewijd.
Het was bij de NG 2238, waarbij Eddy, ( 18Wheeler), er achter kwam dat bij Italeri de hoogte uiteindelijk wél klopte door het referentie materiaal én dat de NG 2238 als model ook hoger stond dan iedereen eigenlijk gewend was.
Met de Actros is dit eigenlijk hetzelfde laken en pak..
Je hebt de Baumachines die per definitie al hoger op de bladveren staan om meer bodem vrijheid te verkrijgen bij bijvoorbeeld bouwputten.
Ook de gewone "straat" versies hebben hogere wagens, dit zijn vooral de blad geveerde Actrossen.
De lagere versies zijn de lucht geveerde voorassen, die je waarschijnlijk doorgaans het meeste tegen komt.
De lowliners hebben eigenlijk zover ik weet ten alle tijden een lucht geveerde vooras.
Dan als laatste heb je ook nog de zogenaamde "buikschuivers", Actrossen die wel héél laag op de vooras staan.
Dus ja Jeroen, of het goed of fout is.....
....laat ik het zo zeggen, ik heb het op dit moment nog niet nagemeten op het chassis omdat er toch een luchgeveerde as onder komt.
Toch zal ik voor de gein het eerst eens nameten om te kijken of Italeri of Revell het wel of niet goed hebben.
Bij de NG en SK klopte het achteraf ook, terwijl velen dachten dat het een fout was.
En zo rollen we eigenlijk gelijk naar de volgende update.
De vooras is inmiddels zover gereed, dit wil zeggen dat er later alleen nog de steunen op het chassis gemaakt moeten worden, waar de luchtveren in bevestigd worden.
Het voorbeeld heb ik een beetje globaal aangehouden.
En de 1/24 versie, let er wel op dat de steunen minimaal 55 tot 60 graden naar opzij lopen.
Dit omdat je anders niet voorbij de chassisbalken komt en het hele chassis op je steunen rust.
Hierna de cabine ophanging gemaakt, goed het voorbeeld erbij houden en er zit nogal wat verbouw en extra detailwerk op deze ondersteuning.
Ik vind hem mooi.......athans....ik vond hem mooi.
Toen deze ondersteuning klaar was, vroeg ik mijzelf af...waarom zitten er eigenlijk aansluitingen voor koppelingen op deze steun?
Het wordt tenslotte toch een bakwagen.......even kijken naar andere foto's....en inderdaad.
Heb ik in al mijn enthousiasme een ondersteuning voor een trekker zitten maken.
Ja heren, ook de fouten worden getoond.
Even de steun van de MP1 pakken en opnieuw beginnen.
Als laatste, de detaillering van de achterwand.
Hier wat extra verdikking in het plaatwerk gemaakt en de onderkant van de achterwand moest nog een beetje vermaakt worden waarbij de steunen nog wat verder uitgewerkt zijn.
En dan even alles op het chassis...
Ja heren, dit was het dan weer voor vandaag, en ik zou zeggen......Bis Bald!
Hermann.