Zo het zit erop. Om mijn deadline van gisteravond te halen had ik weinig tijd voor andere dingen zoals.........foto's maken.
Maar na veel stresswerk is de kikkerdaf klaar en heeft de oplegger ook nog een lading van zaagselbalen gekregen: een last van rond de 7 Ton en met 165 PK onder de motorkap was dat makkelijk te doen. De rongen zijn uitneembaar en ik kan nog besluiten de lading eraf te halen en een lege oplegger te laten zien maar het is wel erg veel hout wat dan zichtbaar is....
Ik had problemen met de naven van de voorvelg, oplettende kijker ziet daar de ribben. Door die ribben kreeg ik het groen van de naaf niet strak t.o.v. het zwart en een groene sierring zou niet passen zoals ik vorig jaar gemerkt heb bij de torpedo. Om dat ribbendetail intact te houden heb ik daarom gekozen voor een tussenweg en dat is een zwarte sierring....... Historisch kan er een vraagteken bij gezet worden maar ik ben wel tevreden met die compromis.
Nu inpakken en samen met zijn broertjes op naar Jabbeke, na dit weekend zal ik betere detailfoto's maken.
Terugkijkend op dit gebeuren wat me erg veel tijd heeft gekost vanwege ook nog eens de ontwikkeling van de kikker en een tweede cabine die klaar staat blijkt dat opleggers niet mijn ding zijn. Veel tijd is erin gaan zitten en na het aanbrengen van de lading zie je er eigenlijk niks van terug...... in Jabbeke zal ik een spiegel eronder leggen want dit zal de enige zijn waar een echte houten vloer aan de onderkant te zien is hahahaha.
Verder moeten er nog wat kleine dingen in het ontwerp van de kikker aangepast worden en kan ik nog dingen beter doen, het gaas voor de grille vind ik in tegenstelling tot andere opmerkingen juist wel goed passen. Maar dat is allemaal na Jabbeke.
Dank voor het meekijken/meelezen en tot een volgens project wat denk ik het oppakken van een oude bekende zal zijn.
Johannes (en die kentekenplaat heb ik even recht geschoven
)