Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 8:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2014 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Aha.... daar is ie dan. :D Deze cabine ziet er zo op de foto's heel aardig uit Johannes. Voor zover ik het kan bekijken is hij mooi in verhouding, maar er zit inderdaad wel een "beetje" :mrgreen: werk aan om er uiteindelijk iets moois van te maken. Om het oppervlak mooi glad te krijgen is een kwestie van veel geduld denk ik, en een goede keuze om eerst alle details te verwijderen, maar dit gaat zeker wel lukken.

Waar ik me meer zorgen over zou maken, is hoe bijvoorbeeld straks alle ramen er in te krijgen. Ik zie op de foto's n.l. nergens sponningen daarvoor zitten en dat lijkt me zo meteen voor de gebogen zijraampjes, maar zeker de voorruit nog lastig worden. En omdat ik begrijp dat je er hier meer van wil bouwen, zou ik zeker de sponningen in het 3D ontwerp laten maken. Dit materiaal is niet alleen zeer lastig te bewerken, maar ook lastig om te lijmen.

Ik blijf in ieder geval vol belangstelling volgen.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2014 21:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Als je dit zo leest krijg ik toch wat kriebels bij mjn project, al zijn ze nu al een week te laat (zal wel een technische storing ind e apparaten zijn vermoed ik.
In ieder geval wel goed dat ik er geen details op heb zitten

maar een soort marktplaats? Heb ik daaar nog niet zo gevonden, volgens mij, of is dat daar waar iedereen zijn projectjes heeft staan die publiekelijk zijn gemaakt?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2014 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad Zeger zijn de raampartijen een punt van aandacht. Op dit moment zijn er geen zichtbare raamrubbers of sponningen dus die moet ik zelf maken.
Gaat wel goed komen maar de lijst wordt steeds langer, wat ik niet ga veranderen bij dit prototype is de 4 mm te lange cabine en het naar binnen steken van de stijlen. Op zich valt het niet zo op kan ik al wel verklappen.
Ben benieuwd Bert wat jij in je kleine schaal voorgeschoteld krijg: hoe kleiner de schaal des te groter de invloed van de printresolutie.
Ook dat zullen we wel zien de komende tijd.

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2014 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Mooi project! Deze heeft zeker een betere vorm als de reeds gebouwde modellen in 1/24 die ik gezien heb, zeker het voorraam.

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2014 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Op zich heeft dit de toekomst, modelleren achter de computer en bij een printshop je spul laten printen.
Echter ik denk dat we met het printen nog maar aan het begin van de ontwikkeling staan.
Ondertussen heb ik de cabine d.m.v. schuren en spuitplamuren toch vlak gekregen, ik loop met het brouwverslag een paar dagen achter op de ontwikkelingen :mrgreen:
En Koos, ik hoop op de brouwersdag een gereed model bij me te hebben met misschien wel een blanco print, wie weet.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 jul, 2014 6:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
nou johannes dat lijkt mij heel mooi en een stuk vlijtig en noeste arbeid zullen we maar zeggen
ziet er al naar uit om hem te zien
er zal nog wel genoeg te doen zijn zoals al aangegeven voor wat betreft het raamwerk ed
en als je maar plezier houd in het modelwerk , toch!
en als trekker zie ik hem al helemaal voor me met een eenassige oplegger van daf met de schommelassen [ zo zie ik het ]
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 aug, 2014 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Goed idee Koos!
Omdat t.b.v. het schuren al het detail weg is gehaald heb ik me na de schuurbeurt bezig gehouden met het aanvullen van details.
O.a. raamrubbers, raamsponningen, opliggende delen en panelen. Veel werk en gelukkig kun je kunststof lijmen op de geprinte cabine al moet je er geen krachten op zetten omdat de hechting niet helemaal optimaal is.
Plaatjes maar weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij heb ik een fout gemaakt. Onder de vleugelraampjes zit bij het laatste type geen luikje, volgens mij zaten daar vroeger richtingaanwijzers. Die blijven dus na alle moeite die ik ervoor gedaan heb zitten als voorbeeld voor de 2e serie en de 7 streper.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 aug, 2014 12:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zozo, dat is niet zomaar een ingreep...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 aug, 2014 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha johannes ,is deze daf met een 3 d printer gemaakt ?

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 aug, 2014 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Iets simpels is gauw te gemakkelijk :mrgreen:

Wat een klus heb je hier voor je staan Johannes, ik bewonder je voor je doorzettingsvermogen! Mooi model en wat je al aangeeft 3d print staat nog in de kinderschoenen, dus daar liggen nog mogelijkheden tot verbeteren.
Maar tot nu toe zie ik een prachtig begin van een kikker DAF :wink:
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement