Nou Bert ik heb de cabine glad gekregen en ben als volgt te werk gegaan:
- oppervlaktedetails weggesneden
- het oppervlak met een scheermes zo goed mogelijk glad geschraapt
- geschuurd met korrel 400
- wijzigingen van de cabine aangebracht
- geschuurd en wijzigingen naadloos d.m.v. plamuur aan laten sluiten op de geprinte cabine
- 1 laag dikke matte humbrol verf
- schuren korrel 400
- 1 laag dikke matte humbrol verf
- schuren korrel 400
- 1 laag Alabastine vulplamuur
- schuren
- 1 laag Alabastine vulplamuur
- schuren
- 1 laag Alabastine vulplamuur
De styreen details heb ik tot de laatste laag vulplamuur afgeplakt om detail te behouden.
Nu ben ik zover dat de cabine een keer nat geschuurd kan worden, het graveren nog een nabehandeling behoeft en op sommige plekken de lijnen iets meer laten vloeien door wat plamuur aan te brengen waarna de uiteindelijke laklaag aangebracht kan worden Dat zal ook wel in 2 beurten met een tussenschuurlaag gebeuren.
Oftewel veel werk waarbij ik moet bekennen dat de delen die ik niet of nauwelijks lichtjes kon schuren er na 3 lagen Alabastine ook best redelijk uitzien.
Op dit moment zit er veel werk in vanwege de wijzigingen, straks als het 3D model is aangepast is alleen de afwerking het issue.
Tussen al het drogen door en soms gebrek aan schuur"plezier" heb ik alvast een opzetje van het chassis gemaakt waarover later meer, de wielbasis voor de zware kikkerdaf is 300 cm in combinatie met 10 moers velgen.
Op dit moment ziet het er zo uit:
Johannes