Op de ESM kreeg ik van een aantal mensen te horen hoever het stond met deze Freightshaker
. Leuk dat er nog steeds interesse is, alhoewel het verslag al een eindje is weggezakt.
Het gaat langzaam vooruit. Niet met echt grote stappen, maar inmiddels toch wel genoeg om weer eens een update te plaatsen.
Wat hebben we gedaan de afgelopen maanden. Veel PE-onderdelen geplaatst.
Als eerste de tankbanden op de tanks gelijmd, de vuldoppen voorzien van PE en een crossover leiding gemaakt:
De spatborden voor de achterassen voorzien van PE-banden:
De staande uitlaten volgens bouwtekening staan net buiten het chassis. Ik vind dat iets te dicht bij elkaar. Ik vind het mooier als de uitlaten wat meer naar buiten staan, op de hoeken van de cabine zeg maar. Daarom zelf maar nieuwe steunen gemaakt, waardoor de uitlaten verder buiten het chassis staan:
Ook de uitlaatbuis moeten aanpassen en verlengen:
Omdat ik toch een nieuw rack achter de cabine moest maken, besloten om het luchtfilterhuis ook achter de cabine te plaatsen, en het hele Dynacell Frontal Aire System niet te gebruiken. Hierdoor kan ik ook een ander en kleiner White-Freightliner logo gebruiken op het front van de cabine. Hierdoor moest uiteraard het front opgevuld worden met een plaatje styreen:
Het luchtfilterhuis is van een Scania 2-serie, de buis is evergreen en het deksel zijn de op elkaar gelijmde backingplates van de vooras:
De PE-grill inmiddels ook geplooid en eens proefpassen. De grille is iets breder dan de plastic grill, dus de uitsparing moest wel wat breder worden gevijld:
Verder nog nieuwe steunen gemaakt voor de PE-achterstpatlappen, een PE chassis afdekking, en de cabine kantelpomp verplaatst tot tussen de tanksteunen.
En zo staat het chassis erbij. Bijna klaar om naar de spuiter te gaan:
gr
Eddy