Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 10:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2014 23:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Nee Wilbert, dit is zeker geen Freightliner. Het is een Peterbilt die een Photoshop behandeling heeft ondergaan.

Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 aug, 2014 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 21:43 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Enter-City
Hai Albert,

ik wist dat ie geshopt was. Nu ik goed kijk zie ik 't Pete-logo ook zitten.. Thnx

Groet Wilbert.

_________________
6 in lijn brult ook fijn!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 aug, 2014 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
odorf schreef:
Ik heb je boxart even vernaggelt en de kleuren ongedraaid... suggestie:
Afbeelding

Leuk gedaan Odorf. Het geeft meteen een frisse toets aan de boxart :brouw: . Het verschil met die streep die in het onderste vlak geeft inderdaad meer uitstraling.
Dit is het 'Honolulu' paint schema van Freightliner. Daar zijn hele mooie dingen mee te doen, maar ik ga toch voor de Big Sky uitvoering.

En inderdaad Albert, de eerste keer met pe werken. De CTM-set is bijzonder uitgebreid, en de gekopieërde handleiding is niet altijd even duidelijk waar en hoe de pe bevestigd moet worden. Heb wel eens pe gezien bij Tamiya kits, maar daar stond veel duidelijker waar en hoe je het plastic moet vervangen door pe.
Maar, we geraken er wel uit (en veel dryfitten).

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 aug, 2014 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Weer een mooie Eddy, heb zelf zo'n doos ook nog liggen en heb al eens voorzichtig de 2 cabine delen tegen elkaar gehouden :shock: Daar zit een hoop werk aan om dat netjes te krijgen...
Succes met deze Yank :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2014 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Onne, die cabine is inderdaad het meest delicate van het hele model. De naad dichtplamuren is bijna niet te doen met al die rivetten op de cabine. Of je moet er een gliderkit versie van willen maken... :wink:
Maar laat je niet afschrikken door de ruwe pasvorm. Ik heb beide helften een aantal keren over een groot vlak schuurvel gehaald, en de nu passen ze redelijk netjes tegen elkaar. Er is nog een kleine naad zichtbaar, maar die valt niet echt meer op. Het lijkt een gewone naad van een panelline.
Om betere hechting te kunnen krijgen bij het definitief lijmen, heb ik aan de binnenkant van de slaapcabine stripjes van 0,25mm evergreen geplakt.

Afbeelding


Ook een begin gemaakt met het dichtmaken van de step onder de deur. Dat wil ik ook nog gaan doen met de sparing voor de tredes achter het voorwiel. Op deze manier wil ik meer de look van de originele Big Sky versie benaderen. Dat zijn namelijk modeljaren uit eind jaren 60, terwijl de bouwdoos met opstaptreden een jaren 70 versie is.

Verder nog begonnen met extra detaillering van de Cummins, dit zijn de brandstofleidingen:

Afbeelding


gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi dat je na zo'n schuur behandeling de goede pasvorm benadert! Handig ook die evergreen strips, geeft wat meer houvast bij het lijmen.
Heb je toevallig een foto van de inhoud van het PE setje van Jan?
Succes met de verdere bouw :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 6:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
18wheeler schreef:
De naad dichtplamuren is bijna niet te doen met al die rivetten op de cabine. Of je moet er een gliderkit versie van willen maken... Ik heb beide helften een aantal keren over een groot vlak schuurvel gehaald, en de nu passen ze redelijk netjes tegen elkaar. Er is nog een kleine naad zichtbaar, maar die valt niet echt meer op. Het lijkt een gewone naad van een panelline.

Eddy,
een groot vlak schuurvel, dan stel ik me zoiets voor als A4 formaat, waar je de cabine dan over en weer haalt, maar hoe speel je dat klaar zonder je rivetten te verliezen dan?????
Ik had eerder gedacht aan een nagelvijltje en tussen de rivetten schuren.....
De mijne heb ik indertijd ook heel wat miserie mee gehad en ben uiteindelijk geëindigd met een dagcabine met nog een zichtbare naad.
Maar dat is al heel lang geleden, misschien bouw ik er ooit weer eens een en probeer de naad nu wel fatsoenlijk te laten verdwijnen.
Maar dat schuurvel blijft me intrigeren hoe dat in zijn werk gegaan is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 6:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
eddy voor wat betreft de rivets heb ik van archer een vel gekocht die je er op plakken , geloof dat de andere eddy dat ook gedaan heeft [ boxer ] bij de mijne zijn de traptreden ook al dicht en ook de koplampen zijn gewijzigd en ik weet nog niet of ik een embleem maakt met de klerenhanger uitvoering met 2 gaten ernaast voor de luchtinlaat of de detroit uitvoering met snorkels
blijf deze in ieder geval volgen zo,n ouderwets werkpaard
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 8:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Aerodyne schreef:
een groot vlak schuurvel, dan stel ik me zoiets voor als A4 formaat, waar je de cabine dan over en weer haalt, maar hoe speel je dat klaar zonder je rivetten te verliezen dan?????

Het lijkt mij dat Eddy bedoelt dat hij de kanten van de cabine die tegen elkaar gelijmd worden over het schuurpapier haalt. Niet de zijkanten....
Dus op die manier geen verlies van revetten Gerdi :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Onne, in de tijd dat ik mijn Freightlliner bouwde waren er op het dak rivetten en op de zijkanten lagen de deurpanelen "hoger" dan de zijwand van de cabine. Dus, welke kant je toen ook over een vlak schuurpapier haalde, je was detail kwijt.
Waarschijnlijk zijn bij de heruitgave de mallen dan aangepast geweest en is die niet meer zoals de oude.
Eddy zelf zal ons wel uitleggen hoe en wat denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement