Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 6:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 jan, 2015 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik zie nu dat je per regel reageerde. Dat had ik ff niet door.
Maar op deze foto kun je het zien:
Afbeelding

Hier is dan wel een Scania naaf nagebootst maar het moet denk ik wel duidelijk genoeg zijn wat ik bedoel.
Bij de buitenste velg de naaf eruit snijden/boren en deze daarna inkorten. Dan op de binnenste velg het uitstekende deel wegzagen zover als nodig is. En op de foto zie je de verdere stappen om het te monteren.

gr Jeroen

ps: bij iedereen die 'n extra stuuras onder zijn/haar vrachtwagen bouwt let ik op of de stuurgeometrie zo goed als mogelijk klopt. Doet die dat niet dan is de gehele look van het model verpest, vind ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jan, 2015 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, bedankt!
Ga ik dat zo eens proberen. :D

Ik ben het met je eens dat de look van het model verpest is als de stuurgeometrie niet klopt. Ik denk dat de meeste bouwers er ook wel rekening mee houden, ik had zelfs geprobeerd de verhoudingen van de stuuruitslag uit te rekenen zodat ik de verhoudingen van de verbindingen tussen de stuurstangen wist. En om het te proberen eventjes een cirkeltje gemaakt met ingestuurde wielen en 'gevoeld' of er niet teveel wrong :lol:

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

Langzaamaan weer wat gevorderd met de DAF, dus weer tijd voor een update. De spatborden boven de voorloopas zijn gemonteerd, de versnellingsbak en aandrijfas hangen eronder, ik heb wat luchttanks aan het chassis gehangen en de cabine staat in elkaar, dat is het wel zo'n beetje. Ik heb veel foto's, dat maakt het allemaal wat leuker :brouw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier had ik nog wat plaats over, dus daar heb ik een luchttank gehangen, verder is aan links aan de binnenkant van het chassis een rond ding te zien wat een kleiner luchttankje moet voorstellen, deze was te zien op de chassistekening, ook ongeveer op deze plek, vandaar dat ie daar zit. De grotere is overigens naar eigen inzicht geplaatst.

Afbeelding
dan heb ik achteraan tussen het chassis een luchttank geplaatst, deze moest wel eerst smaller gemaakt worden. De reden dat ik helemaal achteraan het chassis geen luchttanks plaats (zoals het hoort) is dat ik een brede achterbumper wil maken die dan onder de uiteinden van de chassisbalken komt te hangen.

Afbeelding
Dan nog een totaalplaatje van de onderkant.

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben ook beziggeweest met stringetjes tussen de achterspatborden. De styreendeeltjes zijn goed op maat, de traanplaten moeten nog op maat gemaakt worden.

Afbeelding
Dan de aanpassing van de trekasnaaf. Ik heb hierbij de manier zoals Jeroen die hierboven beschreef toegepast. Je krijgt dan dus een los 'dopje' wat je vast moet lijmen aan het uitstekende deel van de binnenvelg en het uitgeboorde deel van de buitenvelg. Dit 'dopje' laat ik los tot na het spuiten, zo kan ik makkelijk de naaf in een andere kleur spuiten dan de velg.

Afbeelding
In elkaar ziet het er dan zo uit.

Afbeelding

Afbeelding
En dan even twee totaalplaatjes van hoe het er tot nu toe bij staat.

Dit zal voorlopig even de laatste update zijn, het is nu drukker met school, vandaar dat deze update eventjes op zich liet wachten, en dat wordt nog iets meer, dus zal m'n bouwtempo nagenoeg nul zijn. Voordeel is wel dat als ik weer wat meer tijd heb, het hopelijk al wat warmer is zodat er het één en ander gespoten kan gaan worden.

Tot de volgende (over een tijdje dus :roll: )

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement