Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 21:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2015 19:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Ik wil niet eigenwijs doen ,maar zit de airco normaal niet ipv het dakluik op het dak ???

Nu staat hij er boven op en dat oogt naar mijn mening een beetje vreemd.....

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2015 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Zou best eens kunnen Arie.

Ik ga het aanpassen, bedankt voor je opmerking. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2015 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Hoi Eddy,

Heel mooi model aan het worden. Jammer van de tegenslag met het zelf vervaardigen van de decals.
Maar uiteindelijk toch goed gekomen. Ziet er goed uit zo! Ik hoop dat het met de trailer ook goed komt.
De stoffige Midden-Oosten uitstraling zit er al goed in.

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2015 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Dank je Odorf,

inmiddels al weer wat maanden verder en de laatste paar dagen weer wat vooruitgang geboekt in dit project.
Zo heb ik inmiddels een oplossing gevonden of eerlijk gezegd gekregen of was het nu geruild? In ieder geval ik heb een nieuwe "tweedehands" trailer voor achter de trekker. :mrgreen:

De cabine heeft ook z'n stoffige uiterlijk gekregen. De voorruit is helaas niet echt helemaal goed uit de verf gekomen, misschien kan ik het nog aanpassen. :|

Heeft iemand een tip om een goede mask te maken voor de voorruit van tape?

Het verweren is bij de cabine is wel wat lastiger dan bij het chassis vind ik. Je moet een goede balans vinden van niet te veel maar ook niet te weinig. Wat vinden jullie van de verwering. Verder heb ik nog een vraag over de trailer, komen daar nu extra kisten, brandstoftanks onder te hangen en ja hoeveel dan aan beide zijden?

Hier wat plaatjes van de laatste stand van zaken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Arie ik heb verder geen aandacht gehad voor het vreemde gezicht van de airco op het dakluik, was ook eigenlijk te laat met het verwijderen /aanpassen van het dak in dit stadium van de bouw. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

En dit wordt h'm dan de nieuwe donor trailer van Paiste Albert. Hij blij ik blij win/win situatie. Alleen nog even flink aanpassen qua kleur en materiaal.

Afbeelding

Tot de volgende update,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2015 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je bent leuk op weg Eddy. Verweren blijft een lastig karwei, de cabine zijkanten zouden nog een beetje meer kunnen gebruiken naar mijn smaak, gezien de rest. Het chassis ziet er mooi uit zo!
Mazzeltje met je trailer :wink:
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2015 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Hij ziet er al stoffig uit Eddy, maar wat jij zegt, dat merk ik bij mezelf ook. Een cabine natuurgetrouw vervuilen is veel moeilijker dan een chassis en ik moet ook weleens meerdere pogingen doen voordat het naar m'n zin is. En jij hebt het extra moeilijk omdat stof op deze gele cabine veel moeilijker te zien is.

Wanneer je naar een echte auto kijkt, die een tijd niet is gewassen zie je eigenlijk altijd dat aan de zijkanten de cabine aan de onderkant veel vuiler is dan aan de bovenkant. Vooral net boven, schuin achter de wielen. Ik breng zelf altijd een wash aan van sterk verdund zwart en/of donkerbruin om vuil te simuleren en dan aan de onderkant méér dan aan de bovenkant. Pas daarna met pigmentpoeder (verdund met water) een laagje stof. Wanneer dat dan droog is kun je het er weer afborstelen totdat je het gewenste effect hebt. Daaroverheen breng ik dan met de airbrush een laagje sterk verdund verf aan die ook de kleur van stof heeft. Voor een zandkleur gebruik ik vaak Revell nr.88 Is het een auto die meer vuil is van het op de weg rijden, een donkerder kleur.

Voor wat betreft een mask maken voor de ruitenwissers. Plak een stukje tape op een stukje styreenplaat en boor daar een gaatje in. Steek nu het pennetje van de ruitenwisser (waarmee hij aan de cabine wordt bevestigd) in dat gaatje en wanneer je nu de ruitenwisser draait en je gaat met een potlood mee aan de uiteinden van het ruitenwisserblad heb je precies de goede baan. :wink:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2015 20:08 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Eddy, ik werk zelf nooit met mooie poeders als ik gaat verweren maar doe het ouderwets met penseel dus goed drybrushen. Wat je kan doen om het geel wat viezer te maken is het potje waar je normaal je kwastjes in schoon maakt met terpentine een goede druppel laten vallen op het lakwerk en deze simpelweg uit te "blazen" over de lak en je krijgt een mooi/vies waterspoor over de cabine, althans daar haal ik tevreden resultaat uit omdat je op deze manier een mooi 'loop" spoor krijgt, succes met vies maken 8)

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2015 20:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Staat hem goed Eddy, deze tweede hands trailer.
Maak er wat moois van.

Gr, Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2015 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor jullie reactie's Onne, Zeger en Jeff,

van Hattem schreef:
Voor wat betreft een mask maken voor de ruitenwissers. Plak een stukje tape op een stukje styreenplaat en boor daar een gaatje in. Steek nu het pennetje van de ruitenwisser (waarmee hij aan de cabine wordt bevestigd) in dat gaatje en wanneer je nu de ruitenwisser draait en je gaat met een potlood mee aan de uiteinden van het ruitenwisserblad heb je precies de goede baan. :wink:Gr. Zeger


Kijk, dat had ik nu net even nodig. Ga ik mee aan de slag Zeger, bedankt. :brouw:

jeff schreef:
Wat je kan doen om het geel wat viezer te maken is het potje waar je normaal je kwastjes in schoon maakt met terpentine een goede druppel laten vallen op het lakwerk en deze simpelweg uit te "blazen" over de lak en je krijgt een mooi/vies waterspoor over de cabine, althans daar haal ik tevreden resultaat uit omdat je op deze manier een mooi 'loop" spoor krijgt, succes met vies maken 8)Groet Jeff


Is er dan geen kans dat de terpentine in de lak vreet?
Maar dit is een truck die in zéér droog woestijnzand heeft gereden hè, dus weinig tot geen water. Dat is wat ik in gedachte had qua verweren. :wink:

Paiste schreef:
Staat hem goed Eddy, deze tweede hands trailer.
Maak er wat moois van.Gr, Albert


Ga ik zeker doen bro, bedankt. :brouw:


Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2015 20:59 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Boxer schreef:

Is er dan geen kans dat de terpentine in de lak vreet?


Eddy,

Tot op heden heb ik daar nog nooit last van gehad en door het vuil van het potje of de kleur van de verf die op je kwast zit die je in het potje uitspoelt kan je de kleur maken die je wilt, ik doe het voornamelijk met zwart wat zorgt dat je een vuil effect krijgt maar ook wel eens met sterk verdund bruin waardoor je weer meer een soort "waterloper" krijgt.

Boxer schreef:
Maar dit is een truck die in zéér droog woestijnzand heeft gereden hè, dus weinig tot geen water.


En anders kan je nog altijd denken dat de wagen op terug reis is en uit het stof door de nattigheid komt :wink:

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement