moddertrukker schreef:
Zo leer je nog eens wat hier op Modelbrouwers.
Daarvoor zijn we er toch hé Jeroen
moddertrukker schreef:
De spoiler zoals ie in de doos erbij zit zou op je MAN in mijn ogen niet misstaan.
Die dakspoiler zou inderdaad wel goed staan, maar niet in combinatie met het tropendak, ofwel het een ofwel het ander.
Die dakspoiler is trouwens zoals op echte gestaan heeft, is m.a.w. een origineel MAN onderdeel.
Die spoiler stond vooraan op het dak, dus als je er de airco ook op zet, moet je een hap uitzagen onderaan uit de spoiler voor de airco (gebeurde in het echt ook).
Italeri heeft dezelfde spoiler ooit ook bij een paar andere trucks bijgevoegd, ik dacht op die blauwe Scania R142 en de Renault R365, maar daar hadden ze de bal volledig misgeslagen, want dat trok op niets.
De wieldeksels zijn ook origineel MAN (staat er trouwens op), zag je wel eens in Duitsland, maar niet zo bijster veel in onze lage landen.
En die hoekschildjes uit de eerste accessoiredoos zijn ook origineel MAN (ik kan nu niet van buiten zeggen of ze in deze kit ook zaten of niet). Bij het model zoals in de doos stonden de pinkers ter hoogte van die "band" onder de ramen en de hoekjes eronder, bij de latere facelift stonden de pinkers helemaal onderaan de cabine (waren ook iets groter) en de hoekjes erboven tot haast tegen de ramen (waren dus bijna dubbel zo lang).
Die rij gaatjes onder de grille was alleen voor de 361pk motor, omdat die wat hoger was dan de 321 en die cabine dus wat hoger stond
moddertrukker schreef:
Ik dacht dat het tropendak alleen op de verlengde cabine verkrijgbaar was maar blijkbaar toch niet.
Meest voorkomend bij MAN was de korte dagcabine en de slaapcabine. De verlengde versie was er bij uitzondering en heb ik eigenlijk meest gezien op de tanktransporttrekkers van het leger. Raar maar waar. Waarschijnlijk stond hier een rij zetels voor de tankcrew in plaats van een bed.