Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 21:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Volgens mij heb je gelijk Gerdi.....een Braziliaanse.
Overigens heb ik een gelijksoortige brochure als Jelmer laat zien en daarin wordt gesproken over 3 typen: een LK111, een LKT111 en een LKT141 die daar alle 3 staan......de beide LKT's hebben overigens wél de 4-spring wielophanging en niet de 2-spring versie.....zoals Ronald ( v.d. Hoeven ) al aangegeven heeft.
Die tekening die Arie geplaatst heeft heb ik ook.....interesse in de leesbare versie?

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ik heb indertijd wat basic opzoekingswerk gedaan naar een LK, en volgens mijn toenmalige opzoekingen zijn er slechts 3 landen waar LK's rondgereden hebben: met links stuur in Brazilië (en met venstertje in de slaapcabine) en met rechts stuur in Australië en Zuid-Afrika (en zonder venster in de slaapcabine). De Aussie en de Zuidafrikanen waren alleen LK's en LKT's, in Brazilië hadden ze daarnaast ook LKS'en.
Maar, ik herhaal, mijn opzoekingswerk is al van lange tijd geleden, dateert nog van voor het www tijdperk en is op die manier dus eerder basic dan wat momenteel allemaal terug te vinden is. Maar ik hou me aanbevolen voor verbeteringen.
Ik volg dit topic wel goed, want zoals iemand hier al neerpende: is een LK geen "natte droom" voor elke bouwer?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Die met de extra ruiten zijn inderdaad altijd Braziliaans en dat lokt mij ook wel maar eerst deze Aussie maar eens. Ik heb inmiddels de tekening van Arie gekregen en die vering ziet er niet moeilijk uit dus onder druk van jullie komt die er toch maar! :mrgreen:

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 22:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Goed Jelmer...laat ik nu nog een brochure hebben van die 4-spring wielophanging. Ik ga even zien of ik die morgen kan scannen.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
WieDrDerJonge schreef:
Bedankt Arie!

Iemand die nog een Aussie style bullbar heeft uit de eerste Italeri accessoire doos? Ik heb er 1 maar die is niet meer compleet en krom.


Is dat dezelfde als die op de Mercedes Dessert Train voorbumper past?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jul, 2014 7:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Klopt, Kevin stuurt me er al 1 toe!

@Arjan: Dat zou super zijn!

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jul, 2014 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Prima. Dan leg ik de mijne weer aan de kant.
Ik heb eventueel deze ook nog liggen:
Afbeelding

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jul, 2014 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Dit weekend ben ik even met de LB81 bezig geweest maar even leek het er op dat de cabine de kliko in ging, wat een tere, dunne rommel is zo'n Heller cabine! Bij het korter maken van het achterste deel brak er steeds meer af. Gelukkig is dit wel te repareren en dus gaat de bouw wel door! :mrgreen: Ook heb ik het achterste deel lager gemaakt. Ik heb nu voor de stevigheid steeds een strip aan de binnenkant gelijmd want anders breekt het geheid weer af/los. Qua interieur moet ik dus even zien hoe ik het doe maar de buitenkant is nu belangrijker, dit is mijn eerste cabine verbouw! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik de naad waar het chassis is ingekort gevuld met een styreen papje.

Afbeelding

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jul, 2014 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Da's lastig werken als er steeds stukjes afbreken...
Heb ik ook bij mijn Scania 143 maar dat komt door de remvloeistof waar alles in heeft gelegen. Op de raarste plekken scheurtjes of stukjes die weg waren.
Maar bij jou lijkt het een gebruikte cabine? Of misschien heeft ie voordat ie toedertijd gebouwd werd in de zon gelegen. Dan wordt het kunststof broos en breekt het ook makkelijk af. Bij mijn DAF 2800 torpedo ook het geval geweest.

Maar goed dat je toch doorzet!
Alleen weet ik niet helemaal zeker of de cabine van de 81 ook niet wat smaller moet worden dan de 141 cabine?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jul, 2014 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Het verdwijnen van de weekmaker zorgt voor brosheid van het kunststof. Juist Heller heeft heel flexibel makkelijk bewerkbaar kunststof. (en dunner en veel flexibeler dan Italeri). Weekmakers verdwijnen door veroudering, een hoofdreden is het niet behandelen van het kunststof in combinatie met UV. Voor tweedehands modellen bijvoorbeeld kun je beter een geschilderd model kopen dan een ongeschilderde......
Dat remvloeistof een oorzaak van brosheid zal zijn betwijfel is zeer. Ik gebruik al jaren remvloeistof en het ligt soms maanden bij mij in de bak maar heb nog nooit brosheid ondervonden. Wel eens een witte waas als reactie met water maar meer niet.
Als ik zo de cabine van Jelmer bekijk is het ook een 2e hands waarvan de lak gestript is dus ben erg benieuwd of het stukjes afknappen als brosheid wordt ervaren als in "bij de aanraking met een mes knappen en 30 stukken af".

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement