Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 13:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Een opmerking die ik eerder niet heb gemaakt omdat ik er vanuit ging dat je dat nog wel zou gaan doen is het afschuren van het TIR koort op je kopschot. Dat ziet er nu wat vreemd uit. Dus als je de hoogte toch nog gaat aanpassen.......!?

Verder wel weer netjes spuitwerk en wordt het een mooi geheel met de Scania.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 16:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 22 feb, 2010 14:17 pm
Berichten: 41
Geweldig mooie trekker.
Een opmerking/vraag, doordat deze trekkers een vrij lang chassis hebben en de montage van de kraan kom je dan met deze trailer niet over max. lengte van een combinatie?
Maar nogmaals vakwerk!
Vriendelijke groet VDB (kees)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 17:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
@ Andre, ik had zelf in gedachte dat dit niet zo erg op zou gaan vallen nadat dit gespoten was. Maar het steekt er toch redelijk uit ja. Ik kijk nog even wat ik hiermee ga doen, aangezien alles alwel vast zit.

@ Kees, bedankt! Heb er ook behoorlijk wat tijd in zitten inmiddels, maar geen idee eerlijk gezegd. Heb op het model de schuifschotel op dezelfde plek gemonteerd als in het echt. Mijn vader rijdt vaak met een grote 4 assige betontrailer erachter. Dus hij zal er net binnen vallen schat ik?

Ik zal het van de week in ieder geval wel eens navragen! Aanstaande zaterdag is er een grote Scania Torpedo tourtocht, dus dan gaan we met de Scania vabis LS76Super op pad :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
mooi span zo.
maar ik kan het toch niet laten: wat is het toch een lelijk chassis wat italeri steeds weer, (en ook bij jou koeltrailer Andre) mee komt.
neemt niet weg dat jij er een mooie trailer van gemaakt hebt hoor. Maar dit is een typisch italiaans concept, met een dubbellucht tandemstel en daarachter een enkel lucht meeloopas.
Zie je hier eigenlijk nooit, wel een gestuurde achterste as, maar dan toch weer anders geconstrueerd.
nogmaals, geen commment voor jou trailer hoor.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Jammer dat je het niet kan waarderen Richard. Het zijn overigens wel twee totaal verschillende chassis. Die met 3 assen is een Italiaanse Cardi en toch wel erg mooi onder de originele Italiaanse tanktrailer van Italeri maar ik ben het met je eens dat men die te veel verkeerd onder andere trailers hebben gebruikt. Vandaar ook het 2 assige Freuhauf widespread chassis onder de nieuwe Classic Reefer, daar is bewust door Jan Rosécky op gehamerd dat het verkeerde Cardi Chassis niet weer gebruikt zou worden. Nederlandse trailers zijn altijd wel anders dan de buitenlandse, onze wegen en wetgeving laten meer gewicht toe en kom je vanzelf op andere ontwerpen.

Maar dit terzijde, er wordt er hier evengoed wat moois van gemaakt.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 23:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Het probleem met de trailer in deze situatie is dat de schotel van de trekker absoluut niet volledig benut kan worden, voor het mooie staat deze te ver naar achteren, zeker gezien het 6x2 chassis zodat deze in dit geval eigenlijk het meeste gewicht zou krijgen op de bogie lift. Neemt niet weg dat ik het in schaal wel vind kunnen en dat er straks een mooi span staat want het is immers het totaalplaatje wat er straks staat. Wel zou ik inderdaad het kopschot iets lager maken maar dat vond je zelf ook al :wink:

@Richard, dit is toch echt het nieuwere chassis wat al op Supersingels staat, ik denk dat jij in de war bent met de tanktrailer(s) wat inderdaad een typisch Italiaanse opstelling is/was qua assen.

Ga vooral zo door en je hebt straks een mooi span staan.

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 8:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Jeff, eigenlijk heeft Richard wel gelijk voor wat betreft het chassis, het is het oude tanktrailerchassis maar men heeft de stuuras vervangen voor een vaste en de dubbellucht vervangen voor supersingles. De ophanging is nog het zelfde. Deze ophanging zit zelfs ook onder de brandstoftrailers al zie je er daar niks meer van.

Bij de trailer in dit verslag zorgt het oude chassis er dan ook voor dat de bak zo hoog staat. Is niet anders, de aanpassingen die gedaan worden maken het een unieke trailer.

André.

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 23:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Ik bedoelde eigenlijk dat deze trailer al met de supersingels is uitgerust ipv de twee dubbellucht tandemstel en een enkel lucht naloop/meeloopas, ongetwijfeld zal Italeri hier wel dezelfde ophanging voor hebben gebruikt met een modificatie van de wielen. voor de rest maar weer snel naar het verslag voordat ik een discussie los maak hier.

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 19:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Een goede discussie kan nooit geen kwaad ;)

Hoe dan ook, is de trailer af! Van het weekend nog wat uurtjes ingestoken en hem mooi afgewerkt.
Op advies het kopschot nog verlaagd, en dit ziet er inderdaad beter uit.

Het span krijgt een mooi plekje in het zicht. Ga nog wel opzoek naar een geschikte lading, als ik die heb upload ik nog wel een keer een fototje :wink:

Ook wat slecht gelukte dingen van de Scania herdaan, zoals de koplampen die niet echt gelukt waren de eerste keer, deze staan er nu een heel stuk fraaier op. (voordeel van een dubbele bouwdoos)

Verder nog de scheve dieseltank recht gehangen en nog wat kleine andere dingentjes.

Afbeelding

Verder wat foto's gemaakt zondag van het totaalplaatje, heb er zeker met veel plezier aan gewerkt! :brouw:

Eindfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
ondanks de discussie toch een mooi span geworden. wellicht kun je nog wel de toplampjes in de zonneklep even een kleurtje geven, is dan net even wat mooier.
mooie wagen in de vitrine

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement