Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 sep, 2014 10:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Mooie trekker geworden. Ben benieuwd hoe je trailer gaat worden. Zal ook vast goed komen. Waar heb je de mistlichten in de bumper van je trekker van gemaakt?

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 sep, 2014 13:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Bedankt voor de tips Richard! Dan ga ik eerst eenns uitgebreid kijken hoe ik uitkom met de hoogtes en dergelijke inderdaad. Voordat ik begin met alles gelijk vast te zetten, komt goed.

@ Johan, bedankt hij is sinds hij klaar is nog wat netter geworden, heb wat lelijke details afgewerkt. Die mistlampen heb ik hiervandaan gehaald :http://www.schapermodelbouw.nl/product_info.php?products_id=2740


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2014 13:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Een goedemiddag,

Eergisteren begonnen met de bouw van de trailer, en het gaat al de goede kant op:

Afbeelding

Het chassis zelf is niet veel werk, alleen wel belangrijk dat het in een keer goed gebeurd, anders is het zo krom als wat :wink:

Maar gelukkig is hij er goed uitgekomen.

Afbeelding

Wat me gelukkig reuze mee is gevallen is het lossnijden van de huif van de zijpanelen! Met een scherp stanley mes was dit gelukkig zo gepiept, dus mooie rechte lijnen zijn het resultaat.:
Afbeelding

Afbeelding

Verder alvast wat kleine dingen gespoten en geverfd, maar de grootste klus van het opbouwen van de laadbak zelf moet nog beginnen.

Maar zoals hieronder te zien is is de basis verders al zo goed als af :brouw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verders wil ik hem eigenlijk geheel identiek maken aan de bouwdoos, qua kleuren sowieso. Past perfect bij de Boekweit kleuren namelijk.

Ben er nog steeds niet over uit hoe ik het ga maken met de vloer etc. Maar dat komt vanzelf wel! Eerst maar eens wat testfitten! 8)

Verwacht volgende week al een eind opweg te zijn met de rest.

Fijn weekend nog!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 18:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Weer iets opgeschoten gisteren.

Heb de voorkant van de huif versneden zodat je er een mooie open voorkant van krijgt, kunnen mooi wat spanbanden en dergelijke doorgehangen worden als hij klaar is. ( let nog niet op de afwerking ervan, heb nog niets geschuurd.)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Toen even een complete testfit gedaan, (let niet op al het gebruikte tape :wink: ) en kwam er toen toch achter dat de bodem bij deze trailers erg hoog ligt. Wat ik er niet mooi uit vond komen.
AfbeeldingAfbeelding

Dus gelijk maar begonnen aan de houten vloer, in de hoop de gehele plastice te kunnen vervangen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En het past nog zo goed als perfect ook! :D de strookjes hout komen qua maten exact overeen met de plastic bodem, alleen ligt deze een stuk lager :
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En even wat foto's van achter de Scania, hij komt nu qua afmetingen mooi uit. Dus ben tevreden met het zoverre resultaat.
Al vind ik deze week nog wat vrije tijd ga ik beginnen aan het spuitwerk.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

In ieder geval weer een stap verder de goede richting in ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 22:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ziet er goed uit!

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Je ideeën zijn goed, bedenk echter wel dat een trailer laadvloer bijna nooit helemaal van hout is. Veelal zie je de bovenste flens van het trailerchassis er nog bij tussen. Tevens zullen het nooit hele planken zijn die helemaal van voor naar achter lopen. 3m voor een plank is al heel wat.

Afbeelding

Of kijk even naar de foto in de volgende link (hij is wat te groot voor het forum)

http://www.becxverhuur.nl/userdata/foto ... 575225.jpg

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 sep, 2014 8:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Dat schiet lekker op. De houten lagere vloer ziet er inderdaad veel beter uit.

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 sep, 2014 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Bedankt voor de reactie's!

@ Andre, dank voor je feedback. Wat je zegt klopt zeker, ik had ook al zoiets in gedachten met de vloer, aangezien ik genoeg hout heb ben ik toch van plan deze opnieuw te gaan maken. En dan de plankjes om en om leggen, en inderdaad even kijken of ik van de huidige plastic bodem mooie blauwe stukken chassis ertussen uit kan laten komen! :D

Ik denk dat dit wel goed gaat komen, de laatkleppen etc zijn gespoten btw, ziet er al gelikt uit ;)

Van de andere kant, er komt wel een volle lading, met spanbanden en al op de trailer (denk ik). Dus zou het ook zonde vinden als ik nu extra tijd in de vloer steek terwijl je deze toch niet volledig te zien krijgt.

Maar hier slaap ik nog wel even een nachtje of 2 over! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 8:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Mooi project, alleen ik zou het kopschot niet zo hoog maken, misschien 1 plank meer als de zijkanten ofzo.
Nu heeft die beste man er alleen maar last van als hij iets met zijn kraan van de trailer moet pakken.
Maar dat is mijn mening, succes ermee :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Weer een update m.b.t de trailer.

Had vandaag mooi een vrije ochtend, dus heb al goed op kunnen schieten!

Van de week had ik het meeste spuitwerk al verricht, maar alles lag nog los. Dus heb vandaag alles mooi op kunnen bouwen.
Heb toch besloten de vloer te laten zoals hij is, het is een hoop extra werk om hier een stuk chassis tussenuit te laten komen. Dit was allicht mooier geweest maar ik vindt het zo ook een prima gezicht ;)

Nog wat foto's van het spuitwerk:
AfbeeldingAfbeelding

Is er erg strak uitgekomen al zeg ik het zelf 8)
De kleine haakjes zilver maken was wel een precisie klusje..

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

En natuurlijk even wat foto's gemaakt om alvast te kijken hoe het gaat staan! Ik ben zeer tevreden met het totaal plaatje, ook al is het nog niet af natuurlijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Next up is de bumper, deze maak ik eerst helemaal af voordat deze eronder komt. AfbeeldingAfbeelding

Ben alleen vergeten de pin te monteren die in de schuifschotel komt :? , komt omdat ik het meeste doe zonder de instructie, en nu het allemaal aan elkaar zit kan ik deze niet meer van bovenaf bevestigen helaas! Dus moet nog even kijken hoe we dat gaan doen.

Verders schiet het al goed op, de binnenkant van de laadkleppen moet ik nog een keer nadoen, hier her en der een lijmvinger op helaas. Ik verwacht dat hij bij de volgende update zo goed als af is!

@ Griffioen72, zo had ik er nog niet eens naar gekeken haha, zou inderdaad geen verkeerd idee zijn om deze wat lager te maken :wink: Gelukkig is dit zo gebeurd dus dat ga ik zeker nog doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement