Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
ja mooi gelukt, en de trailer staat er nu ook goed achter.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het totaalplaatje laat een mooi model zien.
Ook goed dat je nog de dingetjes hebt aangepakt waar jezelf niet helemaal tevreden over was.
Wat ik dan niet helemaal snap is dat de laadvloer van de trailer niet goed zit. Daar zou ik als ik jou was óók nog even naar kijken.
Achteraan even helemaal goed op de 'twistlocks' drukken en vooraan zit ook een kier van jewelste. Dat kan netter.

Verder door de kleurencombinatie toch een heel geslaagd model met meer detailwerk dan standaard gebouwd uit de doos.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 21:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Bedankt voor de reactie's! Zal door de dagen heen heus nog wel eens een detail verfraaien.

@ Jeroen, als je terugkijkt in het forum, zul je zien dat de gehele vloer is vervangen. Dus de bevestiging van chassis op vloer is weg.
Kortom de twistlocks kunnen nergens meer in vallen. Heb deze geprobeerd te lijmen tegen de ondervloer aan, maar zo'n klein puntje is haast niet vast te krijgen onder de druk die erop staat.

Dus goed gezien, maar doordat ik de halve kit heb omgebouwd is dit niet anders op te lossen lijkt me :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dat van de vloer wist ik.
Ik heb de foto's nog eens beter bekeken maar ik zie eigenlijk niet goed wat er dan wél onder je houten vloer zit. Ik neem aan dat ie niet zweeft, toch?
Ergens meende ik op een foto toch misschien een dwarsstrip te zien zo midden onder de laadvloer? Zo ja, ligt deze misschien te laag zodat deze strip op het trailerchassis komt en de uiteinden van de laadvloer daardoor niet lager kunnen zakken?
Een paar mm hoger ( oftewel dichter tegen de onderkant van de houten vloer aan ) zou de oplossing kunnen zijn. Want als je hem achteraan vast zou willen lijmen komt ie nu natuurlijk aan de voorzijde omhoog en andersom precies zo.

Ik zit zo maar even mee te denken omdat ik zelf altijd ga zoeken naar een oplossing mocht zo'n probleem zich bij een model van mij voordoen. Kan het niet laten om dat bij een ander dan ook te doen :oops:.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Jeroen,

Ja dat klopt, ik heb er 3 dunne plastic strips onder bevestigd, en deze strips liggen weer direct op het chassis.
Het vreemde is, (ook al had ik de standaard plastic vloer gebruikt.) dat deze al heel hoog zweeft boven het chassis. Maar ik kan dus ook niet verder zakken met de vloer als nu het geval is. Of ik had over de gehele lengte inkepeningen moeten maken zodat de houte vloer weer over het chassis heen valt als het ware. Maar dit werdt me te veel werk.. :lol:

Al had ik hier iets meer tijd aan bested had ik er misschien een andere oplossing voor kunnen bedenken, maar ik heb de eigenschap er toch redelijk gehaast doorheen te wandelen. :wink:

Hoe dan ook heb je zeker gelijk, maar ik vindt het voor een geimproviseerde trailervloer niet zo'n enorm punt dat hij niet op de originele punten aansluit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 23:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Misschien ben ik in de war met een ander project, maar is deze combinatie in het echt niet langer dan de toegestane 16,50 meter :?: (zoals deze er hier nu bijstaat)

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jun, 2014 6:43 am
Berichten: 23
Dit heb ik dus nagevraagd bij pa van het weekend. En inderdaad, zijn 143 is zoals hij meestal rijdt langer dan toegestaan is!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement