Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 1:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Volvo F10 Eurotrotter
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Het is even stil geweest van mijn kant hier op Modelbrouwers. Vakanties, de 24u van Le Mans maar ook de productie van onze DMTC Cementtrailer (sluikreclame, ik geef het toe :mrgreen: ) slokte de nodige tijd en rust op. Maar dat alles is nu aan kant of op de rit dus keert de rust terug om wat voor mezelf aan de hobby te doen. En tja, ik kom dan toch weer snel op een Volvo en al helemaal toen ik van de week zag hoe, volgens mij, Volvo het Globetrotter dak heeft gebruikt om er de Eurotrotter van te maken! Ik denk dan; dat kan ik ook :wink: En met de nieuwe F16 van Italeri in de bestelling is het ook wat makkelijker om de zaag in een F16 Globetrotter te zetten.

Eerst maar eens de cabine op maat maken, 14mm er tussen uit, en met rechte zaagsneden leek dit perfect voor de cirkelzaag maar de tanden zijn te grof en werd het hakken ipv zagen dus dan maar weer met de vertrouwde handzaag. Dat ging goed en recht en is het nu een kwestie van aan elkaar lijmen en plamuren + schuren. Daarnaast was dit natuurlijk het makkelijkste van de gehele cabine ombouw maar het verhoogde en vooruitgeschoven Eurotrotter dak zie ik ook wel goedkomen.

Als laatste, voordat de plaatjes komen, en om teleurstellingen te voorkomen, deze Eurotrotter kan zomaar (net zoals mijn N12) enkel een cabine ombouw worden ipv een compleet model.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen meer, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Al weer goed op weg. Wordt weer een hele aparte.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi André, nog niet vaak in 1:24 gezien.
Net even mijn foto's nagekeken (ben niet zo'n Volvo kenner) want het viel me op dat er toch veel cabine achter het portier zit vooral nu je daar een maat bij zet.
Dat is dus bij dit type zo, andere dagcabines hebben een veel kleiner stuk achter de portieren.
Succes, nieuw Jabbeke project?

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Inderdaad Johannes, deze cabine is net weer wat langer dan de standaard dagcabine. Die waren er ook maar dan met een (aftermarket) Topsleeper. De Eurotrotter zit er eigenlijk net tussen in. De foto met maatvoering heb ik eens gemaakt voor iemand op het Wettringer forum maar of dat model ooit wat is geworden heb ik tot nu toe nog niet kunnen zien.

Afbeelding

Het is nog te vroeg om aan Jabbeke projecten te gaan denken, dat komt meestal na de ESM. :wink:

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Interessant project!

Waar heb je dat gevonden? (dat ze een globetrotterdak gebruiken voor de ombouw)

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Dat heb ik eigenlijk zelf bedacht Tom. Ik wil al langer zo'n dak maken en met de mooie duidelijke foto's die je van de Anjelo versie op het internet kan vinden kon ik nu mooi uitvogelen hoe dat dak in elkaar zit. En ik zie duidelijk qua paneelvorming dat er in de basis een Globetrotter dak gebruikt is. Zo vindt je bijvoorbeeld de verdikking aan de zijkant in beide daken terug en ook de paneelvorming bovenop het dak is hetzelfde, wat je goed kan zien op onderstaande foto. De lichtbalk en de afgeschuinde dakrand komen ook weer overheen met de Globetrotter. Gaandeweg deze verbouw zal het wel duidelijker worden hoe ik denk dat men het bij Volvo gedaan heeft, het omschrijven is haast nog lastiger dan het doen. :mrgreen:

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
AdV-Online schreef:
Als laatste, voordat de plaatjes komen, en om teleurstellingen te voorkomen, deze Eurotrotter kan zomaar (net zoals mijn N12) enkel een cabine ombouw worden ipv een compleet model.

Dat betekent toch niet echt dat de N10 niet wordt afgebouwd :? :( Gaan we straks een categorie omgebouwde cabines op Jabbeke zien zeker :mrgreen:

Maar wel mooi projektje weer en dan in de demokleuren van Volvo toen.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 23:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
rolf mulder schreef:
AdV-Online schreef:
Als laatste, voordat de plaatjes komen, en om teleurstellingen te voorkomen, deze Eurotrotter kan zomaar (net zoals mijn N12) enkel een cabine ombouw worden ipv een compleet model.

Dat betekent toch niet echt dat de N10 niet wordt afgebouwd :? :( Gaan we straks een categorie omgebouwde cabines op Jabbeke zien zeker :mrgreen:

Maar wel mooi projektje weer en dan in de demokleuren van Volvo toen.

Rolf


Hoop het niet Rolf, het zijn mooie auto's die compleet horen te zijn naar mijn mening.

Dank voor de uitleg André, ik zie de gelijkenissen nu ook. Mooie kleuren heeft Heebink inderdaad

_________________
Groetjes,

Tom


Laatst bijgewerkt door Trukker 48 op do 19 jun, 2014 6:49 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Zeker niet Rolf, de N12 wordt zeker een keer afgebouwd, al mijn beginsels worden eens afgemaakt maar soms ligt de motivatie ergens anders en toen ik van de week "het licht zag" voor deze ombouw was de motivatie zo hoog dat ik er wel aan moest beginnen. Ik ken dat gevoel tegenwoordig wel zo'n beetje en meestal lukken die modellen ook vrij aardig. Maar wie weet gaat het wel dusdanig lekker dat ik deze wel afbouw, weet ik alleen nog niet helemaal tot wat maar ik heb altijd wel een zwak gehad voor de Heebink uitvoering. Al leg ik met deze kleuren de lat ook wel weer een stuk hoger dan comfortabel is.

Afbeelding

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2014 11:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Leuk project weer André! Dit soort projecten hou ik van. Hier een suggestie:

Afbeelding

Bij een Eurotrotter denk ik gelijk aan De Bruin Surhuisterveen!

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement