Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 jul, 2014 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Maak je niet druk Jeroen. Ik weet zeker dat André het als opbouwend ziet. Hij wil natuurlijk ook een zo goed mogelijk model neerzetten. Het ziet er allemaal leuk uit maar de finishing touch moet gewoon nog komen. Ik ga toch eens kijken of ik het in 3D kan tekenen.... heeft André wel oren naar denk ik.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jul, 2014 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik probeer me altijd ietwat in te dekken omdat ik ( vaak ) te snel iets meld wat misschien te hard binnenkomt.
Ook omdat het in mijn hoofd wél duidelijk is wat ik bedoel maar ik dat niet altijd helemaal goed onder woorden kan brengen.
Maar het lijkt mij ook wel dat André wel wat kan hebben 8).
Toch probeer ik het zo te brengen dat het uiteindelijk duidelijk moet zijn dat de bouwer zélf bepaald wat wél en niet eventueel aangepast kan of gaat worden. Omdat het zijn model is natuurlijk.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jul, 2014 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Dat het aan de voorkant niet helemaal lekker zit was ik zelf ook al achter. Goed dat jullie het ook opperen en schroom ook niet dat te doen voor mijn motivatie om het aan te pakken want ik ken mezelf; als het me niet zint gaat die zo voor jaren de doos in! Maar ik moet ook zeggen dat het me op dit punt ook een beetje mijn eer te na is dat ik het niet goed krijg. En ik kan wel wat hebben hoor heren! :wink:

De voorkant heb ik dan ook al iets aangepakt. Aan de bovenzijde heb ik de rand wat schuiner geschuurd. Dat kan nog wel wat hebben, moet alleen er op letten dat ik nog wel materiaal over hou! Tevens is het wel zo dat de voorruit bij het origineel groter is omdat Volvo dit bij 2e type al gedaan heeft en Italeri de lage voorruit is blijven gebruiken van het 1ste type. Dit heb ik in verhouding eigenlijk niet aangepast.

Voor wat betreft de opbouw kan ik me toch niet vinden in je uitleg Jeroen. Volgens mij is die juist goed zoals de foto hieronder toont. Misschien niet helemaal 100% tot in de 0,5mm in verhouding tot het origineel maar foto's vertekenen altijd en de Italeri basis is ook niet 100% origineel. De witte band moet ik nog dunner schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Neemt niet weg dat de voorkant te groot blijft ogen, we zijn er nog niet mee klaar! :?

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Laatst bijgewerkt door AdV-Online op wo 09 jul, 2014 21:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jul, 2014 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 jul, 2014 17:20 pm
Berichten: 7
Ik vind het een knap resultaat en gedurfd. Ik zou niet beter kunnen.
Om precies een model na te bouwen dien je in het bezit te zijn van een technische tekening waarop duidelijk alle afmetingen staan.
Die ga je niet terug vinden in de technische fiche. Dan zou je al mensen moeten benaderen bij Volvo maar dat word een hele karwei voor hen(kost handen vol geld)
Zoals eerder al aangegeven kan je de realiteit naar waarheidsgetrouw zoveel mogelijk nabootsen.
Wens je veel succes met de verdere bouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jul, 2014 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zoals jij het met de stipjes aangaf maak duidelijk wat ik wilde vertellen maar ik had de juiste aanzichten niet.
Maar ik bedoelde het deel waar jij het lichtgroene stipje hebt gezet.
Je geeft aan het dunne randje nog weg te schuren en dat randje is nét de stap extra die ik bedoelde.
Als je dat randje hebt weggehaald zie ik in gedachten de verhouding 4 tot 2. Wat bij jouw model ongeveer 4mm zal zijn is op de foto met de gele Volvo ongeveer 2mm.
En 2mm verschil is in het echt 5cm en dat zie je toch echt. En dat wilde ik je laten weten.
Maar nogmaals, iedereen zal meteen zien dat het een Eurotrotter is dus eigenlijk zegt dat al genoeg.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jul, 2014 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik snap nu wat je bedoeld Jeroen. Tenminste, lichtgroen is voor mij het onderste groene stipje. Dat is waar Italeri de regenwater goot heeft overdreven (want tot en met de rode stip is het nog het Globetrotter dak) en wat nog eens wordt benadrukt door de schaduw die mijn verlichting er recht boven maakt. Dat valt ook nog wel wat af te schuren.

De witte rand bij de bovenste groene stip moet sowieso nog wel dunner. Ik dacht eerst 0,5mm strip te gebruiken maar dat is net weer te dun. Schuurpapier is geduldig, nu wij nog! :mrgreen:

Daarnaast moet ik zeggen dat de punten waar het nog mis zit me eerder opvallen op de foto's dan in het echt. Maar gezamelijk komen we er wel!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 9:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Hallo Andre,

ik denk dat als je dat randje boven de regengoot inderdaad over de hele lengte 1mm tot 1,5mm weg vijlt, de verhouding nog veel beter wordt.
Ik volg dit project in stilte, en ik moet zeggen dat ik er zeker van ben dat er hier iets zeer moois en unieks aan het ontstaan is!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik bedoelde ook de onderste stip.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
André, wat een gave verbouwing. Ik heb hem al wel vanaf het begin gevolgd, maar nog niet de tijd gehad om te reageren. En zo'n reactie moet ook wel iets toevoegen natuurlijk. :D En als ik heel eerlijk ben, vind ik de verhoudingen wel heel goed kloppen. Het gedeelte van de lichtbak is inderdaad wat aan de hoge kant, maar de oplossing daarvoor geef je zelf al aan. De knik in het dak daarboven zou gewoon iets meer moeten zijn, maar dat is met schuurpapier wel op te lossen. Mocht je er doorheen schuren, zou je eerst de binnenkant iets op kunnen vullen met een styreen papje (wel eerst goed laten drogen voordat je gaar schuren) Of eventueel dat stukje even helemaal opnieuw maken, want dat is ook niet zoveel werk. :wink: Daarnaast is het zo, dat de lijst van die lichtbak zo meteen al een heel ander aanzicht geeft en zullen de verhoudingen voor het oog beter kloppen. Die verdikte rand, die je er later omheen heb gelijmd had naar mijn menig wel van 0,5 mm gemogen.

Succes met de rest, ik volg weer in stilte :wink:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Dank je Zeger! Die witte rand die ga ik nog een heel eind dunner schuren. Misschien had 0,5 ook wel gekund, het leek mij in eerste instantie te dun. De dakrand heeft nog wel voldoende vlees om dat nog wat meer te schuren zodat het lichtbak deel kleiner wordt. Voor de lichtbak omranding moet ik eerst halfrond profiel bestellen.

Hoe is het met jouw Terberg? Die heeft tenslotte dezelfde cabine. Ga jij wel de hoogte van de voorruit aanpassen? En let ook even op de detaillering achterop de cabine. Dat is ook anders dan wat er op de Italeri cabine zit.

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement