Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 apr, 2014 18:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
Hallo iedereen,

Ook dit jaar is er weer een nieuwe editie van de Brouwersdag en deze editie (13 september 2014) is er een geheel nieuw onderdeel om aan mee te doen: een wedstrijd! Iedereen kan maximaal 2 van zijn mooiste modellen inschrijven voor de deelnameprijs van 1 euro per model. Deze modellen zullen allemaal tezamen komen te staan op de wedstrijdtafel om vervolgens door de jury beoordeeld te worden! Deze jury zal bestaan uit alle bezoekers van de brouwersdag. Iedereen krijgt bij entree 5 stemkaartjes mee en kan aangeven welke modellen de allermooiste zijn. De populairste modellen winnen een mooie prijs, met als hoofdprijs een cadeaubon voor de brouwersshop van €50,00 en natuurlijk een medaille! In tegenstelling tot andere wedstrijden is deze wedstrijd niet in categorieën verdeeld maar vallen de 10 populairste modellen in de prijzen! Zin om mee te doen aan de wedstrijd? Lees dan het onderstaande wedstrijdelement en schrijf je in! Inschrijven kan hier.

Groet Namens de organisatie,

Robin Kraaij


Wedstrijdreglement

Inschrijving
Aantal modellen: Per persoon mogen er maximaal 2 modellen worden ingeschreven voor de wedstrijd.

Inschrijven: De modellen worden ingeschreven via het inschrijfformulier(nog te verschijnen). De inschrijving kan worden gedaan tot en met 6 september.

Kosten: De kosten voor het meedoen aan de wedstrijd bedragen 1 euro per model, gepast te voldoen bij de wedstrijdtafel.

Wedstrijdverloop
Aanvang: modellen kunnen van 10 tot 11 uur worden aangemeld bij de wedstrijdtafel, na betaling van het inschrijfgeld worden genummerde kaarten uitgedeeld waarop de naam van het model wordt ingevuld + eventuele bijzonderheden. De kaarten worden niet van de naam van de bouwer voorzien om eventuele partijdigheid uit te sluiten. Als de kaarten zijn ingevuld wordt er een plek voor de modellen aangewezen door de organisatie. Deze zal er op toezien dat de modellen zo worden neergezet dat elke inschrijving goed tot zijn recht komt.

Stemmen: Elke bezoeker van de beurs krijgt 5 briefjes waar hij of zij de nummers opschrijft van de 5 mooiste modellen. Deze 5 briefjes worden als ze ingevuld zijn in de stembus gestopt. Aan het einde van de dag worden alle stemmen gesteld en vallen de 10 populairste modellen in de prijzen!

Prijzen: De eerste prijs: medaille + een brouwersshop bon van 50 euro!
De tweede prijs: medaille + een brouwersshop bon van 30 euro!
De derde prijs: medaille + een brouwersshop bon van 15 euro!
Plaats 4 t/m 10: een brouwersshop bon van 10 euro!
Verder zullen alle winnende modellen een vermelding krijgen op de website modelbrouwers.nl!

Disclaimer: Het meedoen aan de wedstrijd is geheel op eigen risico. Schades ontstaan aan modellen tijdens, voor en na de wedstrijd zijn voor eigen rekening. De uitslag wordt bepaald door het bezoekend publiek van de modelbouwbeurs. De organisatie bepaald de plek van modellen, hier moet dan ook gehoor aan gegeven worden. Er mag natuurlijk volop gediscussieerd worden over de uitslag van de wedstrijd, maar de uitslag is wel bindend.


Laatst bijgewerkt door robin op ma 02 jun, 2014 20:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2014 15:59 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Hmmm, natuurlijk ga ik voor oprechtheid en de eerlijkheid van de modelbouwers. Maar ik kom bijvoorbeeld met mijn zwager, buurman, vader en nog wat vrienden (die ik niet heb) en die allen geen stem uitbrengen zodat ik met een "veelvoud" aan stembriefjes zit die zij voor mij invullen en natuurlijk daarbij op mijn 2 modellen stemmen en de overige drie blanco.
Zal niet zoveel voorkomen maar mij oogt zoals het beschreven staan nogal fraudegevoelig.
Nogmaals uitgaand van de eerlijkheid van de bezoekers en modelbouwers! Kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie deze vorm van fraude uitsluiten of denken uit te sluiten?

Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2014 17:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
Dit is natuurlijk nooit te voorkomen. Ook een jury heeft voorkeuren en zal nooit 100% objectief zijn. Door de grote aantallen bezoekers(zowel forumleden als niet forumleden) zul je de factor vriendjespolitiek redelijk kunnen uitsluiten. En als je wel op deze manier aan de prijzen wilt vallen, dan is het stemmen ronselen nog duurder dan de waarde van de prijs omdat er een entree wordt geheven voor de brouwersdag. Maar vooral gaan wij uit van de kracht van de grote aantallen en de sportiviteit van de brouwers!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 sep, 2012 17:20 pm
Berichten: 211
Leuk idee! Wel één kanttekening: klopt het dat er niet verschillende klasses zijn? Het lijkt mij namelijk niet handig om perfect gelakte automodellen te moeten gaan vergelijken met bijvoorbeeld verweerde militaire voertuigen en diorama's. Dat is appels met peren vergelijken en dan hangt de uitslag van de wedstrijd af van welk soort modelbouwers er komt. Als er dan bijvoorbeeld veel automodelbouwers komen dan zullen de automodellen zwaar in het voordeel zijn. :?

Wellicht iets om te overdenken? :o

Groeten,

Maarten

_________________
Afbeelding
On the workbench:
Tiger I Late Normandy 1944 1:35 - Dit project kunt u wederom bekijken op het TWENOT-forum en op modelbrouwers.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Een 'echte' jury zou hier doorheen moeten prikken, maar met zo'n systeem ben je erg afhankelijk van de smaak van het publiek. Vergeef me mijn voorkeur, maar op de ESM loop ik de met tafels gevulde auto's sneller voorbij dan een met luchtvaart gevulde tafel. Wat uiteraard helemaal niks zegt over de kwaliteit van de gebouwde voertuigen, maar het is niet mijn interessegebied.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 apr, 2014 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
De focus van de Brouwersdag ligt niet op de wedstrijd, he. De IPMS wedstrijd is een stuk belangrijker, de Bdag wedstrijd is gewoon een keer een andere insteek en kijken wat er gebeurt. Als je je niet kunt vinden in de opzet is er genoeg tafelruimte om buiten de wedstrijd om je modellen te showen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 apr, 2014 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat heb ik in de gaten en ik heb voor het eerst de Brouwersdag in de agenda staan om eens kennis te maken met heel veel brouwers die ik nog niet ken (hoofdreden 1 om te komen). Verder wil ik wat gebouwde modellen showen (reden 2) en die wedstrijd is inderdaad een leuke toevoeging (reden 3 maar geen reden om wel of niet er naar toe te gaan), echter wel met haken en ogen dus.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 apr, 2014 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
de vele bezoekers zullen allemaal een andere voorkeur hebben. Deze voorkeuren zullen elkaar redelijk opheffen. Verder hebben we zo ook niet het probleem van bijna lege categorieën en een jury die verstand moet hebben van enorm veel dingen. Wat duidelijk te leren is uit de ESM jurering, het kan nooit perfect en dit systeem is wat dat betreft een systeem dat het beste past bij modelbrouwers! Mocht het geen succes zijn, dan wordt dat natuurlijk na afloop geevalueerd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2014 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
@ Robin
aangezien ik vorig jaar hierover met Hanjo heb gepraat aan het einde van de dag, en nu deze aankondiging zie, ga ik even mijn gedachten erover laten gaan, want op de manier waarop voorgesteld is het niet echt interessant voor de inschrijvers, ik ben volledig akkoord met bovenvermelde opmerkingen.
zal één dezer mijn ideeen spuien...( btw, ik heb alleen maar het goede voor hoor, alles wat brouwersdag tot een nog groter succes kan maken )
grtz
C

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 13:54 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Al deze opmerkingen zijn ook de revue gepasseerd tijdens de avonden die we als Brouwersdagteam tot nu toe hebben gehouden. Toch denken we juist door niet naar reeds bestaande wedstrijden of jureer-vormen te kijken en out-of-the-box te denken, op deze wijze (een open publieksjury dus) een verrassend (goed) resultaat te kunnen bereiken.

De bezoekers zijn gemiddeld gezien geïnteresseerd in één of meerdere takken van modelbouw (plastic- of niet) en vaak niet gehinderd door een bak met kennis van technieken en of history in de plasticmodelbouw. Bovendien zijn beide geslachten en alle leeftijden beter vertegenwoordigd dan bij een professionele jury.

Ik bespreek na afloop graag met jullie of het mee- of tegengevallen is. We zien het als een leerschool en gaan in eerste instantie het liefst zo simpel mogelijk van start (moeilijker maken kan altijd, simpeler is lastiger). Door achteraf te evalueren en jullie commentaar mee te nemen denk ik dat we een mooie jaarlijkse terugkerende wedstrijd kunnen gaan neerzetten.

Persoonlijk lijkt me het me een grote eer om winnaar te zijn van een wedstrijd waar niet 10 maar 500 mensen hebben gestemd. Ook ben ik benieuwd door achteraf met een ervaren jurylid te praten in hoeverre de winnaars ook bij een professionele jury hoge ogen zouden gooien.

Kortom, ik kijk erg uit naar deze wedstrijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement