Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 20:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: vr 30 mei, 2014 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 aug, 2013 21:07 pm
Berichten: 14
Ik begin me steeds meer aftevragen of die stijlen niet door de productie zijn stuk gegaan. heb al 3 mensen gezien bij wie ze stuk zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: vr 30 mei, 2014 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooie kleuren combinatie Ives, :mrgreen:

Ja die raamspijltjes zijn echt super kwetbaar. Zat er zelf aan te denken om bij de volgende te bouwen Stralis ( wil nog ens een dagcabine met dubbele achterasser maken :wink: ) de spijltjes eruit te knippen en op de ramen te plakken.

Succes verder,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 18:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hoi,

Een updatetje van enkele avondjes afzondering

Ik heb al aan de voorkant en één zijkant de raamrubbers geschilderd.
Met de vrije hand heb ik toch op een vloeiende manier die 'buiging' achter de deur kunnen schilderen.
Hopelijk lukt het ook voor de andere kant :wink:

Afbeelding

Tevens probeerde ik ook eens een washje aan te brengen. Toegepast op het ?? ( hoe noemt zoiets? :oops: ) zie maar foto :lol:

Afbeelding

Ik vind het wel geslaagd maar het is achteraf niet meer zichtbaar.( was probeerseltje en moest het mislukt zijn : geen ramp)

Wanneer en hoe vegen jullie de overbodige en teveel aan wash weg?
Als de wash nog niet droog is, wordt het mee opgezogen met het wattestaafje of keukenpapiertje; en als het al droog is kan ik het niet verwijderen.
Ik wilde enkel de lager gelegen details ( leidingen, enzo) washen.
idem probleempje met de panellines :roll:

Mijn wash bestaat uit een glazen potje half gevuld met water, een drupje Dreft erin en een paar grote druppels matzwarte Revell Aqua.
Dat laat ik mbv penseeltje in de lines lopen.

groeten
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Netjes geschilderd Ives,

alleen zou ik de apparatuur wat inschilderen en daarna met een poederdoosje van Tamiya de hoeken wat bewerken.

Hier een mooi voorbeeld zoals het hoort.

Afbeelding

bron

Als je op bron klikt kom je bij een brouwer bij onze oosterburen. Echt een fantastisch model wat deze meneer bouwt. :wink:

Succes,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Haha, het moet juist passen. Ik heb daarjuist dat 'artikel' doorgelezen ( Ik verstond er nie veel van da Duits) via de link van Kevin.

Nee , ik zal dat niet toepassen want dat paneel komt er voor ( definitief) , ik heb geen scharnieren voorzien. Heb het wel overwogen, maar toch...( luiheid, onbekwaamheid,... zeker :mrgreen: )

Als je goed kijkt naar die Duitser zijn foto's , zie ik dat hij die spijlen tussen dashboard en plafond niet heeft gemonteerd. Zo kan dat binnenwerk er misschien wel in. 8) Zo kan ik het ook hoor :lol: :lol:

Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: za 14 jun, 2014 10:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hallo iedereen

Een kleine update mijnentwege . Het was mooi weer hé en een pintje is rap uit de frigo gepakt 8) :D

Voor diegenen die op mijn vorige foto's gezien hebben dat er een slechte plek in de laklaag zit ( rood gedeelte onder de deur) :Dat is herspoten.
Maar dat moet toch nog efkes bijgewerkt worden : er is een kleur/glans verschil met het gedeelte ernaast.
LIchtjes nat opschuren met schuurpapier 2000???

Afbeelding


Ook heb ik iets geprobeerd op de binnenkant van de spiegels.
Italeri stelde simpel voor om de binnenkant te schilderen, maar er zitten een paar lelijke sinkmarks te piepen.
Dus met mijn alu-tape de binnenkant beplakt om een reflekterend effect te verkrijgen ( en die sinkmarks te camoefleren). Niet dus!
Sinkmarks blijven zichtbaar door de tape en de tape zelf kan ik niet strak ( zonder rimpels en plooien ) plakken.
Methode 2 : de binnenkant van de raampjes beplakken. De plakkant van de alu-tape is ook ( mat weliswaar) reflekterend. het geheel is strakker afgewerkt.
Optie 2 heb ik dus toepast.

Links: methode 2 rechts: methode 1
Afbeelding

Terwijl ik de alu-tape toch in mijn handen had, heb ik de banden rond de dieseltank 'verfraaid'. (tape moet opbrengen, het heeft genoeg gekost)

Afbeelding


Ik heb echter ook de grill nu in een zakje met ovenreiniger gegooid. Bij het opkleuren van de STRALIS-lettertjes ( met zilverpen) is er klein vlekje naast zo'n lettertje ontstaan. Tijdens het verwijderen ervan ( met wattestaafje) ontstond er een grijze matte vlek en hoe meer ik poetste en wreef , hoe groter de vlek werd. Dan haperde ik ook nog aan een ander lettertje,.... ge kunt het wel raden,hé :roll:


Tot de volgende

groeten
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: za 14 jun, 2014 11:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Leuke details Ives. :brouw:

Wat betreft het kleurverschil zou ik aanraden om de gehele onderkant opnieuw te spuiten. Ik denk dat je altijd een lichte kleurverschil blijft houden.

De spiegels heb ik ook bekleed met folie maar dan met Bare Metal Foil. Misschien ken je het wel. Ik heb het gewoon over de transparante glaasjes gedaan. Dus gewoon op de buitenkant. Ik vind de linkste spiegel er beter uit zien dan de rechtse, maar dat is persoonlijk. :mrgreen:

Misschien een tip voor de volgende poging de om de STRALIS lettertjes in te kleuren. Mocht je ernaast geraken dan een cocktailprikkertje met een beetje alcohol en dat dan voorzichting het er naast geraakte verf verwijderen. :wink:

Succes met de herstel werkzaamheden :wink:
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: za 14 jun, 2014 11:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hallo
Eddy,

Ik heb inderdaad ook de linkse spiegel gebruikt. Misschien was de tekst en uitleg bij de foto niet voldoende :oops:

Citaat:
Wat betreft het kleurverschil zou ik aanraden om de gehele onderkant opnieuw te spuiten. Ik denk dat je altijd een lichte kleurverschil blijft houden.


Heb ik zopas ondervonden bij het opschuren met 2000 :evil:

groeten
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: za 14 jun, 2014 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Ives,

Tja, het is af en toe vallen en opstaan. :|
De spiegels zijn dus met echte glaasjes uitgerust?
Misschien een ideen om de sink-marks gewoon weg of uit te frezen of een hele dunne plaatjes styreen op maat snijden?
In ieder geval is deze manier ook goed gelukt.

Jammer van het kleurverschil, maar zoals gezegd, even overnieuw spuiten en je hebt er later alleen maar plezier van dat je het toch gedaan hebt. :wink:
Succes met deze Stralis!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: ma 16 jun, 2014 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Je kan de spiegelglaasjes ook aan de buitenzijde met chroomfolie beplakken, dan krijg je het echt spiegelend. De chroomfolie die in sommige (oude) Revell kits zit is mooi dun.

Verder wordt het een fraaie Stralis. Je krijgt de spuitfoutjes er mooi uit en met het zwart er bij toont het heel goed.

Succes verder, André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement