Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: vr 04 jul, 2014 10:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Hallo Ives, met wat tegenslagen is het je toch gelukt om een erg mooie Stralis neer te zetten.
Mooie kleuren en lekker strak gespoten.
Voor wat die Iveco letters op de achterspatborden betreft, ik zou deze niet wit verven. Het
is een hele klus om het strak te krijgen. En zitten er geen witte decals in de kit die op de achter
spatlappen geplaatst moeten worden? Zie als voorbeeld onderstaande foto, een Stralis in de nu
erg actuele kleur Oranje!

Afbeelding


Groet, Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: za 05 jul, 2014 9:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ives,
als de letters in reliëf op de achterspatlappen staan, had je ze kunnen verven terwijl ze nog aan de sprue zaten, met een bijna droog penseeltje en een vaste hand, je moet je er even goed kalm voor gaan zitten en dan lukt het wel, maar nu zal dat wel zo goed als niet meer mogelijk zijn (tenzij Mr. Skinny Pete ze weer zou afhakken en Mr. Sticky Fingers ze er nadien weer aanplakt :lol: ). Je zou nu ook kunnen met wat matwit alleen de "binnenkanten" van de letters wat kleuren, niet overdreven, want zoals deze truck al niet meer zo glansnieuw eruitziet, na een paar (tien)duizend kilometer en een paar bezoekjes aan de truckwash zijn die letters ook niet meer spierwit en de randen zijn meestal het eerste dat afwrijft met het wassen.
Paiste schreef:
nu erg actuele kleur Oranje

off topic: ze zijn hier al even gek (en zeker vanavond), gelukkig (of niet?) moet ik werken, dus ik zal er nuchter bij blijven..... :mrgreen:
Morgen hoor ik het wel op het nieuws. Mijn pronostiek? Laat ik dat maar voor mezelf houden, anders wordt dit topic ellenlang en niet meer over de Iveco.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: za 05 jul, 2014 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ik dacht bij een ander topic te hebben gezien dat de letters IN de spatlap zaten i.p.v. erop. Maar ook bij opliggende letters kun je redelijk makkelijk de letters kleuren: gebruik je vinger en wrijf/dip elke keer met een witte vinger iets over het reliëf, je kan ook met een fijne kwast de letters nalopen en indien het niet bevalt gewoon wegvegen met wat wasbenzine. Ingebrachte letters zoals ik dacht dat het waren zijn nog makkelijker: met de kwast invullen en de randjes direct met een doekje met wasbenzine strak wrijven.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: ma 07 jul, 2014 18:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hallo Heren,

Die IVECO-letters die nog moeten in het wit geschilderd worden , zitten wel degelijk verzonken, IN de spatlappen.

Nog juist te zien op de foto
Afbeelding

Het zou dus niet zo moeilijk mogen zijn om dat te schilderen/ kleuren met een witte stift :D

Johannes had het dus bij het rechte eind :lol:


Groeten
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: IVECO Italeri
BerichtGeplaatst: di 08 jul, 2014 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ik zie er ook staan in reliëf (en nog een stukje groter zelfs) op de achterlichthouders..... :wink:
Zet Picasso maar aan het werk :lol: :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement