Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 20:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2014 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 apr, 2013 11:20 am
Berichten: 197
Woonplaats: België
Mooie Simba,
Ziet er netjes en strak geschildert uit.
Ben benieuwd hoe het afgewerkte model eruitziet.
Heb in Jabbeke nog staan twijfelen of ik hem zou kopen maar eerst afwachten wat enkele die hem bouwen ervan zeggen.
mvg Bruno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2014 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
Hoi

@ plastiekprutser, ik vind de kit tot nu toe goed meevallen , het is nog afwachten hoe het zal verlopen met de grote onderdelen samen te voegen.

Wat ik nu wel wat spijtig vind , dat is dat er niet zo gedetailleerde beschrijving is van hoe de materiaal bakken aan de binnenkant moeten geschilderd worden, de letters van de kleuren staan erbij maar je ziet niet zo goed op de tekening wat juist moet geschilderd worden.

Nu heb ik zitten zoeken naar andere modellen en kom al tot de conclusie dat er verschil is tussen de modellen lijkt of ze geschilderd zijn, naar eigen zin, met natuurlijk reeële kleuren .

Ik plaats zo vlug mogelijk nog wat foto's

Groetjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
Hallo iedereen,

na een paar avondjes wat zitten te bouwen ( vooral schilder werk) , ben ik tot het volgend resultaat gekomen. het interieur wat je langs boven kant ziet, zoals de pomp gedeelte en de toegangs luiken voor de reservoirs, hebben hun kleurtje gehad.
Veel kan ik daar niet over zeggen, want van de pasvorm heb ik nu nog niet veel last. Ik zal nu gaan te weten komen of alles mooi past, want , nu gaan de grote stukken allemaal bij elkaar moet gaan.

hier alvast een klein tussen standje van zaken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het voordeel van zo foto's te nemen dat is dat je toch klein foutjes ziet die je pas ziet als je dicht bij kijkt. hier en daar wat verf ernaast , geen paniek wordt allemaal opgelost.

groetjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Dat is allemaal wel heel mooi en strak in de verf gezet zeg. Het blijft een geweldig ding die simba, zowel in 1:1 als 1:24 en gezien je werkzaamheden tot dusver wordt dit een hele strakke.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 maart, 2014 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hele mooie strakke verf kunsten die je laat zien.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 maart, 2014 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
Dank voor jullie mooie reacties.

Altijd leuk om positief nieuwste ontvagen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 maart, 2014 7:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Het is inderdaad bekend dat je met detailfoto's vaak toch meer ziet dan met het blote oog, dat komt doordat je de lens focust op een klein vierkant vlakje en het erg vergroot, terwijl je met je ogen veel meer het geheel ziet. en daarbij komen soms kleine dingetjes naar boven welke opvallen. Maar ik vind hem nu al mooi en strak hoor.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2014 23:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 nov, 2006 20:02 pm
Berichten: 341
Hallo,

Na enkele weken van bouwen aan de simba, ga ik even een pauze in lassen om niet te vlug uit gekeken te zijn op dit model.
Ik ben ondertussen aan de cabine begonnen, daar zijn wat moeite met de pasvorm. En om niet te veel te moeten vloeken , heb ik hem even aan de kant gezet. Ik ben nu bezig met een klein militair kitje van tamiya.

Ondertussen ben nog aan het afwachten op mijn motor guzi op 1/6 met werkende onderdelen.

Vanzodra ik terug aan de simba begin zien jullie wel de verslagen .

Hebben jullie soms ook een dipje of gewoon behoefte om eens een ander model te maken .

Groetjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2014 18:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 20:22 pm
Berichten: 81
Soms is dat het beste om even een model weg te leggen voordat je je aan het model gaat irriteren, waar je later spijt van kunt krijgen als het model af is met een paar afgeraffelde details omdat je er geen zin in had. Ik heb zo'n moment als ik aan het spuitwerk moet beginnen. Vaak stel ik dat maar uit en begin al met een volgend model. Momenteel als resultaat dat er drie modellen liggen te wachten op een spuitlaag en een vierde al weer in wording is...

Maar één ding is zeker: ooit komen ze af! :D

_________________
KLAAR!!! 1:24 MB Atego Schlingmann TS: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=23527
KLAAR!!! 1:25 ALF Eagle: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=23526
1:24 HVII Mercedes-Unimog U1300L Haagsche brandweer: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=26733
1:144 Airbus A320 Alitalia: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 46&t=41589
1:25 American La France 1000 Engine: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=43098


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2014 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Wow wat een gaaf model. Deze lijkt mij ook wel gaaf om te maken. Hoop dat je hem binnenkort wel af maakt :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement