Hallo brouwers!
Wederom bedankt voor jullie complimenten en interesse!
@Odorf,
Als je "Fuso" gegoogled hebt dan moet je ook eens voor de gein naar Isuzu Gigamax en Nissan Diesel googlen.
Geheid dat je de hele avond niet meer
voor je scherm vandaan komt...
...
achter je scherm zie je alleen maar kabels.
Wat de wanddikte betreft, de cabineplaten worden opgebouwd uit 2 plaatjes van 0,5mm, wordt dus 1mm, en is dik genoeg voor de stevigheid.
Zo gauw het dak erop word gelijmd, wat ik nog moet maken, krijg je al een stevig verband.
De bodemplaat zal gecombineerd worden met 0,75mm voor de bodem en 0,5mm voor de motortunnel.
Dus wat lijmbevestigingen heb ik contact genoeg.
Dan nog even wat plaatjes van de achterwand.
Dit moet geheel op basis van foto's gemaakt worden.
Het voordeel is wél, dat de Japanners de foto's van recht van voor, opzij en van achteren nemen, en hierdoor nagenoeg geen vertekening heeft op de vlakke delen.
Hiermee reken ik de schaal van de foto uit naar werkelijke maat en dan weer terug naar 1/24, dit continu tot ik alle gegevens bij elkaar heb gerekend.
De foto....
Het styreen....
De achetrwand wordt opgebouwd uit 3 lagen van 0,5mm, 1 volledige dichte plaat waarop de cabinedelen worden gelijmd en 2 lagen met de contouren van de constructie.
Héél veel meten en snijden met het bekende "pizzames", werk nog steeds met het 1e snijwieltje.
De bovenkant is 1,5mm dik en moest boven de achteruit, schuin weggeschuurd worden.
Dan even met tape fixeren om te zien hoe het eruit ziet.
Nu nog de onderste uitstulpingen op maat snijden uit 1 mm styreen en 8 reepjes onder de achterruit plaatsen.
Zo al met al ben ik voorlopig nog wel even bezig met de achterwand, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik er ontzettend veel plezier in heb met het maken van deze cabine, ok, het gaat wel eens even mis met snijden, maar dat hoort er allemaal bij.
Bij de metaalbouw was dit ook niet anders.
Heren.....tot de volgende!
Hermann.