Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 9:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 apr, 2014 7:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Maar eens begonnen met het pio rek

Valt weinig over te zeggen, kwestie van foto's kijken en frunniken
Heb alwel de houweelsteel gemaakt, de rest moet er nog ff bijgemaakt worden

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2014 14:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Weer een stapje verder, klein stapje welliswaar, maar wel even werk, heb nu ook de schep en de bijl klaar

Moet nog wel een beetje verder afwerken zie ik op de foto, maar die is dan ook aardig vergroot want het geheel is 28 mm lang en 9,5 mm breed.
Heb doelbewust voor houten stelen gekozen (zoeken in de sparpartbox is makkelijker), want die kan je mooi bewerken als ze geschilderd zijn.

Afbeelding

Ben hem ook aan het digitaliseren, altijd makkelijk voor de 3D printer ooit :lol:

Nu alleen nog de pikhouweel, althans het blad en de diverse klemmen en riemen en dan is er weer een deelproject klaar

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2014 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Da's een heel mooi rekje geworden, dat zijn wel de dingen die het hem doen.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2014 14:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
thanks Rolf

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2014 23:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Geweldig! :brouw: Vooral het handvat van de schop ziet er zeer natuurgetrouw uit.
En dan te bedenken dat het op de foto al enorm uitvergroot is.
Soms moet ik even realiseren dat dit 1:35 is in plaats van 1:24.

Succes,
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2014 23:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Thanks odorf

Ik heb het gereedschap vastgelijmd op het rek, ik zat een beetje te twijfelen of ik het apart zou schilderen, maar och, met olieverf krijg ik ook wel verschil in het geheel.
Moet alleen nog de spanriempjes maken en de spanklem voor de beugel over de pikhouweel.

Op de foto het rek maar eens op het spatbord gelegd. is meteen te zien waarom die valbeugels er op zitten, alleen helpt het niet altijd, rechter frame van de ruit is toch gebroken.

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2014 21:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb het even helemaal gehad met de cabine, elke keer zie ik weer dingen die ik wil verbeteren, zijruitjes repareren, steeds weer bijwerken en zo, ding lijkt steeeds schever te staan, radius van de spatborden aangepast, maar zu zitten ze een beetje vreemd, kortom, ik had de neiging vandaag om er een 3D tekening in 2D van de maken (synoniem om tegen de muur te kwakken).

Ik ben dus maar wat anders begonnen en heb de toolbox en het jerrycan rek gemaakt. Ik laat het rek leeg, ten eerste omdat ik ergens een rekenfoutje heb gemaakt en daardoor een paar mm te kort kom (ik geef het eerlijk toe) en het geeft een beetje diepte aan het model als het in 1 kleur staat, bijkomend voordeel dus.

Nou ja, maten zijn bekend, tis 12 mm in het vierkant, en heb zelfs wat PE toegevoegd, ik heb nog het een en ander in de sparebox liggen.

okee, nu maar weer plaatjes, zal van de week de beide rekken en de toolbox eens in de kleur gaan zetten en afwerken, puur ter indicatie hoe het gaat worden en of ik nog niets verleerd ben.

Afbeelding

Ik weet dat ik het jerrycan rek, niet geheel juist heb gemaakt, misschien dat ik dat nog aanpas. ik doel dus op de strip die eigenlijk los hoort te hangen aan de voorzijde om de jerrycans te pakken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Kijk, hier begint dan het echte kleine priegelwerk. :D
Ziet er al héél overtuigend uit, op de foto lijkt het nog een behoorlijk formaat te wezen maar in werkelijkheid is het echt heel klein en iel allemaal.

Wel grappig dat je voor de schep styreen gebruikt, bij mij zou messingfolie of dun blik de 1e keus zijn.
Aan het uiteindelijke resultaat maakt het zo te zien eigenlijk helemaal niets uit.
Want ook hier heb je de vormen er heel mooi in zitten.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 apr, 2014 20:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb de toolbox, het jerrycan rek en het piorek in de kleur gezet.
Ik ben een beetje aan het experimenteren geweest tot ik een kleur had die aan mijn wens en verwachting voldeed. het was best simpel uiteindelijk.
Het is geen kopie van de RAL 6014, maar meer gebaseerd op het effect van de kleur van veel foto's. het komt heel vaak wat grijzig over. Ik ben dus met diverse groen en grijs aan het spelen geweest en uiteindelijk gekomen op 90% US Dark green en 10% US grijs.
Ik heb rekening gehouden met een eventuele verwering, dus vandaar dat ik het iets lihter heb gehouden. Er komt nl een blauw en groen filter overheen, aan postshading waarschijnlijk hooguit wat geel op de grote vlakken, tenminste dat is de planning maar zoals ik dagelijks meemaak is er niets veranderlijker dan een planning.

Okee, hier even een daglichtfoto met een heel aardige benadering van de kleur

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 apr, 2014 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
echt goed getroffen. en met de kleur erop is het wel heel erg realistisch. aan de ene kant altijd weer jammer om het te spuiten, zodat de "ruwbouw" een beetje verdwijnt, maar zo mooi als straks het totaalplaatje gereed is!
Ik doe het altijd een beetje anders zoals jij doet, alles zover mogelijk prepareren, en dan in zijn geheel alles spuiten. ik denk dat dan het kleur verschil er niet is. zoals jij nu doet, hoe doe je dat dan? meng je verf wat ruim voldoende is voor het hele voertuig, of meng je steeds gedeeltes? lijkt me wat moeilijker om steeds de zelfde kleur te realiseren. nu ga je ook verweren en valt het wellicht veel minder op. geen commentaar hoor, maar ben gewoon benieuwd.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement