Tja, een werkpaard en een lelijke ook nog maar passend in het tijdsbeeld van begin jaren 70.
En verweren.....André je kent mijn mening over verweren: te vaak zie je dat het smeerwerk wordt en meer camouflage van niet zulke mooie plekken op je model. Goed verweren is een kunst op zich en ik kan het niet dus bij mij maar schoon gewassen auto's zoals de chauffeur en de baas dat ook graag heeft.
Verder maar weer.
Het chassis is verder afgebouwd met de nodige kabels en leidingen, alhoewel basic is het altijd een avond of 2 prutswerk maar gelukkig begin ik de oude systemen nu een beetje door te krijgen en had nog een foto van een chassis.
Vanalles en nog wat is gebruikt voor kabels, de Action en van die andere winkels hebben genoeg op gebied van rijgkoord, elastiek, koperdraadjes etc. en daar maak ik graag gebruik van.
Passen en meten bracht aan het licht dat er t.b.v. de tankbuis wel een stukje uit de laadbak moest, ik heb geen foto van de rechterkant dus daar even die vrijheid genomen.
Kleurtje gespoten, beetje mengsels van alles en nog wat om het typische rood-bruin te krijgen.
Daarna de cabine gespoten. Dat was vorig jaar en een paar dagen geleden bleek gewoon dat het rood te donker was. Normaal gesproken gebruik is Ferrarirood van Revell maar in combinatie met het wit van de bak bleek de overgang niet goed. De onderrand van de bak was inmiddels ook in die Ferrarirode kleur en na een paar dagen aankijken en vergelijken met de foto heb ik de cabine en de onderrand van de bak Revell nr. 21 overgespoten. Dat is een lichtere kleur rood en op het wit is de overgang beter en komt de kleur ook beter bij de foto uit. Alhoewel dat laatste altijd discutabel is met foto's van bijna 40 jaar oud.
Dry fit dan maar.
Vooreerst maar weer genoeg.
Johannes