tja, inderdaad vond ik dit ook altijd lelijke auto's maar ik ben de laatste tijd ook alleen maar bezig met lelijke vrachtwagenmodellen bouwen: de Bedford TK en KM zijn niet moeders mooiste en deze MB past er mooi bij.
De grille heeft me nog wel goed bezig gehouden. Toch de stoute schoenen maar aangetrokken en een avond gespendeerd om de grille open te snijden. Ik heb dus van dat Evergreen ribbelplaat als basis gebruikt, met een 0.8 mm boortje de einden van de sparingen gemarkeerd en met een nieuw mesje de sleuven van 0.8 mm gesneden. Menigmaal spijt gehad van deze poging en mijn eerdere grille is gesneuveld maar na veel zweten en verwensingen is de nieuwe er zo uitgekomen. Ik moet nog kijken of de Mercedesster voldoende stevigheid aan de sleuven geeft of dat er toch een heel dun plaatje achter moet maar op zich ben ik er tevreden mee. Beter dan met zwarte inkt een streepje tekenen op de donkergrijze grille.
Poeh, de macrostand kan ik mooi gebruiken als vergrootglas.....
De koplampunits zijn dus ook klaar m.u.v. de koplamplens. Omdat er veel chroom op zit heb ik Humbrol zilder gebruikt en tjonge het resultaat is nog beter dan Alclad... Vanavond de zaak maar eens bijwerken met een stukje schuurpapier en de grille zijdeglans zwart spuiten.
Het chassis is verder gedetailleerd, het remsysteem is wederom luchtdruk hydraulisch bekrachtigd op de voor- en achterwielen.
Bijzonder is de stabilisatorstang op de voor- en achteras, die zitten precies verkeerd op t.o.v. de verwachting en die van de achteras is voorzien van een bocht voor de aandrijfas. Maar ook hier zeggen plaatjes meer dan woorden.
Op de moeilijke plekken al een begin gemaakt met de hydrauliekleidingen, dit zal nog verder doorgevoerd worden.
Johannes