Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2014 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Woedram schreef:
Eeeehhh, de krassen in de tafel?.....was dit tijdens de verwensingen er in gekomen of was dit voordien al zo? :?

Hermann.

Maakt niet uit, even terugschuren, indien nodig uitrepareren met bijvoorbeeld kneedbaar hout (spaarzaam) en vervolgens 3 x behandelen met een 1 of 2-komoponent blanke lak, tussentijds waterproof schuren...........Sorry, macht der gewoonte :lol: :lol: :mrgreen:

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2014 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad moest ik nog schuren Hermann, foto nog in de onafgewerkte fase en de grille ligt nu lekker bij de radiator kromtrekkend te drogen. Nagelvijltje.....mijn vrouw heeft geen nagelvijltjes van 0,8 mm en de macro geeft iets weer waar je oog niet toe in staat is.
De tank is ook het normale vijl- en schuurwerk André, soms vergeet ik die stappen en werkwijzen wel eens aan te geven.
Vooruit, de veerpakketten komen ook uit de grabbelbox maar dat heeft met luiheid te maken.
Omdat ik geen hobbyruimte heb moet ik op de keukentafel werken, erg vervelend want als ik al kan bouwen zonder grijpgrage kinderhandjes dan is het 's avonds en voor je het weet moet alles weer opgeruimd zijn en ben ik de volgende dag weer alles kwijt.
De deuken en krassen zaten al in de tafel.............is er niet beter op geworden sinds ik de tafel voor hobbybouw gebruik natuurlijk. Niks uitstoppen maar een flinke schuurbeurt en een keer beitsen zit er nog wel aan te komen.
Ter afsluiting even een dryfitje met reeds rood gespoten cabine en al wit gespoten bak, wel nog met de oude grille...

Afbeelding

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2014 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Hoi Johannes, ik had nog niet gereageerd op je lp. Je had me al verteld dat je de Big Benz zou gaan verbouwen. En omdat ik zelf ook een lp aan het bouwen ben, volg ik dit topic met interesse. Het lijkt wel alsof jij alsnog een andere variant van deze cabine hebt; ik denk dat als ik de zaag in de mijne zou zetten deze nog niet helemaal op het grote origineel gaat lijken. (Overigens, mijn eigenbouw van deze truck ligt even stil omdat ik met mijn pleintje en bomen bezig ben.)

De grote vorm van de cabine van jou ziet er al strak uit, maar ik ben niet geheel overtuigd van je gril; ik heb zelf ook wel eens gemerkt dat als je materiaal weghaalt/schuurt/vijlt, het niet zo strak wordt als wanneer je het opbouwt uit bijvoorbeeld plaat en strip. Misschien is het een idee om de grille op te bouwen uit plaat waarop strips komen? Daar waar de opening zit kan je uitgaan van plaat wat horizontaal komt te liggen zodat het minder vervormt? Dan ben je de druk van de strips kwijt die nu vervormd zijn door het vijlen/schuren. Snap je wat ik bedoel?

Succes verder,

Groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2014 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Hallo Bryan,
Ik weet toch zeker dat we dezelfde BIG cabine hebben want die had je mooi op de foto staan, een foto die ik dus verzuimd heb te maken. Ook dat jij andere gegevens hebt dan dat ik heb en daar zal het verschil dan in uitleg/inzicht voor de ombouw in moeten zitten.
Dat met die grille komt goed durf ik nu wel te zeggen. De verf is nog te nat om een foto te maken en het licht ook bagger maar morgen komt ie ten tonele wellicht met ster en strepen. Wat jij bedoelt snap ik, nadeel vond ik dan dat de grille nog niet open is wat de bedoeling wel was en je tevens weer naden maakt waar je het net niet wilt hebben. Tevens hebben we het over tiendes van millimeters en dat is dan ook nog wel een klus om dat met losse strippen te klaren. Ik kijk het nu aan en kan altijd nog een plaatje erachter lijmen mocht het toch willen trekken. De Mercedesster zorgt er straks voor dat de lange strepen niet gaan trekken, dat is de bedoeling in ieder geval.
Jij maakt toch het type met de koplampen in de bumper dacht ik? Ben wel benieuwd hoe je verder gaat met die kleine, het past wel goed in het kermissfeertje.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jan, 2014 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Je gaat als de brandweer Johannes.
De cabine staat zoals we van je gewend zijn weer strak in de lak en de bak ziet er ook goed uit.
Ondanks dat ik helemaal niets met dit soort auto's heb vind ik het toch heel boeiend om te zien hoe je de speelgoed cabine omtoverd tot een natuurgetrouw model, mijn complimenten daarvoor.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jan, 2014 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik had het wel door Johannes, dat de brandstoftank door het beter vijl- en schuurwerk is ontstaan, heel mooi in gelijke rondingen gedaan. En dat je onderdelen uit de grabbeldoos gebruikt zie ik persoonlijk niet als luiheid. Waarom het wiel, of eerder de bladveer, opnieuw uitvinden? Tenzij de vorm totaal niet klopt dan snap ik jouw gevoel erbij maar 9 van de 10 weten dat toch niet! Ik ben nummer 8 :wink:

En weer fraai in de lak! Als we ooit een verweerd model van jou gaan zien is dat een mijlpaal in modeltruckland! :mrgreen:

Succes verder, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jan, 2014 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Ha Johannes,
Leuk weer een model van jou hier te zien.
Heb je nog wat aan scans van een LP folder ?
Of is het mostert na de maaltijd :lol:
Succes met de afbouw.

Groeten Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jan, 2014 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Mooie verbouwing weer Johannes. Dit soort modellen, gewoon simpele werktrucks zonder bling bling, zijn toch alltijd het mooist.

Gr. zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2014 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Tja, een werkpaard en een lelijke ook nog maar passend in het tijdsbeeld van begin jaren 70.
En verweren.....André je kent mijn mening over verweren: te vaak zie je dat het smeerwerk wordt en meer camouflage van niet zulke mooie plekken op je model. Goed verweren is een kunst op zich en ik kan het niet dus bij mij maar schoon gewassen auto's zoals de chauffeur en de baas dat ook graag heeft.

Verder maar weer.
Het chassis is verder afgebouwd met de nodige kabels en leidingen, alhoewel basic is het altijd een avond of 2 prutswerk maar gelukkig begin ik de oude systemen nu een beetje door te krijgen en had nog een foto van een chassis.
Vanalles en nog wat is gebruikt voor kabels, de Action en van die andere winkels hebben genoeg op gebied van rijgkoord, elastiek, koperdraadjes etc. en daar maak ik graag gebruik van.
Passen en meten bracht aan het licht dat er t.b.v. de tankbuis wel een stukje uit de laadbak moest, ik heb geen foto van de rechterkant dus daar even die vrijheid genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kleurtje gespoten, beetje mengsels van alles en nog wat om het typische rood-bruin te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de cabine gespoten. Dat was vorig jaar en een paar dagen geleden bleek gewoon dat het rood te donker was. Normaal gesproken gebruik is Ferrarirood van Revell maar in combinatie met het wit van de bak bleek de overgang niet goed. De onderrand van de bak was inmiddels ook in die Ferrarirode kleur en na een paar dagen aankijken en vergelijken met de foto heb ik de cabine en de onderrand van de bak Revell nr. 21 overgespoten. Dat is een lichtere kleur rood en op het wit is de overgang beter en komt de kleur ook beter bij de foto uit. Alhoewel dat laatste altijd discutabel is met foto's van bijna 40 jaar oud.
Dry fit dan maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooreerst maar weer genoeg.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2014 23:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Johannes,

Fraai geheel en knap gedetailleerd chassis, zonde dat je daar straks weinig meer van terug ziet. Ik weet niet of jij de "dure" cabine heb of juist de "goedkope" Ik heb vroeger heel wat ritjes in de 813 meegemaakt en die hadden rechts een bankje in de cabine ipv een losse stoel. Ik weet echter niet of dit een optie was bij deze modellen maar wilde deze info wel even met je delen...

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement