Hallo brouwers,
mijn tussenring is binnengekomen, dus ik kan aan de slag met de tank.
De buisdelen worden wel op een draaibank nog even vlak en haaks gedraaid, en dan krijg ik ze terug.
De bol voor de achterkant blijkt ook fantastisch aan de maat te zijn, alleen een juiste kopdeksel heb ik nog niet kunnen bemachtigen, wellicht dat ik die toch ook maar op de draaibank maak.
Voordeel is dan dat ik die van PVC kan maken, en dus niet nog een andere soort kunststof.
De ribbels komen door het frezen, dat is namelijk gedaan met een klein bol freesje, en dat ziet er erger uit dan dat het is, dat krijgen we wel glad.
Aan de binnenkant is goed te zien dat de ring gewoon concentrisch is opgespannen op de freesbank, en toen conisch circulair gefreesd.
Hij is lekker licht, dus daar hebben we straks geen last van extra gewicht.
Ook nog van de chauffeur die deze wagen nieuw heeft gekregen in 1979 nog enkele foto's gekregen, waar ook goed op te zien is dat de trekker toen is afgeleverd op 1200 X 20 banden, en dat is ook precies wat er in de doos bij is geleverd.
Dat is dus historisch correct, want ik had ze eerst willen omzetten naar de modernere variant, 295-80-22,5.
@ Theo: dank voor je reactie, en ik waardeer je belangstelling en input. Ik had je een privé-berichtje gestuurd, maar wellicht dat je dat nog niet gezien had. Ik ben zeer geïnteresseerd in tekeningen en maten van de achterkant, dus als je me die zou kunnen bezorgen, heel graag!
Groet,
Boenie.