Hallo brouwers!
De kleine details zijn nu gereed op deze trekker.
De werklamp, slangen en de koppelschotel zitten er nu allemaal op.
De slangen heb ik uitgerust met busjes die later zo op de aansluitingen van de trailer geschoven kunnen worden, en ook netjes blijven zitten als de trailer er achter staat.
Natuurlijk zijn de kabels en leidingen ook weer doorgetrokken op de cabinebeugel, mogen in dit geval niet ontbreken.
De lamp komt uit een accessoireset van Italeri en de beugel is van styreen asjes gemaakt.
Er komt trouwens geen traanplaat op het chassis omdat ik de bak en retarder mooi in het zicht wil houden.
De antenne heb ik van een dun stukje ijzerdraad gemaakt en de steuntjes van styreen en 0,5mm gaatjes geboord.
Het was even goed opletten met lijmen om niet te morsen, maar is gelukkig helemaal goed gekomen.
Nu alleen nog de....... decals en dan de spiegels.
Dan het 2 gedeelte van dit project, de trailer!
Ja ik weet het, het plaatje is van een trailer in 1/25 maar deze is die ik aan het maken ben, is de 1/24 versie.
Om te beginnen kon de bouwtekening zo tokeledokie het ronde grijze archief in.
De trailer wordt helemaal herzien en alles wat zo'n beetje te versnijden was, heb ik ook versneden, verzaagd en vermaakt.
Het wordt dit keer een geen Pacton, maar iets van Netam.
De lange chassisbalken heb ik ingekort en de vernauwing verder terug naar achteren gebracht.
Hiermee wordt de kop een stuk korter zoals ik op het referentie materiaal gezien heb.
Met de lange kop, zoals DMTC ontworpen heeft, is deze trailer geschikt voor een kiep installatie.
Verder de dwarsspanten volgens de voorbeelden gemaakt en de steunpoten van 6,3mm styreen buisjes gemaakt.
De zwengelunit is ook vermaakt d.m.v een 0,5mm styreen plaatje ertussen en dan nog een vormpje maken met dezelfde grootte als de voorkant.
Met het assenstel is het ook weer hetzelfde verhaal als bij de Pacton.
Alle steunen opnieuw gemaakt van 0,75mm styreen, omdat de assen moeten kunnen bewegen.
Reden 1: omdat het kan, en reden 2, omdat dan de wielen altijd de grond raken, ongeacht de stand van de trailer.
Op de middelste steunen komen de bewegende jukken te zitten waar later de zelfgemaakte bladveren, los in komen te zitten.
En dan de styreen versie......
De velgen heb ik wederom laten printen en deze keer komen er 2 afwijkende velgen onder de trailer.
Bij het referentie materiaal zag ik dat dit heel vaak het geval is of was, bij de 20 Footers en vond het eigenlijk wel een leuk afwijkend aspect, dusssssssss..........
Zo heren, de bouw van de trailer verloopt zoals gepland en ik zal hier ook weer de echt werkende twist-locks er op gaan maken.
Momenteel liggen de 4 bladveren te drogen en daarmee staat deze trailer binnenkort op zijn wielen.
Ik zou zeggen, tot de volgende.
Hermann.