Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 330 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 21:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
:lol:

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo heren, bedankt voor de mooie complimenten en reacties! :brouw:

Ik zal inderdaad geen cabine switch meer doen... :lol: ....ik was wel even benieuwd hoe het groen zou staan bij het roodbruine chassis, maar zoals Johannes al schreef, staat het groen met het donkergrijs perfect.

Wat de brandstofleidingen betreft, je kan best eens gelijk hebben Johannes, ik heb daar eerlijk gezegd niet echt goed op gelet.
Ik hield alleen rekening met een toevoer en een terugloop, metertje even niet aan gedacht. :oops:
Ik zal wel kijken of dit nog netjes wil lukken en anders.........volgende keer beter opletten. :wink:

Wat de naven betreft, bij de NG blijven die zilverkleurig omdat dit zo vanuit de fabriek standaard geleverd werd.
ook zie ik op het gros van de referentiefoto's dat deze naven ook gewoon zilverkleurig zijn of waren, sommige gekleurde velgen en naven daar gelaten natuurlijk. :wink:

Voor deze Eurocab laat ik ze ook gewoon staalkleurig, ook om dezelfde reden maar ook omdat de staalkleur een enemal verf is en de donkergrijze kleur een acrylverf, en deze vinden elkaar niet zo aardig. :wink:
Ook ben ik van mening dat anders de zijkant té donker gaat worden en met deze staalkleurige velgen met naven, dit een beetje breekt.......dit naar geheel persoonlijke smaak en mening natuurlijk.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 apr, 2014 18:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Twee leidingen en 1 dun draadje....
Meestal geknoopt in 1 vlechtmantel.

En bij dubbele tanks ook onder nog een leiding van de ene naar de andere tank, met kraantjes....

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 apr, 2014 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Duidelijk wat betreft de naven Hermann.
Het doet er ook niet meer of minder om, maar was gewoon even een persoonlijk hersenspinseltje.
Als jij het zelf mooier vind zo moet je het natuurlijk gewoon zo houden :wink:.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2014 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Hermann,

Als je er toch nog een leidingkje bij maakt.
Doe er dan ook nog een voor de standkachel :lol:
In die tijd werd er een extra standpijpje in de tank gezet.
Is weer een mooie geworden :D .

Groeten Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2014 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Als je dan toch bezig bent, kan je zeker ook net zo goed alles werkend maken, of niet Kees? :lol: :D

ik zou zeggen, de punten die je aangaf (verf vooral) goedmaken, en voor de rest alles zo laten.

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 1:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo mannen, bedankt voor jullie reacties! :brouw:

Wat de standkachel betreft, in het vele referentie materiaal kwam ik dit tegen.........

Afbeelding

Is dit de bewuste pijp van de standkachel?????.........deze pijp zit hier niet in de tank maar op de uitlaat.
Ik mag hopen dat het geen open verbinding is...... :lol: ........ :oops:

De kabel voor het metertje is inderdaad geplaatst, ik kon de rest niet gaan loshalen omdat alle gelakte attributen met secondelijm zitten vastgeplakt, eraf halen resulteert in gegarandeerde schade en heb dit uiteindelijk op geheel eigentijdse wijze weten op te lossen.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 15:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

De kleine details zijn nu gereed op deze trekker.
De werklamp, slangen en de koppelschotel zitten er nu allemaal op.
De slangen heb ik uitgerust met busjes die later zo op de aansluitingen van de trailer geschoven kunnen worden, en ook netjes blijven zitten als de trailer er achter staat.
Natuurlijk zijn de kabels en leidingen ook weer doorgetrokken op de cabinebeugel, mogen in dit geval niet ontbreken. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

De lamp komt uit een accessoireset van Italeri en de beugel is van styreen asjes gemaakt.
Er komt trouwens geen traanplaat op het chassis omdat ik de bak en retarder mooi in het zicht wil houden.

Afbeelding

Afbeelding

De antenne heb ik van een dun stukje ijzerdraad gemaakt en de steuntjes van styreen en 0,5mm gaatjes geboord.
Het was even goed opletten met lijmen om niet te morsen, maar is gelukkig helemaal goed gekomen.

Afbeelding

Nu alleen nog de....... decals en dan de spiegels.

Dan het 2 gedeelte van dit project, de trailer!

Afbeelding

Ja ik weet het, het plaatje is van een trailer in 1/25 maar deze is die ik aan het maken ben, is de 1/24 versie.
Om te beginnen kon de bouwtekening zo tokeledokie het ronde grijze archief in. :lol:
De trailer wordt helemaal herzien en alles wat zo'n beetje te versnijden was, heb ik ook versneden, verzaagd en vermaakt.

Het wordt dit keer een geen Pacton, maar iets van Netam.
De lange chassisbalken heb ik ingekort en de vernauwing verder terug naar achteren gebracht.
Hiermee wordt de kop een stuk korter zoals ik op het referentie materiaal gezien heb.
Met de lange kop, zoals DMTC ontworpen heeft, is deze trailer geschikt voor een kiep installatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder de dwarsspanten volgens de voorbeelden gemaakt en de steunpoten van 6,3mm styreen buisjes gemaakt.
De zwengelunit is ook vermaakt d.m.v een 0,5mm styreen plaatje ertussen en dan nog een vormpje maken met dezelfde grootte als de voorkant.

Afbeelding

Met het assenstel is het ook weer hetzelfde verhaal als bij de Pacton.
Alle steunen opnieuw gemaakt van 0,75mm styreen, omdat de assen moeten kunnen bewegen.
Reden 1: omdat het kan, en reden 2, omdat dan de wielen altijd de grond raken, ongeacht de stand van de trailer.
Op de middelste steunen komen de bewegende jukken te zitten waar later de zelfgemaakte bladveren, los in komen te zitten.

Afbeelding

Afbeelding

En dan de styreen versie......

Afbeelding

De velgen heb ik wederom laten printen en deze keer komen er 2 afwijkende velgen onder de trailer.
Bij het referentie materiaal zag ik dat dit heel vaak het geval is of was, bij de 20 Footers en vond het eigenlijk wel een leuk afwijkend aspect, dusssssssss..........

Afbeelding

Afbeelding

Zo heren, de bouw van de trailer verloopt zoals gepland en ik zal hier ook weer de echt werkende twist-locks er op gaan maken.
Momenteel liggen de 4 bladveren te drogen en daarmee staat deze trailer binnenkort op zijn wielen.
Ik zou zeggen, tot de volgende.

Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hermaan , weer een update met zeer mooie vorderingen ,wat ik vooral weer erg mooi vind is o.a. de bouw van je antenne. Ik noem het bouw omdat dit echt tot in de puntjes is verzorgd.
Mooie start van je Netam trailer.
groeten Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 18:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hoi
Hermann

Woedram schreef:
De slangen heb ik uitgerust met busjes die later zo op de aansluitingen van de trailer geschoven kunnen worden, en ook netjes blijven zitten als de trailer er achter staat.


Kun je dat eens nader uitleggen? Lijkt me wel een mooi detail :brouw:

Succes met je trailer, trouwens
Maar dat zal wel niet nodig zijn, met jouw skills ! :brouw:

groeten
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 330 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement