Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 16:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 330 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 apr, 2011 22:16 pm
Berichten: 167
Ik zou zeggen met kettingen en spanners zoals deze
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... jIB-yX7tMl

Volgens mij heeft KFS deze ook maar voor iemand die op dit niveau bouwt, denk ik dat ook deze wel van eigen hand komen en dus niet uit de UK.

Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 dec, 2011 22:35 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Ameide
Hoi Hermann

Prachtig om te zien wat je hier allemaal bouwt en hoe je dit laat zien.

Over het afbinden, ik zou een kist tegen de kop laten zetten, en met drie spanbanden
vastzetten, een voor, er recht overheen en achterop een kruis,dus een links over de bovenhoek en omgekeerd.
Het hakenblok met de haken naar achter en dan links en rechts een spanband aan een haak schuin naar achter,
tegen het naar voren schuiven, een band recht over het midden met een dikke balk ertussen om hem strakker tegen de vloer te drukken en nog een bij de kaapstander schuin naar voor tegen het naar achter schuiven.
Vergeet de antislip-matten niet, dit zijn gewoon rubberen matjes,en deze kan je ook nog tussen de spanbanden en het hakenblok stoppen tegen doorschuren en ze beschermen de verf.
Het is een heel verhaal geworden maar ja, afbinden is tegenwoordig weer een hele kunst, net als vroeger met alleen een touwtje.

Succes met afbinden en de groeten,

Marcel

_________________
Per Aspera ad Astra


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers,

Kijk heren, dat is het leuke van zo'n forum...je stelt een vraag en gelijk komen er mensen met uitleg en fotomateriaal, bedankt voor jullie input. :brouw:

Tussentijds natuurlijk ook op het net gekeken en als je "Flatrack Lashings Arrangement" intyped, dan krijg je een overvloed aan info over lading zekeren op een Flat Rack.
Van Marcel zijn verhaal heb ik ook het beeld erbij gezien, dus Marcel...bedankt voor je uitlegl!
Even een paar zoekresultaten...

Afbeelding

Afbeelding

Ook zag ik dat er ook planken op de vloer worden getimmerd en over het algemeen veel spanbanden worden gebruikt......

Afbeelding

Afbeelding

Tja heren, de kist is gereed en hiermee is de bouw van dit project zo'n beetje afgelopen.
Aan de ene kant ben ik blij dat de bouw klaar is, maar ik moet zeggen, aan de andere kant had ik er ook weer heel veel plezier in om deze combi te bouwen.
"Hout" was weer eens wat nieuws, en merk dat dit weer hele andere koek is. :wink:
Nog een beetje oefenen en dan wordt dit misschien ook wat meer "eigen".
Even de voorbeeldjes.....

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu het model.
Deze is helemaal uit Balsahout gemaakt en heeft nu zo'n beetje de look als de echte kisten.
De metalen banden zijn gemaakt van blik, waarbij de uiteinden "haaks" omgezet zijn en samengeknepen. dus niet lijmen!
Hiermee trek je de reepjes blik ( metal straps) helemaal strak om de kist heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan even een totaalplaatje, de kist was al eens eerder gemaakt, maar viel te groot uit, haken leken opeens heel klein. :?
Met dit formaat, denk ik dat het allemaal mooi in verhouding is en de haken qua grootte ook nog mooi uitkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja brouwers, nu is het vooral verweerwerk.
Bij de Eurocab heb ik de decals bij de deurnaden al netjes bewerkt, zijn nu gewoon open.
Dit was het voor even, en tot de volgende maar weer.

Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 9:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Het is goed dat ik nog moet douchen Hermann want het is weer om van te kwijlen! Werkelijk een sublieme combinatie geworden met deze interessante landing.

Groet, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
idem.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Geweldig Hermann, in één woord :brouw: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 apr, 2011 22:16 pm
Berichten: 167
Nu wil ik niets afdoen aan de kwaliteit van bouwen hier en vind de kist dus mooi gebouwd maar mis toch een beetje de stempels en/of stickers die men vaak ziet op deze kisten, die van u is denk ik op dit moment nog iets te mooi voor een transport kist.

Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik vind het ook heel mooi hoor, en wil er ook niks aan afdoen.
Maar deze kist krijgen ze zo natuurlijk nooit van de container.
Want waar moet de heftruck zijn vorken plaatsen?
De heftruck zal hem van de zijkant moeten pakken, of hij wordt met een kraan gelost. Dat zou ook kunnen, maar dan zou er aangegeven staan waar de banden moeten komen denk ik.
Ook zou ik hem tegen het kopschot plaatsen.
Dit is geen kritiek hoor, alleen een gedachte van mij ;)

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2014 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Volgens mij is de kist totaal overbodig en gaat het om wat er in zit. Een heftruck is dus niet nodig om hem er af te krijgen. Een flinke moker en daarna de vuurkorf en het karwei is geklaard :lol: :lol: :lol:

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2014 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo mannen, bedankt voor jullie lovende woorden en leuke reacties :brouw: .....ondanks dat het span nog niet klaar is. :wink:
Wat de kist betreft.....leuk om te zien dat er mensen uit "het vak" meekijken en meedenken.
De kist wordt inderdaad nog wat bewerkt en wat de heftruck betreft, had ik even niet aan gedacht. :oops:

De kist komt niet tegen het schot te staan, als ik dit wel doe, dan komen de spanbanden niet helemaal uit met de relinkjes in het frame, kijk maar goed. :wink:
Het is ook niet fout want ik zie of zag menig foto's waarbij de kist niet helemaal tegen het schot staat éééénnnn....anders kan dit met balken achter de kist gestut worden.
Ik neem aan dat dit met het gewicht van de kist te maken heeft. :?
Zover het er nu uitziet wordt de kist aan de voor en achterkant met een plank op de vloer tegen gehouden om het schuiven in de rijrichting tegen te gaan, voor de rest wordt de kist in de breedte met 2 spanbanden gezekerd, blijft hierdoor nog steeds reëel of op zijn minst plausible.

Tja en wat Hessel zegt, daar zit ook wel weer wat in. :lol:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 330 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement