Hallo brouwers!
Oh ja!!!! die hadden we ook nog.
Tja heren, aangezien dit project een paar meter voor de eindstreep staat, wordt het toch even tijd om dit project "over" de eindstreep te helpen.
Het rare is dat, als een project bijna gereed is, dat dit dan vervolgens een tijdje langs de zijlijn blijft staan om bijna in de vergetelheid te raken .
Bij deze dan even nog wat foto's van de vorderingen omtrent het zekeren van de lading en het verweren van de container.
De trailer wordt redelijk nieuw gehouden, veel verweren zou niet geloofwaardig zijn omdat er nergens deuken of butsen op het chassis zitten.
Dus vanuit deze gedachte, krijgt de trailer dan ook lichtelijke gebruikers sporen.
Wat betreft de container, deze krijgt en "zwaar leven" look.
Tig duizenden kilometers over de grote oceanen, tig duizenden kilometers over het spoor en nog eens menig kilometers over de weg, om vervolgens hier achter op de 20 footer te belanden.
Dit betekend ook dat de onderste randen van de container her en der vervormd zijn, zoals bij de echte.
De lading wordt gezekerd op de manier die ik veel op het net tegen kwam, inzake "Industrial Container Lashings".
Het hakenblok, wat een redelijk ongewone lading is, wordt dan ook zo logisch mogelijk gezekerd met een mengeling van kettingen en spanbanden.
Dan gaan we nu naar de huidige stand van zaken.
Nu nog de kettingen met de spanners.
Deze had ik besteld bij Schaper, en is een mooi setje.
Het enige waar ik niet helemaal content mee was, was de grootte van de ketting in dit setje.
Zelf maar een wat "fijnere" ketting opgezocht, zwart gespoten en moet er nu 4 op maat gaan maken.
Zo heren, de volgende ronde zijn eindfoto's zodat dit Daimler project, wat bijna klaar is, ook afgerond is.
Hermann.