Hallo heren modelbrouwers!
Bedankt voor jullie reacties en dat het werkende assenstel zo in de smaak valt.
Zoals Eric al vroeg, binnenkort in kleur?....inderdaad Eric, ik zit nu niet zo ver van het spuitwerk vandaan, maar éérst wel even de kleine details nog afwerken.
Enne Odorf.......ik heb hier inderdaad serieus over nagedacht, maar dan moet je wel een wiel met naaf eraf laten om dit te laten zien.
Het zijn maar 3 bewegende delen met een veertje ertussen en in deze schaal erg goed te doen, maar ja......deze keer even niet, maar wie weet voor een volgende keer......
Zo heren brouwers, de trailer komt nu zo'n beetje tegen de eindfase te zitten.
De steunpoten heb ik inmiddels gemaakt en de voetjes zijn natuurlijk ook weer kantelbaar.
Deze keer wilde ik geen wieltjes omdat ik óók in de vitrine een hele andere 20 footer wil hebben.
Bij het vergaren van het referentie materiaal ontdekte ik dat er wel héél veel varianten van Netam
Fruehauf trailers zijn, en dan heb ik het alleen nog maar over de 20 FT trailers.
Voor deze trailer betekend het eigenlijk, dat ik dan toch wel aardig wat vrijheid heb i.v.m. de uitvoering.
De achterkant lijkt wel wat op de Pacton, maar is het nét niet......bijna alle 20 FT trailers van deze periode hadden een beetje deze eindplaten.
En dan de velgen, 2 verschillende soorten....even de echte.....
En dan even een experimentje met spuitplamuur van Motip......
Hier heb ik 2 lagen gespoten en daarna geschuurd, en.......mooi glad.
Motip heeft in deze 3 verschillende artikelen, primer, spuitplamuur en (spuit)filler.
Filler is het grofste wat Motip heeft en is voor deze schaal denk ik nét te grof, je loopt het risico om details weg te spuiten, omdat je óók nog eens moet gaan lakken.
Zelf ben ik van mening dat spuitplamuur een prima keuze is en een mooie ondergrond voor het aflakken.
We gaan het zien met aflakken.
De banden wilde ik nu eens een gebruikte look geven.
Een Italeri velg met een boutje in de kolomboor, bandje er op, kolomboor aan en een grof schuurpapiertje langs de band houden.
Let er wel op dat als je dit doet, dat je wel steeds 2 banden in dezelfde versleten toestand houd, dit i.v.m. je diameter die afneemt.
Ik zie bij sommige projecten dat de mensen dit heel mooi doen, maar dat er hier en daar een band gaat zweven, en ja.......dat vind ik dan weer net even jammer van al het werk.
Dus schuren en steeds even per 2 passen op de trailer of truck om te zien dat de bandjes allemaal de grond raken.
En dan nu even een totaalbeeldje......
Zo brouwers, dit was het weer even.
Nu nog even de spatborden, beschermbeugels en een zwengel voor de steunpoten.....o ja, ook nog een beetje leidingwerk.
Heren, tot de volgende.
Hermann.